عمومی

داستان یک سقوط؛ پایان منافقین از مانزا تا اورسورواز

خبرهای درز یافته از مقرهای منافقین در آلبانی و فرانسه در کنار روند تحولات مربوط به این گروهک نشان دهنده تکمیل‌‎ پازل فروپاشی فرقه نفاق است.

به گزارش ایسنا، میزان نوشت: گروهک تروریستی منافقین، هویتی شوم که در سال‌های فعالیت خود برای بقا تن به خفت‌های بسیار داده و دست به جنایت‌های گسترده زده، به پایان داستان خود نزدیک شده است.

حرکت منافقین به سمت بحران داخلی در هفته‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته است که به شکل کم‌سابقه‌ای این فرقه جنایت‌کار را به نقطه پایانی نزدیک می‌کند.

دست و پا زدن منافقین

پس از انتشار خبر وخامت حال جسمی مریم رجوی در اواخر خرداد سال جاری، خبرهای مختلفی در تایید این موضوع منتشر شد. براساس اظهارات یک منبع آگاه، رجوی اخیرا هنگام بازگشت از پاریس، پایتخت فرانسه به سمت اردوگاه اورسورواز، دچار حمله عصبی شدید شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد؛ منبع یادشده تاکید کرد که پس از اعلام وضعیت وخیم جسمی سرکرده گروهک تروریستی منافقین، تیم حفاظتش برای جلوگیری از نشت اخبار در این باره، به شکلی ویژه در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

به گفته این منبع آگاه، مریم رجوی دچار بیماری روماتیسم، سرطان روده و بیماری عصبی است و همین بیماری عصبی سبب غیبت ۲ هفته‌ای او در سال ۱۴۰۱ نیز شده بود.

پس از آن نیز خبرهای دیگری درباره وخامت حال مریم رجوی منتشر شد؛ براساس گزارش‌ها، وخامت حال مریم رجوی آن هم چند روز مانده به برگزاری مراسم سالانه ورشکستگان نفاق در برلین سبب شد از داروهای با دوز بالا برای پایدار کردن شرایط او استفاده شود.

از سوی دیگر گروهک تروریستی منافقین تلاش کرد برای جلوگیری از تنش‌های داخلی با انتشار تصاویری از دیدارهای پیشین او، خبر وخامت حالش را رد کند.

رسانه آلبانیایی گزتا ایمپکت در این باره نوشت که تحقیقات متعدد انجام شده و گزارش‌های دریافت‌شده از منابع، موجب انتشار خبر وخامت حال سرکرده گروهک تروریستی منافقین شده است؛ در عین حال، گزارش‌های دریافتی از مقر منافقین در آلبانی و فرانسه حکایت از وضعیت متشنج و درگیری‌های داخلی در این مقرها دارد.

در عین حال، برخی از منابع آگاه در فرانسه اعلام کردند که دولت این کشور به گروهک تروریستی منافقین برای تخلیه مقر آن در اورسورواز در حاشیه پاریس ضرب‌الاجلی دو ماهه داده است و حتی گزینه‌هایی نیز برای اسکان اعضای گروهک در حاشیه پاریس مطرح شدند.

کمک آمریکایی‌ها، پای ثابت نشست‌های دلاری منافقین

مقام‌های آمریکایی پای ثابت نشست‌های دارای حق قدم منافقین هستند و این موضوع دلایل متعددی دارد؛ خوش رقصی سیاستمداران آمریکایی در نشست‌های منافقین گذشته از چشم داشتن به دلارهای به دست آمده از جمع‌آوری اعانه، کمک به منافقین برای تداوم حیات آنها نیز است.

در نشست این گروهک در برلین آلمان نیز مایک پنس، جان بولتون و مایک پمپئو سه عضو ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی انتخابات آمریکا حضور داشتند.

البته نشست‌های دلاری منافقین برای مقام‌های اروپایی که همواره از گروهک‌های تروریستی برای رسیدن به اهداف نامشروع خود استفاده می‌کنند، فرصت خوبی برای کسب درآمد از طریق ارائه سخنان و اظهارات ضدایرانی است

در مقر منافقین در فرانسه و آلبانی چه می‌گذرد؟

اگرچه گزارش‌ها و اخبار رسمی از آنچه در مقرهای منافقین در آلبانی و فرانسه می‌گذرد، وجود ندارد، اما این به معنای برقراری سکوت و آرامش کامل در این مکان‌ها نیست؛ این مقرها همواره شاهد اعتراض‌های درونی و اعلام مخالفت‌های بیرونی بوده و بارها از سوی پلیس کشورهای میزبان بازرسی شدند.

