بین الملل

پاکستان: اعتقاد راسخ به توانمندی ایران در بررسی سانحه سقوط بالگرد داریم

به گزارش خبرآنلاین، ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: نخست وزیر پاکستان برای تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همراهان آنان به تهران سفر کرد.

وی افزود: شهباز شریف در دیدار با حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران و محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری همدردی و همبستگی دولت و مردم پاکستان با برادران و خواهران ایرانی را ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به پرسشی درخصوص حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران گفت: ما اعتقاد قوی به توانمندی و قدرت ایران در انجام تحقیقات و بررسی جوانب این سانحه دلخراش داریم.

وی در عین حال افزود: پاکستان آماده هرگونه حمایت و همکاری با کشور دوست ایران در خصوص تحقیقات این سانحه در صورت نیاز و درخواست طرف ایرانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه از تصمیم ۳ کشور اروپایی (اسپانیا، نروژ و ایرلند) برای به رسمیت شناخت کشور فلسطین استقبال کرد و افزود: زمان برای پذیرش فلسطین به عنوان عضو دائم سازمان ملل فرا رسیده و شورای امنیت باید برای رفع موانع در حصول این هدف دیرینه نقش آفرینی نماید.

وی اعلام کرد که وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان برای سفر رسمی به پاکستان روز چهارشنبه هفته آینده (۲۹ می) به اسلام‌آباد خواهد آمد.

311311

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا