عمومیکسب و کار استانها

علت کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما

علت کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما، موضوعی است که قصد داریم به آن بپردازیم. البته دلایل کار نکردن دکمه‌های این دستگاه، چندین مورد را شامل می‌شود که درباره هرکدام به صورت جداگانه حرف خواهیم زد؛ اما پیش از هرچیز، اجازه دهید با ماشین لباسشویی پاکشوما آشنا شویم و ببینیم که این محصول پرطرفدار، چه ویژگی‌هایی دارد.

 

کار نکردن دکمه های لباسشویی پاکشوما

کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما، مشکلی است که برخی مدل‌های این دستگاه با آن مواجه شده اند. اما آیا می‌دانید علت کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما چیست؟

  • معمولاً چهار دلیل عمده، موجب از کار افتادن دکمه‌های ماشین لباسشویی می‌شود:
  • اختلال در عملکرد پنل فرمان
  • ایرادات مرتبط با برد دستگاه
  • فعال بودن قفل کودک
  • فعال شدن آخرین برنامه شستشو در هنگام راه اندازی

خراب شدن پنل فرمان، علت کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما

از مهمترین دلایل کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما، خرابی و آسیب دیدگی پنل فرمان است. نخستین نشانه خرابی پنل فرمان، از کار افتادن صفحه نمایش و دیگر دکمه‌های دستگاه است. تاچ پد، بر اساس دستورات برد، واکنش نشان خواهد داد. در واقع این قطعه، دستورات برد را اجرا می‌کند. بنابراین، وقتی تاچ پد آسیب می‌بیند، فرمان صادر شده از سوی برد، بی‌پاسخ می‌ماند و دکمه‌ها از کار می‌افتند. اما راه حل چیست؟

اولین قدمی که برای رفع این مشکل باید انجام دهید، بررسی دقیق تاچ پد یا همان صفحه لمسی است. در صورتی که متوجه خرابی آن شدید، بهترین راهکار، تعویض آن است. البته اگر ماشین لباسشویی شما از مدل‌های قدیمی باشد، می‌بایست پنل فرمان و تاچ پد را همزمان تعویض کنید؛ چرا که این دو به یکدیگر متصل اند.

خرابی برد ماشین لباسشویی پاکشوما و ارتباط آن با کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی، مغز کلیه سیستم‌های الکترونیکی است. برد، به عنوان یک پردازنده، وظیفه مدیریت عملیات شستشوی لباس‌ها را بر عهده دارد. وقتی کارکرد برد با اختلال رو به رو شود، دستورات به خوبی انجام نشده و مشکلاتی برای ماشین لباسشویی به وجود خواهد آمد. از کار افتادن دکمه‌های ماشین لباسشویی یکی از این مشکلات است. در بیانی دقیق تر، وقتی برد دچار مشکل می‌شود و شما دکمه‌های ماشین لباسشویی را فشار می‌دهید، هیچ فرمانی به تاچ پد نخواهد رسید و در نتیجه واکنشی از دکمه‌ها دیده نمی‌شود.

عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما

وقتی قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما، فعال شده است

کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما، همیشه یک مشکل جدی نیست. گاهی مسئله ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. مثلاً فعال بودن قفل کودک ماشین لباسشویی. همانطور که می‌دانید گاهی کودکان از سر کتجکاوی، به سراغ ماشین لباسشویی می‌روند و دکمه‌های آن را فشار می‌دهند؛ این کار ممکن است به سلامت دستگاه آسیب برساند و حتی به کودکان آسیب بزند. قفل کودک، با هدف متوقف کردن دکمه‌های دستگاه، طراحی شده است. وقتی شما قفل کودک ماشین لباسشویی را فعال می‌کنید، سیستم را در حالتی قرار می‌دهید که هیچ کدام از دکمه‌های آن کار نمی‌کند.

آیا یادتان هست آخرین برنامه شستشو چه بوده است؟

به یاد بیاورید که آخرین برنامه‌ای که از آن برای شستشو استفاده کردید و پس از آن دستگاه را خاموش نمودید، کدام بوده است؟ ماشین لباسشویی پاکشوما، مانند دیگر نمونه‌های این دستگاه، به گونه‌ای طراحی شده که وقتی آن را خاموش و مجدداً روشن کردید، برنامه قبلی راه اندازی شده و به موجب آن دکمه‌ها از کار می‌افتد.

درباره ماشین لباسشویی پاکشوما

در میان ده‌ها برند تولید کننده ماشین لباسشویی، پاکشوما، نامی است آشنا که حتماً بارها به گوشتان خورده است. پاکشوما، تولیدات خود را در دو مدل عرضه می‌کند؛ ماشین لباسشویی درب از جلو و درب از بالا. تولیدات این برند، در کیفیت و زیبایی، زبانزد خاص و عام‌اند و با بزرگترین برندهای جهانی رقابت می‌کنند. گفته شده که پاکشوما برای ساخت ماشین لباسشویی از موتورهای بسیار قدرتمندی استفاده می‌کند. این موتورهای اینورتر، در عین توانمندی، صدا و لرزش زیادی ندارند و این یک ویژگی مثبت برای آن‌ها است.

اما آنچه محبوبیت ماشین لباسشویی پاکشوما را دوچندان کرده، برخورداری از برنامه‌های متعدد برای شستشوی البسه است. در مدل‌های جدید از این ماشین لباسشویی ها، می‌توان لباس‌های جدید را در حین شستشو به لباس‌ها اضافه کرد. با این تفاسیر، دیگر نباید پرسید که چرا ماشین لباسشویی پاکشوما بخریم؟ کیفیت و دوام در کنار زیبایی و برخورداری از قیمت‌های مقرون به صرفه، پاسخی جامع به این سوال است. اما قرار نیست هر محصول با کیفیتی، مصون از خرابی و آسیب دیدگی باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما

نمایندگی تعمیر ظرفشویی پاکشوما در تهران

جمع‌بندی

کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما و دلایل بروز آن، موضوع بحث ما در این مقاله بود. بعید نیست که روزی شما هم با این مسئله رو به رو شوید و دکمه‌های ماشین لباسشویی‌تان از کار بیفتد. امیدواریم با توجه به آنچه در اینجا گفته شد، بتوانید به درستی مسئله را تشخیص داده و آن را رفع کنید. پر واضح است که تنها رفع مشکلات پیش پا افتاده ماشین لباسشویی از عهده شما برمی آید و اگر مشکل جدی باشد، حتماً باید از تعمیرکاران ماهر و باتجربه کمک گرفت.

درخواست جهت تعمیر

جهت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما، با کارشناسان ما در آراسرویس، با وب سایت    https://araservice.co ارتباط باشید،

دکمه بازگشت به بالا