بین الملل

بازداشت ۹۴۳۰ فلسطینی در کرانه باختری از ۷ اکتبر

منابع خبری از بازداشت ۹۴۳۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر توسط نیروهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر صهیونیست از عصر روز چهارشنبه تا صبح امروز پنجشنبه دست‌کم ۲۸ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند که میان آنها یک دانش‌آموز دختر از الخلیل و چند اسیر سابق بوده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند ۱۶ نفر در جنین بازداشت شده‌اند که ۹ نفر آنها هنوز آزاد نشده‌اند.

این بازداشت‌ها در استان‌های رام الله، الخلیل، بیت لحم، نابلس و قدس متمرکز بوده است.

به این ترتیب شمار فلسطینیان بازداشت شده توسط اشغالگران صهیونیست از ۷ اکتبر گذشته در کرانه باختری به بیش از ۹۴۳۰ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر صهیونیست روند سرکوب و شکنجه در حین بازداشت را ادامه می‌دهند و علاوه بر آن خانواده افراد بازداشت شده نیز در معرض ضرب و شتم و تخریب منازل خود قرار دارند.

بازداشت فلسطینیان یکی از مهمترین سیاست‌های ثابت و برنامه‌ریزی شده‌ای است که نیروهای اشغالگر در دستورکار قرار داده علاوه بر آنکه سیاست مجازات دسته‌جمعی نیز از دیگر ابزارهای مورد استفاده اصلی اشغالگران برای هدف قرار دادن ملت فلسطین است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده که بیش از ۱۲۳ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی بر جای گذاشته و همچنین موجب کمبود شدید نیازهای انسانی و مواد غذایی در این منطقه شده و کمبود غذا به‌ویژه در شمال نوار غزه به سطح قحطی رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا