عمومیکسب و کار استانها

همه چیز درباره پودر ماهی

تولید پودر ماهی نیازمند دستگاه های پیشرفته مانند دیگ بخار می باشد و اگر شما قصد راه اندازی این کسب و کار را دارید باید تمامی موارد را بررسی کنید که محصولی با کیفیت تهیه کنید. نکته مهم در تولید پودر ماهی این است که باید بیشتر سرمایه خود را صرف تهیه دستگاه های تولید پودر ماهی کنید و همچنین تمامی این دستگاه ها باید دارای استاندارد جهانی باشد تا شما به راحتی مجوز کاری خود را دریافت کنید اما برای تولید پودر ماهی نیازمند چه دستگاه هایی می باشید!

پودر ماهی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

این یک محصول جامد فرآوری شده است که از آبگیری، پختن، جداسازی، خشک کردن و آسیاب کردن ماهی کامل یا ضایعات ماهی به دست می آید. از این محصول در درصدهای مختلف در تولید خوراک و آب خوراک دام و طیور استفاده می شود. این محصول به پودر ماهی معروف است که تقریباً در سراسر دنیا با این نام به فروش می رسد. این محصول را می توان از هر نوع غذای دریایی مانند ماهی و میگو تهیه کرد، اما معمولا از ماهی های دریایی کوچک با استخوان و چربی بیشتر تهیه می شود.

از جمله این ماهی ها می توان به ماهی ساردین و متو اشاره کرد. این محصول دارای محتوای انرژی بالایی در واحد وزن بوده و منبع بسیار خوبی از پروتئین ها، چربی ها، مواد معدنی (مانند کلسیم، مس، آهن، فسفر) و ویتامین ها (مانند B12 و B2، کولین، نیاسین، اسید پانتوتنیک و … می باشد). و حاوی کربوهیدرات بسیار کمی است.

پودر ماهی خشک شده به عنوان منبع پروتئینی در خوراک دام استفاده می شود. حیوانات بیشتر از پروتئین ها به اسیدهای آمینه نیاز دارند. پودر ماهی خشک حاوی سطوح بالایی از اسیدهای آمینه ضروری مانند لیزین، متیونین و سیستئین است که بسیار قابل هضم و دارای ارزش غذایی برای دام، طیور و آبزیان است.

به طور کلی قابلیت هضم این محصول بالاتر از 95 درصد است در حالی که قابلیت هضم پروتئین های گیاهی بسته به نوع گیاه از 77 تا 96 درصد می باشد. پودر ماهی با توجه به محتوای پروتئین، چربی، رطوبت، خاکستر و نیتروژن آزاد به سطوح کیفی مختلفی تقسیم می شود. هر چه میزان پروتئین بیشتر و چربی، رطوبت، خاکستر و نیتروژن آزاد کمتر باشد، پودر حاصل بهتر است.

استفاده از پودر ماهی

کاربرد این محصول عمدتاً کارخانه تولید خوراک دام، کارخانه تولید طیور، کارخانه تولید خوراک آبزیان، کارخانه تولید خوراک میگو، تولید کود درختی است.

پودر ماهی طیور: در حال حاضر این محصول در صنعت طیور دومین صنعت بزرگ کشور کاربرد فراوانی دارد و حاوی حدود 6 تا 12 درصد بذر مرغ است.

پودر ماهی برای خوراک دام

خوراک ماهی برای دام

پودر ماهی برای غذای ماهی: طبق آمار، با توسعه آبزی پروری در سال های اخیر، پودر و روغن ماهی به عنوان افزودنی برای غذای آبزیان استفاده می شود.

بهترین کیفیت پودر ماهی

همچنین هنگام سفارش آنلاین پودر ماهی ارزان و آنالیز آن باید به عوامل مهمی که نشان دهنده کیفیت و تازگی محصول است توجه کنید.

به عنوان مثال، محتوای نیتروژن محصولات تازه نباید بیش از 130 میلی گرم در هر 100 میلی گرم پودر ماهی تولید شده باشد. یا در حالتی دیگر میزان چربی محصولی که خریداری می کنید کمتر از 10 درصد باشد زیرا وجود چربی باعث می شود محصول به سرعت فاسد شود و عاملی منفی در تهیه غذای ماهی است.

مراحل تولید مداوم پودر ماهی

در این روش مواد اولیه به مقدار کم پخته شده و به طور مداوم پرس می شود.

عرضه: شامل دو مرحله ماهی غیرخوراکی و کنسرو ماهی است.

پخت و پز: محموله توسط آسانسورهای اتاق تحویل حمل می شود و کاملاً مستقیماً در نزدیکی بخار خرد می شود.

پرس: در این مرحله پرس بارگیری می شود و تا 70 درصد آب و روغن خارج می شود.

خشک کردن: بار فشرده در تماس غیرمستقیم با بخار پخته می شود و پس از چند ساعت پختن و داغ بودن، پودر حاصل را به خنک کننده می فرستند.

کولر: پودر داغ مستقیماً از طریق هوای سرد و دیواره سرد دستگاه گرفته می شود.

آسیاب: در این مرحله پودر آسیاب شده و آماده بسته بندی می شود.

دکمه بازگشت به بالا