به طور آزمایشی؛ قالب جدید گرافیکی خبریان رونمایی شد


به گزارش روابط عمومی خبریان، نسخه آزمایشی قالب جدید خبریان، از روز 20 مرداد، در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

قالب جدید در بخش‌های مختلفی از جمله سربرگ صفحات، مکان و نحوه نمایش فهرست گروه‌های خبری، بخش‌های جدیدی چون خبریان پلاس و خبریان اجتماعی، استفاده بیشتر از ظرفیت تصاویر و ویدیوهای خبری تغییرات عمده‌ای پیدا کرده است.

اختصاص بخش ویژه‌ای از پیشانی صفحه اصلی به خروجی دوم خبرگزاری با عنوان «خبریان پلاس» و هم‌چنین «سامانه خبریان اجتماعی» از مهمترین تغییرات در قالب جدید خبرگزاری است.

خبریان پلاس خروجی دوم و جدید خبرگزاری است که در بخش‌های متنوعی چون: خبر خوب، از شایعه تا واقعیت، دیدگاه، دیگر رسانه‌ها و … ایران، منطقه و جهان پیرامون را، فراتر از نیوز و گزارش‌های روزانه، از زاویه نگاه خبریان برای مخاطب در قالب‌های جدید و متنوع «روایت» خواهد کرد.

از سامانه خبریان اجتماعی هم در هفته‌های آتی بیشتر خواهید شنید. بخش‌ها و قالب‌های محتوایی دیگری نیز در آینده نزدیک به تدریج به صفحه فعلی افزوده خواهد شد.

سربرگ صفحه اصلی خبرگزاری نیز با تغییرات بنیادینی مواجه شده و با غلبه رنگ خاکستری به عنوان زمینه رنگ نارنجی لوگو از حداکثر سادگی بهره برده است.

انتقال فهرست گروه‌ها و زیرگروه‌های خبری از سمت راست صفحه به داخل سربرگ بالای صفحه، از دیگر تغییرات شکلی قالب جدید خبرگزاری است.

استفاده بیشتر از عرض صفحه نمایش، نقش ویژه به تیترهای خبری در چینش صفحه اصلی و حضور پررنگ لینک نیوز مرتبط با موضوعات و داستان‌های خبری داغ روز، از دیگر ویژگی‌های قالب جدید خبرگزاری است.

اختصاص پنجره‌های مستقل به برخی از گروه‌های خبری چون فرهنگ و هنر، بین‌الملل، اجتماعی و هم‌چنین استانها در صفحه اصلی که امکان دسترسی مستقیم مخاطب به تیترهای برگزیده این بخش‌ها در صفحه اصلی را فراهم می‌کند، شاخصه دیگری از قالب گرافیکی جدید صفحه اصلی است.

هم‌چنین در قالب جدید خبرگزاری به عنصر عکس خبری و ویدیو اهمیت ویژه‌ای داده شده و به همین دلیل فضای بسیار بیشتری از صفحات اصلی و داخلی به چینش تصاویر و ویدیو اختصاص داده شده است.

این تغییرات با توجه به نیازهای اطلاع‌رسانی تحریریه خبریان در عصر جدید رسانه‌ها، مشورت با کارشناسان صاحب فن، مطالعه گسترده و بررسی تطبیقی نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی، بهره‌گیری از آخرین استانداردها و متد جهانی و هم‌چنین متناسب با نیاز مخاطبان و پیشرفت‌های گسترده زیرساخت‌های ارتباطی و سخت‌افزاری در ایران، مانند سرعت اینترنت و کیفیت ابزارهای دسترسی صورت گرفته است.

افزایش چشمگیر ورود مخاطبان به سایت خبرگزاری از طریق تبلت‌ها و تلفن‌های همراه و هم‌چنین ضرورت تحول متناسب با ذائقه مخاطبان خوگرفته با شبکه‌های اجتماعی ضرورت و فوریت این تحول بنیادین را ایجاب می‌کرد.

نسخه آزمایشی سایت خبریان، از طریق بنر طراحی شده در صفحه اصلی خبرگزاری قابل دسترسی برای عموم مخاطبان است.

روابط عمومی خبریان آماده دریافت پیشنهادها و نقطه نظرات ارزشمند مخاطبان عزیز و وفادار خبرگزاری درخصوص قالب جدید خبرگزاری و رویکرد تحولی در این زمینه است.

انتهای پیام /ب