عمومی

۱۶۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان دامغان رخ داد

صادق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان دامغان رخ داده است، تاکید کرد: ۱۰۰ مورد آن گاز گرفتگی سگ و مابقی گاز گرفتگی دیگر حیوانات بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵۱ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان دامغان رخ داد، افزود: ۳۰۰ مورد از این تعداد مختص به سگ و گربه و مابقی برای دیگر حیوانات بوده است.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت و درمان دامغان با بیان اینکه ۶۰ درصد حیوان گزیدگی در شهرها و ۴۰ درصد در روستاها رخ داده است، تاکید کرد: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وظیفه جمع آوری و ساماندهی حیوانات بدون مالک در شهرها بر عهده شهرداری و در روستا بر عهده دهیاری‌ها است.

محمدی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی شود تا مردم از نگهداری سگ و حیوانات در منزل و نزدیک شدن به حیوانات دوری کنند، تاکید کرد: در صورت هر نوع حادثه حیوان گزیدگی سریعاً باید فرد به مراکز بهداشتی مراجعه و واکسن هاری تزریق شود.

وی با بیان اینکه بیماری هاری یک بیماری واگیر است و در صورت ابتلاء به این بیماری باعث مرگ می‌شود، گفت: این بیماری هیچ درمانی ندارد، و تنها راه عدم ابتلاء، پیشگیری، هوشیاری و واکسیناسیون است.

دکمه بازگشت به بالا