به‌عنوان مثال، به گزارش bfmtv، مقر منافقین در منطقه صنعتی سن اوئن الاومون در والدواز واقع در شمال پاریس در ژوئن ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) هدف حمله‌ای با یک دستگاه آتش‌زا قرار گرفت.

با نگاهی به فهرست بازرسی‌های انجام شده از سوی پلیس در مقرهای منافقین می‌توان موارد زیر را دارای اهمیت زیاد دانست:

– در ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تقریبا در سالگرد عملیات پلیس آلبانی در اردوگاه مانزا در شهر دورس، پلیس فرانسه مقر گروهک تروریستی منافقین در حومه پاریس را مورد تفتیش قرار داد.
– در خرداد سال گذشته پلیس آلبانی در چند نوبت مقر اصلی منافقین در این کشور یعنی اردوگاه اشرف ۳ بازرسی کرد و بخشی تجهیزات و سیستم‌های کامپیوتری منافقین را با خود برد.
– در نمونه‌ای دیگر، به گزارش france۳، در ژوئن ۲۰۰۳ (تیر ۱۳۸۲) هزار و ۳۰۰ افسر پلیس فرانسه در عملیات گسترده‌ای که مقر منافقین را در اورسورزوا هدف قرار می‌داد، شرکت داشتند؛ درپی عملیات یادشده ۱۶۴ نفر دستگیر شدند؛ رسانه‌های فرانسوی از این عملیات به عنوان بزرگ‌ترین عملیات ضدتروریستی در فرانسه تا آن زمان یاد کرده بودند.
– در ژوئن ۲۰۰۳ (تیر ۱۳۸۲) پلیس فدرال استرالیا ۱۰ محل متعلق به منافقین را در سیدنی، بریزبن و ملبورن تفتیش کرد.

اوج گرفتن تنش در لانه تروریست‌ها

در پی وخامت حال جسمانی مریم رجوی پیکر محتضر منافقین در میانه بالا گرفتن اعتراض‌های داخلی در اردوگاه مانزا در آلبانی و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت این کشور و نیز از سوی دولت فرانسه برای اعضای مستقر در این کشور مدعی حقوق بشر، با شرایط به مراتب دشوارتری مواجه شده است.

گروهک تروریستی منافقین که اکنون شاهد برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام‌های خود در ایران است، با وقوف کشورهای غربی به موضوع پیامدهای ادامه فعالیت این گروهک در خاک آن، با محدودیت‌هایی به‌ویژه در آلبانی و فرانسه مواجه شده است؛ در عین حال، نارضایتی‌ها از سرکردگان این گروهک درپی سال‌ها آوارگی و نامشخص بودن آینده بالا گرفته است و از زمزمه به حالت فریاد درآمده است.

همه اینها عواملی هستند که از جهت‌های مختلف می‌توانند انتشار خبر وخامت وضعیت جسمی مریم رجوی را محل گمانه‌زنی‌های جدی درباره آینده گروهک تروریستی منافقین کنند. اکنون هر مسئله‌ای می‌تواند به شعله‌ور شدن آتش اختلاف‌های درونی منافقین منجر شود.

به گزارش گزتا ایمپکت، ازادی حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در سوئد در سالگرد آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندان در بلژیک که هر ۲ با توطئه منافقین به حبس گرفتار بودند، سبب تضعیف شدید روحیه منافقین در اردوگاه مانزا و تظاهرات اعتراضی داخلی شد.

این رسانه آلبانیایی همچنین نوشت با در نظر داشتن تشدید درگیری‌های داخلی گزارش شده در اردوگاه‌های منافقین در فرانسه و آلبانی باید منتظر خبرهای جدیدی باشیم.

در عین حال گزتا ایمپکت گزارش داد که پیروزی‌های ژئوپلیتیکی ایران در غرب آسیا، تضعیف رژیم صهیونیستی، اعتراض‌های جهانی به نسل‌کشی این رژیم و عقب‌نشینی کشورهای عربی از حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی سبب ناامیدی و سرخوردگی شدید اعضای گروهک تروریستی منافقین شده است و به همین دلیل جنگ درون اردوگاه‌های منافقین آغاز شده است.

انتخاب احتمالی کانادا به‌عنوان مقصد بعدی آوارگی منافقین نیز سبب بروز تنش‌های جدی میان اعضای گروهک منافقین شده است؛ اولویت‌بندی اعزام اعضا به کانادا اکنون یکی از دلایل اختلاف‌های درون دیوارهای اردوگاه مانزا است که تظاهرات و سر دادن شعار مرگ بر رجوی را نیز درپی داشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا