بررسی راهکارهای اجرایی آموزش هوش مصنوعی در دوره ابتدایی

بررسی راهکارهای اجرایی آموزش هوش مصنوعی در دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم داشتن دیدگاه جامع و آینده نگر نسبت به کاربرد هوش مصنوعی در آموزش گفت: باید نسبت خودمان را با این تحول فناورانه به درستی تعریف کنیم.

به گزارش ایسنا در راستای اجرای تکالیف معاونت و با هدف بهره گیری هوشمندانه از فناوری های نوین در نظام تعلیم و تربیت جلسه ای با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اعضای کارگروه هوش مصنوعی و فناوری های نوین برگزار شد.

در این نشست تخصصی بر ضرورت شکل گیری تفکر محاسباتی از سنین پایه و بازتعریف نقش معلم در عصر تحول دیجیتال تأکید و ابعاد مختلف ورود هوش مصنوعی به حوزه آموزش ابتدایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حکیم زاده در سخنانی با تاکید بر لزوم داشتن دیدگاه جامع و آینده نگر نسبت به کاربرد هوش مصنوعی در آموزش عنوان کرد: ما باید نسبت خودمان را با این تحول فناورانه به درستی تعریف کنیم. استفاده از هوش مصنوعی صرفاً به معنای برگزاری چند جلسه آموزشی برای معلمان یا دانش آموزان نیست بلکه باید بتوانیم مأموریت ها و فرایندهای کلان آموزش و پرورش را بازطراحی و ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به تجربیات میدانی خود از تحولات جاری در حوزه آموزش افزود: هوش مصنوعی می تواند در ارزیابی عملکرد تحلیل داده های آموزشی طراحی سناریوهای یاددهی-یادگیری و نیز توانمندسازی معلمان نقش مؤثری ایفا کند. اما باید از استفاده های صرفاً فانتزی عبور کرده و به تدوین چارچوب مفهومی مشخص برسیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورشدر پایان جلسه بر لزوم هم افزایی بین دستگاهی پرهیز از موازی کاری و تدوین سندی واحد برای آموزش معلمان و دانش آموزان با محوریت وزارت آموزش و پرورش تاکید شد. همچنین مقرر شد چارچوب های عملیاتی این سند با هماهنگی نهایی وزیر آموزش و پرورش و در تعامل با وزارت ارتباطات و نهادهای پژوهشی تکمیل و ابلاغ شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا