اقتصادی

صعود طلای جهانی به ساعت رسید

ایسنا/خراسان رضوی رولکس قیمت برخی از ساعت‌های گرانبهای خود را در بریتانیا تا ۴درصد پس از افزایش قیمت طلا به بالاترین حد خود، افزایش داد.

به نقل از بلومبرگ، بر اساس اطلاعات وب‌سایت ساعت‌ساز سوئیسی بریتانیا که توسط بلومبرگ دنبال می‌شود، قیمت خرده‌فروشی برخی از ساعت‌های گرانبهای این شرکت تا ۴ درصد افزایش یافت.

قیمت‌های خاص برای ساعت‌های ساخته شده توسط رولکس مستقر در ژنو می‌تواند به‌عنوان شاخصی از قدرت اقتصادی یک کشور در نظر گرفته شود.

برترین برند ساعت مچی لوکس جهان بیش از یک میلیون ساعت در سال با فروش بیش از ۱۰ میلیارد فرانک سوئیس (۱۵ میلیارد دلار سنگاپور) تولید می‌کند.

قیمت طلا در سال جاری ۱۴ درصد افزایش یافته و در ماه مه به بالاترین حد خود یعنی ۲۴۵۰ دلار در هر اونس رسید همچنین پوند انگلیس ماه گذشته به بالاترین میزان خود در برابر یورو از اگوست ۲۰۲۲ رسید.

رولکس معمولاً سالی یک‌بار، یعنی در ماه ژانویه، قیمت ساعت‌های خود را افزایش می‌دهد.

اکنون نوسانات عمده ارز باعث شده است که رولکس ۲ بار در سال، قیمت‌ها را در بریتانیا افزایش دهد زیرا پوند به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا در دهه‌های اخیر رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا