از کاهش نرخ بیکاری در دولت شهید رئیسی تا رشد صادرات تعاونی‌ها

از کاهش نرخ بیکاری در دولت شهید رئیسی تا رشد صادرات تعاونی‌ها

عناوین مهم ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به اعلام سقف اعطای وام مشاغل خانگی فردی و پشتیبان،انجام ۱۲۰ هزار بازرسی از کارگاه های پرخطر،افتتاح ۴۲۳ پروژه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رشد ۲۴ درصدی صادرات تعاونی ها در دولت سیزدهم اختصاص داشت.

به گزارش ایسنا، این هفته صولت مرتضوی _ وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در آخرین نشست هیات دولت گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود را ارائه کرد.

نرخ بیکاری ۷.۷ درصدی در دولت شهید رئیسی

وی نرخ بیکاری در دولت شهید رئیسی را ۷.۷ درصد اعلام کرد و گفت:وعده صادق دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و ایجاد یک میلیون شغل در سال محقق شد.
به گفته مرتضوی رشد ۳۰۰ درصدی مجوز مراکز کارآموزی مهارتی جوار کارگاهی و بین کارگاهی و رشد ۱۰ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای در مقایسه با مدت مشابه قبل از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم بوده است.
انجام ۴۰۰ هزار فقره بازرسی از کارگاه‌ها خبر دیگری بود که معاون وزیر کار اعلام کرد.
علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت کار در گفت وگو با ایسنا،اظهار کرد:سالانه ۴۰۰ هزار فقره بازرسی موردی و ادواری از کارگاه‌ها انجام می شود و عمده حوادث ناشی از کار مربوط به کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارکن است.

انجام ۱۲۰ هزار فقره بازرسی از کارگاه‌های پرخطر

وی همچنین به ۱۲۰ هزار مورد بازرسی از کارگاههای پرخطر اشاره کرد و گفت:۳۸ درصد حوادث ناشی از کار و حدود ۵۰ درصد آمار فوتی‌ها مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است.
بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای مشاغل مستقل تا ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان در ازای به‌ کارگیری تا ۴۰ نفر، ۴ میلیارد تومان است.

پرداخت وام مشاغل خانگی با نرخ سود ۴ درصد

این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد از محل منابع قرض‌الحسنه ۱۰ بانک عامل پرداخت می‌شود.
از دیگر رویدادهای این هفته افتتاح ۴۲۳ پروژه وزارت کار بود که با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده اند.

ایجاد بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی با افتتاح ۳۹۲ طرح تعاونی 

از مجموع پروژه های افتتاح شده ۳۹۲ پروژه تعاونی است که بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.راه‌اندازی قرارگاه مسکن کارگری و ایجاد پایگاه جامع اطلاعات بازار کار نیز از دیگر پروژه های افتتاح شده در این مراسم بود.

ارائه بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارتی در دولت سیزدهم خبر دیگری بود که توسط رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام شد.

 تدوین ۱۱۷۰۰ استاندارد آموزش فنی وحرفه‌ای

مهرداد عظیمی از تدوین ۱۱ هزار و ۷۰۰ استاندارد آموزشی در سازمان خبر داد و گفت:درحال حاضر نزدیک به ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی با حدود ۴۸۰۰ مربی متعهد و متخصص در بخش دولتی وجود دارد که به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی تاکید کرد که ۸۰ درصد فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال می‌شود.

رشد ۲۴ درصدی صادرات تعاونی ها در دولت سیزدهم

این هفته حامد ویس کرمی _ معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از رشد ۲۴ درصدی صادرات تعاونی ها در سه سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت:طی این مدت صادرات تعاونی‌ها به رقم ۳۸۷۴ میلیون دلار رسیده است.

وی از پوشاک،‌ صنایع غذایی، پسته و محصولات کشاورزی به عنوان اقلامی نام برد که در زمره بیشترین صادرات تعاونی‌هاست و گفت: در حال حاضر کشورهای چین و روسیه،‌ امارات، قطر،‌ عمان و عراق عمده‌ترین مقاصد صادراتی تعاونی‌ها به شمار می‌روند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا