عمومیکسب و کار استانها

اره موتوری نو بهتر است یا دست دوم

در هنگام خرید اره موتوری نو و دست دوم باید به  نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین دستگاه را خریداری کنید. درجه اول باید نیاز خود از اره موتوری را بداند به این منظور که بدانید که می‌ خواهید از چه مدل و برندی خریداری کنید. در واقع اره موتوری از جمله دستگاه های مورد نیاز برای هرس کردن درختان یه برش شاخه های اضافی درخت و قطع کردن تنه درختان است و داشتن اطلاعات در مورد این محصول به شما کمک زیادی در امر خرید اره موتوری نو و دست دوم می‌ کند.

 لذا در هنگام خرید این محصول سعی کنید اطلاعات زیادی در مورد آنها داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم اره برقی در مدل های گوناگون وجود دارد. بنابراین قیمت اره موتوری نیز با توجه به معیارهایی مانند طول تیغه، قدرت موتور و … متفاوت است. داشتن اطلاعات در مورد انواع اره برقی در مدل های گوناگون کمک کننده شما در امر انتخاب مدل های مختلف اره برقی است‌ و می تواند راهنمای خوبی برای شما در خرید بهترین اره برقی باشد. در واقع نکته اول در هنگام خرید اره برقی نو و دست دوم توجه به بودجه است چرا که  اره برقی در اندازه ها و مدل های مختلف وجود دارد.

نکات کاربردی در هنگام انتخاب اره موتوری

در هنگام خرید اره برقی در درجه اول بعد از توجه به بودجه خود باید به طول تیغه دستگاه یا ساطور توجه داشته باشید. طول تیغه باید با قطر چوب مد نظرتان یکی باشد چرا که اره برقی با تیغه های مختلف و گوناگون وجود دارد و با توجه به قطر تنه درخت یا چوب می تواند انتخاب شود. به عنوان مثال اگر می خواهید درختی با قطر بالا را برش دهید نیاز به اره برقی با طول تیغه زیاد دارید ولی اگر می خواهید درخت با قطر کوچک را برش دهید نیاز به خرج اضافه نبوده و می توانید تیغه  کوچکتری انتخاب کنید.

 تیغه اره برقی می‌ تواند چوب ها با قطر ۲ برابر از طول خود را برش دهد. به عنوان مثال تصور کنید که اره برقی با تیغه ۲۰ سانتی متر خریداری کرده‌ اید این دستگاه می تواند درختی با قطر ۴۰ سانتی متر را برش دهد اما نمی‌ تواند قطر بیش از ۴۰ سانتی متر را برش دهد.  نکته بعدی که اهمیت بسیار زیادی دارد ایمنی دستگاه اره برقی است. مهمترین فاکتور در هنگام خرید دستگاه اره برقی امنیت آن است. در واقع اره برقی برای افرادی که هیچ گونه تجربه در استفاده از این محصول ندارند یا به عبارتی مبتدی هستند اصلا مناسب نیست و بهتر است افراد حرفه ای از آن استفاده کنند‌.

امنیت و قدرت موتور اره برقی 

در هنگام خرید اره برقی قبل از ملاک قرار دادن قیمت به  امنیت و قدرت موتور توجه داشته باشید.  چرا که اگر اره برقی مورد نظر امنیت لازم را نداشته باشد یا قدرت کافی نداشته باشد سبب به خطر افتادن جان و مالتان می شود. دقت داشته باشید که سلامت مهمترین فاکتور در هنگام خرید اره برقی است لذا همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم بهتر است امنیت دستگاه را در اولویت قرار دهید.

 اره موتوری از لحاظ نوع و قدرت به دو دسته اره موتوری برقی و اره موتوری بنزینی تقسیم بندی می شود. اگر به دنبال دستگاهی هستید که سر و صدا نداشته باشد یا به عبارتی بدون صدا باشد بهترین گزینه برای شما اره موتوری برقی است. میزان  صدای این دستگاه بسیار پایین بوده و توان موتور بالایی دارد. اگر اره برقی را برای کارهای حرفه ای و نیمه حرفه ای خریداری می کنید به شما اره موتوری بنزینی را پیشنهاد می کنیم.   تمامی مدل های اره موتوری بنزینی و برقی را می توانید از سایت پرشیا دیزل خریداری نمایید.

این دستگاه دارای قابلیت جابجایی بوده و نسبت به اره موتوری برقی قدرت بالاتری دارد علاوه بر قدرت دارای سرعت برش بیشتری بوده و کارایی بالاتری دارد. برخلاف مدل قبلی این نوع موتور را با سی سی و حجم موتور بیان می کنند. اگر می خواهید درختان کوچک را برش دهید می‌ توانید اره بنزینی با حجم ۳۰ سی سی خریداری کنید اما اگر می خواهید چوب های ضخامت بالا  با حجم بالا را برش دهید می توانید از اره برقی با حجم ۴۰ تا ۵۰ سی سی استفاده کنید.

معیار های مهم در هنگام خرید اره زنجیری دست دوم 

در خرید اره زنجیری دست دوم در ابتدا بهتر است به بدنه دستگاه توجه داشته باشید و به خوبی  بدنه را بررسی کنید تا هیچگونه جای شکستگی در آن وجود نداشته باشد. همچنین به داخلی دستگاه  نیز نگاه بیاندازید چرا که ممکن است دچار خوردگی باشد. در گام بعدی اقدام به باز کردن قاب زنجیر اره کنید تا بتوانید به راحتی چرخ دنده را بررسی کنید چرا که امکان خوردگی چرخ دنده وجود دارد. همچنین بررسی سیستم روغن پاشی به شما کمک زیادی در تایید سلامت اره برقی می کند.

 در واقع بررسی تیغه اره و سایر قسمت های دستگاه اره برقی به شما در مورد عملکرد درست اره برقی اطمینان می دهد. قدم بعدی کنترل مهره تنظیم کشش اره است برای اطمینان از عملکرد سالم این قطعه به خوبی مهره تنظیم کشش را بررسی کنید. اگر دستگاهی که مد نظر دارید از نوع بنزینی است اگزوز را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان خاطر حاصل کنید. به هندل دستگاه توجه داشته باشید اگر دستگاه مورد نظر سالم باشد با پنج بار یا حداکثر شش بار هندل زدن روشن می شود.

دکمه بازگشت به بالا