عمومیکسب و کار استانها

رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری چیست؟

امروزه با گسترش تکنولوژی روش‌های تبلیغ در فضای مجازی نیز افزایش یافته است. بنابراین راه‌های زیادی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین این روش‌ها رپورتاژ خبری می‌باشد. این روش تبلیغ نسبت به تبلیغات سنتی در گذشته در بهبود روند کسب و کار صاحبان مشاغل اینترنتی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. در ادامه بیشتر با این روش تبلیغات آنلاین آشنا می‌شوید. در ابتدا سراغ تعریف می‌رویم و سپس به مهم‌ترین نکات را با هم مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

رپورتاژ یعنی چه؟

قطعا در دنیای محتوا شما واژه رپورتاژ را زیاد شنیده‌اید. در گذشته مردم نسبت به تبلیغات دید خوبی نداشتند و بر این باور بودند که اگر کالایی با کیفیت باشد، نیاز به تبلیغات گسترده ندارد. اما امروزه با گسترش محصولات و همچنین افزایش بازار رقابتی، نمی‌توان به تبلیغات دهن به دهن اکتفا کرد. بنابراین رپورتاژ خبری برای برندهای مختلف مؤثرترین روش تبلیغات محسوب می‌شود.

به‌طور کلی تبلیغ یک محصول یا برند و خدماتی که ارائه می‌دهد به بینندگان برای جلب نظر مخاطب، تعامل و فروش است. تبلیغات به اشکال مختلف، از کپی گرفته تا ویدیوی تعاملی وجود داشته و دارد. اما امروزه با گسترش دنیای اینترنتی و فروش‌های آنلاین استفاده از رپورتاژ آگهی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر به سزایی در تبلیغ محصول و فروش محصولات دارد. اما باید در این نوع تبلیغات به یک سری نکات مهم توجه شود که در ادامه این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ

توجه داشته باشید که شما از رپورتاژ برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنید. بنابراین باید تبلیغات شما بی‌طرف باشد تا خواننده بتواند به راحتی از تبلیغ شما نتیجه‌گیری کند. پس باید در نظر داشته باشید که برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ باید نکاتی را رعایت نمایید. ما در این مبحث می‌خواهیم مهم‌ترین این نکات را بررسی کنیم:

  • نحوه تهیه رپورتاژ خیلی مهم است. بنابراین باید توسط خبرنگار حرفه‌ای، مشاور بازاریابی خبره تهیه شود.
  • در وب سایت‌های معتبر آن را منتشر کنید.

مهم‌ ترین نکات برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی چیست؟

علاوه بر نکاتی که باید برای تاثیرگذاری بیشتر یک رپورتاژ خبری مد نظر قرار بگیرد، در تولید و تهیه رپورتاژ نیز باید نکاتی رعایت شود تا بر مخاطبان اثر بیشتری داشته باشد.  برخی از مهم‌ترین آنها در زیر توضیح داده شده‌اند:

تبلیغ باید متقاعد کننده باشد

تبلیغات موثر باید مشتریان را متقاعد کند که محصول یا خدمات مورد نظر بهتر از رقبای خود می‌باشد. تبلیغات متقاعدکننده تضمین می‌کند که یک محصول می‌تواند نیاز مصرف‌کننده را برطرف کند یا زندگی او را به نحوی بهبود بخشد. همچنین رپورتاژ خبری از روش‌های مختلفی برای متقاعد کردن مشتری استفاده می‌نماید. از جمله: جلب اعتماد آن‌ها با استدلال‌های منطقی.

تبلیغات بخشی از استراتژی بازاریابی کلی شرکت است

آشکارترین جنبه تبلیغات بدون شک ویژگی‌های خلاقانه است. مانند تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی. اما پشت یک کمپین نیز استراتژی‌های زیادی وجود دارد. تبلیغات همیشه باید به گونه‌ای باشد که به هدف بازاریابی یعنی منافع شرکت پاسخ دهد. بنابراین یک استراتژی تبلیغاتی قوی باید در چارچوب برنامه بازاریابی کلی باشد.

هدفمند باشد

در گذشته، تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان بیشتر به رسانه‌های جمعی مانند رادیو و تلویزیون متکی بود. اما تبلیغات موثر در دنیای امروز نیازمند مخاطبان بسیار هدفمند و بخش‌بندی شده می‌باشد. هرچه رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی شما بر روی یک مخاطب خاص متمرکزتر باشد، می‌تواند موثرتر عمل کند. محتوای پیام‌های تبلیغاتی باید به گونه‌ای طراحی شود که عواطف و نیازهای مخاطبان شما را همیشه  مورد هدف قرار دهد. همچنین به یاد داشته باشید که تبلیغات اگر در جذب مخاطبان هدف موفق نباشد، نتیجه خوبی به همراه نخواهند داشت.

خلاقانه باشد

یک تبلیغات آگهی مؤثر باید  از خلاقیت برای برجسته‌تر شدن استفاده کند تا برند مورد نظر در ذهن مخاطب بماند. در واقع یک رپورتاژ آگهی خوب باید به گونه‌ای طراحی شود تا آن تبلیغ در ذهن‌ها حک شود. همچنین در نوشتن تبلیغ از جملات جذاب اما واقعی استفاده کنید، هرچه تبلیغ یک محصول به واقعیت نزدیک باشد، بهتر می‌تواند مخاطب را به خود جلب کند.

رپورتاژ خبری چه تاثیری می تواند بر محصولات ما داشته باشد

همان‌طور که می‌دانید هدف نهایی تبلیغات، فروش متقاعد کننده و خلاقانه است. تبلیغات مؤثر می‌تواند در معرفی شرکت و موفقیت شما در فروش نقش به سزایی ایفا کند. بنابراین هرچه در وب‌سایت مورد نظر استفاده از رپورتاژ خبری به همراه لینک‌های هدفمند بیشتر باشد در نتیجه تعداد بازدیدها از آن خبر و یا محصول افزایش یافته و همچنین ترافیک سایت نیز بالا می‌رود که این امر موجب سفارش و فروش بیشتر محصول شما می‌شود.

در چه مواقعی از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟

اگر شما صاحب شرکتی هستید که به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اید پس به شما توصیه می‌شود در ابتدا برای شناساندن نقاط عطف محصولات خود و همچنین برای اینکه نام برند خود را در اذهان مخاطبان حک کنید، رپورتاژ خبری را با موضوعات زیر چاپ نمایید. از جمله:

  • ایجاد وب‌سایت جدید
  • ورود به یک کانال جدید
  • افتتاح دفتر یا یک فروشگاه جدید
  • همکاری با شرکت‌های دیگر
  • گرامیداشت سالگرد

رپورتاژ خبری چه مزیت‌ هایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، تبلیغات در سفارش و فروش محصولات نقش به سزایی دارد. بنابراین صاحبان مشاغل از این تبلیغات در بستر اینترنت بیشتر از تبلیغات به روش‌های دیگر بهره می‌برند. اما این تبلیغات آنلاین تنها به همین مزیت اکتفا نکرده است و مزیت‌های دیگری نیز چه برای صاحبان مشاغل و چه برای وب‌سایت منتشرکننده خبر دارد که عبارت‌اند از:

  • دیده شدن کسب و کار
  • هزینه پایین
  • بهبود سئوی سایت
  • مناسب برای هر کسب و کاری
  • افزایش ترافیک سایت

چگونه می توان یک رپورتاژ جذاب و کارآمد بنویسیم؟

همان طور که در این مقاله گفته شد هدف از رپورتاژ افزایش فروش محصول می‌باشد. بنابراین نوشتن یک رپورتاژ مؤثر و جذاب باعث دیده شدن محصول و برند شما در سایت یا کانال‌های مختلف می‌شود. برای دستیابی به یک رپورتاژ خبری موفق باید در وهله اول با اصول بازاریابی محتوایی آشنایی داشته باشید. بهترین راه این است که فرایند رپورتاژ خبری را به تسمینو بسپارید.

منبع : https://www.tabnak.ir/fa/news/1064479/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C

دکمه بازگشت به بالا