تفاوت تافل ibt با home edition

آزمون زبان تافل پذیرفته شده ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است آزمون تافل به صورت کاغذی و کامپیوتری است و 4 مهارت شنیداری، صحبت کردن، نوشتن و خواندن را می سنجد. TOEFL IBT و TOEFL Home Edition نسخه هایی از این آزمون هستند اما آزمون تافل کاغذی سال هاست که در بسیاری از کشورها از جمله ایران برگزار نمی شود آزمون TOEFL Home Edition مشابه آزمون TOEFL Home است آزمون تافل IBT یک آزمون آنلاین به نام PBT است نوع دیگری از آزمون تافل که تافل IBT نیز نامیده می شود، آزمون اینترنتی است در ادامه، تفاوت‌های بین TOEFL IBT، TOEFL PBT و TOEFL Home Edition را شرح می‌دهیم.

مقاله PBT تافل

مقاله تافل هوم ادیشن یا TOEFL PBT یکی از انواع آزمون تافل است که توسط سازمان ETS برگزار می شود. در این نوع آزمون، آزمون شوندگان با استفاده از کاغذ و مداد پاسخ می دهند و به روش معمول انجام می شود. این نوع تست عمدتا در کشورهایی انجام می شود که به کامپیوتر و اینترنت دسترسی ندارند و یا دسترسی محدودی به اینترنت دارند. برای شرکت در این نوع آزمون باید به مراکز ارائه شده توسط خدمات آزمون آموزشی (ETS) مراجعه کنید. مدت زمان این آزمون 3 ساعت است و نمره کل آزمون تافل کاغذی بین 0 تا 677 می باشد.

ساختار آزمون تافل کاغذی

ساختار و بیان نوشتاری کار دستوری و کلامی:

در این بخش، داوطلبان باید به 40 سوال گرامر و واژگان پاسخ دهند. این قسمت به دو قسمت تقسیم می شود. در بخش اول، داوطلبان باید به 15 سوال گرامر و در قسمت دوم به 25 سوال در مورد واژگان پاسخ دهند. زمان این قسمت 25 دقیقه و امتیاز 68-31 است.

خواندن فصل:

در این بخش داوطلبان باید به 50 سوال در مورد متن آماده شده برای آنها پاسخ دهند. این بخش به سه بخش تقسیم می شود. در بخش اول، داوطلبان باید به 30 سوال چند گزینه ای پاسخ دهند. در بخش دوم داوطلبان باید به 8 سوال چند گزینه ای بله/خیر و در قسمت سوم به 12 سوال چند گزینه ای پاسخ دهند. زمان در نظر گرفته شده برای این بخش 55 دقیقه و مقیاس امتیازدهی 6-831 می باشد.

ناحیه گوش دادن:

در این قسمت داوطلبان باید به 50 سوال مرتبط با فایل های صوتی پاسخ دهند. این بخش به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول داوطلبان باید به 30 سوال چند گزینه ای و در قسمت دوم به 20 سوال چند گزینه ای بله/خیر پاسخ دهند. سطح پایه 6-831 است.

بخش نگارش:

در این بخش، داوطلبان باید در یکی از دو موضوعی که به آنها داده شده، به زبان انگلیسی مقاله بنویسند. زمان در نظر گرفته شده برای این کار 30 دقیقه است. امتیاز این قسمت رایتینگ 0-6 است، اما این نمره در کل نمره امتحان به حساب نمی آید.

تافل IBT شما

تافل iBT یکی از محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است. در این آزمون داوطلبان با استفاده از رایانه به چهار قسمت مختلف آزمون پاسخ می دهند. برخلاف آزمون تافل کاغذی که سنتی و یکپارچه بود، آزمون تافل اینترنتی فقط به صورت آزمون کامپیوتری برگزار می شود. مدت زمان کل این آزمون 3 ساعت و نمره آن از 0 تا 120 می باشد.

متقاضیان برای اینکه بتوانند در دانشگاه ها و موسسات آموزشی خارج از کشور تحصیل کنند باید حداقل نمره لازم در آزمون تافل iBT را کسب کنند. آزمون تافل iBT در اکثر نقاط جهان از جمله ایران برگزار می شود و داوطلبان می توانند برای شرکت در این آزمون در سایت رسمی تافل اقدام کنند. در صورت نیاز تست های رایگان نیز در این سایت موجود است.

ساختار آزمون اینترنتی تافل و جی آر ای 

بخش گوش دادن:

در این بخش، داوطلبان باید به 34 تا 51 سوال در مورد چندین فایل صوتی پاسخ دهند. برای هر فایل صوتی، داوطلبان یکبار فقط فایل را می‌شنوند و بعد از آن به سوالات مربوط به آن پاسخ می‌دهند. مدت زمان پاسخ گویی سوالات این بخش در آزمون اینترنتی 60-90 دقیقه است و دارای مقیاس نمره 0-30 می باشد.

بخش خواندن:

در این بخش از داوطلبان خواسته می شود تا به 30-40 سوال در 3-4 قسمت مختلف پاسخ دهند. دقیقه و مقیاس امتیاز 0-30 است.

بخش گفتگو:

در این بخش داوطلبان باید به 6 تا 7 سوال مختلف پاسخ دهند. مدت زمان این ماژول 20 دقیقه می باشد. در قسمت اسپیکینگ، داوطلبان ابتدا توضیح کوتاهی در مورد موضوع تعیین شده ارائه می دهند و سپس به سوالات مختلف مرتبط با آن پاسخ می دهند.

بخش نگارش:

در این بخش، متقاضیان باید یک مقاله انگلیسی در یکی از دو موضوع ارائه شده بنویسند. در بخش نگارش دو موضوع برای انشا به متقاضیان داده می شود. زمان در نظر گرفته شده برای این فعالیت 20 دقیقه و مقیاس رتبه بندی 0-5 می باشد.

تافل نسخه خانگی

TOEFL Home Edition نسخه خانگی تافل نسخه ای از آزمون تافل است که برای اولین بار در سال 2020 به عنوان گزینه ای برای آزمون تافل خانگی به دلیل وضعیت جهانی ویروس کرونا معرفی شد. این نسخه از آزمون تافل را می توان به صورت آنلاین با استفاده از رایانه شخصی و دوربین وب انجام داد.

برای شرکت در این آزمون، داوطلبان باید اتصال به اینترنت پایدار، رایانه شخصی، وب کم و هدست با میکروفون داشته باشند. علاوه بر این، شما باید در طول آزمون تنها و در یک محیط ایزوله بمانید و باید شرایط آزمون را رعایت کنید. مدت زمان کل این آزمون 3 ساعت و دامنه امتیاز 0-120 می باشد.

فرمت آزمون تافل نسخه خانگی

قسمت گوش:

در این بخش داوطلبان به سوالات 34 تا 51 روی فایل های صوتی حاوی 2 مکالمه و 4 زبان پاسخ داده و پخش می کنند. فایل های صوتی شامل مکالمات روزانه، پادکست ها، گفتگوهای دانشگاهی و غیره می باشد. مدت زمان این قسمت از 41 تا 57 دقیقه می باشد.

بخش خواندن:

در این قسمت داوطلبان به 30-40 سوال در 3 متن پاسخ می دهند. متون شامل مقالات علمی، مقالات ادبی، مقالات اجتماعی و غیره است. مدت زمان این بخش از 54 تا 72 دقیقه می باشد.

حوزه نوشتن:

در این بخش، داوطلبان یک مقاله کوتاه در حدود 250 تا 300 کلمه در مورد یک موضوع خاص مانند یک مقاله علمی یا ادبی می نویسند. مدت زمان این بخش 50 دقیقه می باشد.

منطقه صحبت:

در این بخش شامل 4 وظیفه، داوطلبان 17 دقیقه فرصت خواهند داشت تا به 6 سوال در موضوعات روزانه و درسی پاسخ دهند. از آنجایی که آزمون در محیط خانه برگزار می شود، داوطلبان می توانند از دستگاه های خود برای صحبت در این بخش استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا