عمومیکسب و کار استانها

دانلود نرم افزار تلفن اینترنتی VoIP برای اندروید و کامپیوتر

تلفن نرم افزاری چیست؟

تلفن اینترنتی؛ تلفن نرم افزاری یا softphone نرم افزاری برای برقراری تماس های تلفنی روی کامپیوتر، موبایل و یا تبلت می باشد. تلفن نرم افزاری مانند یک گوشی تلفن سانترال یا تلفن IP می باشد که روی مرکزتلفن رجیستر می شود. تفاوت تلفن نرم افزاری با تلفن های ip رو میزی یا بی سیم در سخت افزار اختصاصی تلفن می باشد.

در تلفن های نرم افزاری خود تلفن دارای بلندگو، میکروفن و نمایشگر اختصاصی نمی باشد و از طریق ارتباط با سیستم عامل روی کامپیوتر، موبایل یا تبلت از این سخت افزارهای دیوایس مربوطه استفاده می نماید. تلفن های نرم افزاری مختلف و روش راه اندازی آن ها را در ادامه مشاهده می کنید. برای دانلود تلفن نرم افزاری مورد نظر به صفحه مربوطه مراجعه نمایید. برای بهره مندی از تماس با کیفیت حتما در انتخاب هدست مخصوص مکالمه دقت کافی را داشته باشید.

بهترین تلفن اینترنتی | تلفن اینترنتی چیست | تلفن اینترنتی رایگان

با انواع نرم افزار voip در نسخه ویندوز اشنا شوید

اگر قصد دارید با انواع نرم افزار voip در نسخه ویندوز آشنا شوید، بهتر است ما را تا پایان این مطلب همراهی نمایید. پس از آشنایی کامل با مرکز تماس voip در مقاله هایی که در اختیارتان قرار دادیم، نوبت آن رسیده است که با نکات فنی نرم افزار های voip آشنا شوید. این نکات به شما برای راه اندازی نرم افزار voip کمک خواهد کرد.

سیستم تلفنی voip دارای نرم افزار تلفن اینترنتی با نسخه های مختلف می باشد. این نرم افزار ها در نسخه هایی از جمله ویندوز، ios، اندروید و… برای کاربران طراحی شده است. تا بتوانند بهترین بهره را از مرکز تماس voip ببرند. اما در این مقاله قصد داریم شما را با نرم افزار های مختلف voip در نسخه ویندوز آشنا کنیم.

انواع نرم افزار های voip در نسخه ویندوز

1. نرم افزار LinPhone

این  نرم افزار تلفن اینترنتی برای اندروید امکانات مختلفی از جمله، برقراری تماس صوتی، تماس تصویری و چت را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

گفتنی است، تمام گزینه هایی که در این نرم افزار voip موجود می باشد به طور رایگان ارائه شده است.

نرم افزار LinPhone تنها از پروتکل sip برای برقراری ارتباط استفاده می کند.

2. نرم افزار 3CXPhone

یکی از ساده ترین نرم افزار های voip، نرم افزار 3CXPhone است.

کاربران می توانند از این نرم افزار به طور رایگان استفاده کنند.

این نرم افزار بر روی کامپیوتر یا گوشی های نسخه اندروید قابل نصب می باشد.

کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های خود استفاده کنند.

3. نرم افزار MobilityPass Compass

کاربران از این نرم افزار برای برقراری ارتباط بین کامپیوتر ها استفاده می کنند.

با استفاده از این نرم افزار voip شما می توانید تماس های کنفرانسی خود را نیز مدیریت کنید.

لازم به ذکر است که تمامی کاربرد هایی که با مرکز تماس voip صورت می گیرد،

با این نرم افزار voip می توانید از آن ها بهره ببرید.

4. نرم افزار voip caller extreme

کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند با تمامی دوستان و آشنایان خود به طور رایگان تماس بگیرند.

کاربران برای بهره بردن از این نرم افزار باید اینترنت قوی و پر سرعت در اختیار داشته باشند.

همچنین باید از هدفون در این نرم افزار استفاده کنند.

5. نرم افزار Phoner Lite

کاربران با استفاده از این نرم افزار voip می توانند با تمام افراد در نقاط مختلف کشور ارتباط برقرار کنند.

استفاده از این نرم افزار زمانی امکان پذیر است که شما به تهیه یک هدفون و اینترنت پر سرعت بپردازید.

همچنین این نرم افزار قابلیت این را دارد که شما پروفایل های کاربری مختلف را مشاهده نمایید.

6- Sipnetic Premium 1.0.48 – برنامه برقراری تماس با تکنولوژی voip در اندروید

از زمان اختراع تلفن تا چند سال گذشته کیفیت برقراری تماس های تلفنی ثابت بوده و تنها دسترسی به آن گسترش یافته بود. اما در چند سال گذشته کمپانی های بزرگ مخابراتی تکنولوژی جدیدی را ارائه دادند که می توانست کیفیت برقراری تماس های صوتی و همچنین پایداری آن را چندین برابر کرده و البته دسترسی و آنتن دهی را به میزان چشم گیری بهبود ببخشد. این فناوری voip نام دارد که مخفف کلمات voice over ip می باشد. اینترنت را می توان مهم ترین بخش این تلفن ها دانست

. VOIP ها در واقع تلاشی برای استاندارد سازی تلفن های مبتنی بر IP هستند و تماس های اینترنتی به راهی برای ایجاد ارتباط بین تلفن ها، رایانه و اینترنت تبدیل شده است. این نوع تماس تلفنی مزیت های بسیاری دارد از جمله اینکه با برقراری تماس ها از طریق اینترنت دیگر نیازی به پرداخت قبض تلفن برای تماس ها نیست و برخلاف PSTN ها یا شبکه های قدیمی تلفن، دولت ها نمی توانند تماس های اینترنتی یا مبتنی بر IP را کنترل کنند.

 امروز با اپلیکیشنی در خدمت شما هستیم که تماس به صورت voip را برای کاربران دستگاه های اندرویدی ممکن می کند. Sipnetic عنوان یک اپلیکیشن سافت فون voip رایگان مبتنی بر پروتکل sip مخصوص سیستم عامل اندروید است که توسط گروه نرم افزاری IPTON توسعه و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است. این اپلیکیشن به شما امکان برقراری تماس از طریق voip، cloud PBX و یا سرور های تلفنی تجاری را می دهد. این برنامه با رمز گذاری دو جانبه تماس ها، امکان شنود و یا ضبط آن ها را تقریبا غیر ممکن می کند.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه Sipnetic اندروید :

  • سازگار با تمامی سرویس دهنده های استاندارد voip و PBX
  • پشتیبانی از برقراری تماس با 3G، 4G و یا WIFI
  • رابط کاربری مدرن
  • تامین کیفیت صدای عالی با استفاده از کدک Wideband Opus، البته کدک های کلاسیک مثل 722, G.711, Speex, GSM نیز پشتیبانی می شوند.
  • افزایش حجم صدا به صورت خودکار و برطرف کردن اکوی صدا
  • پشتیبانی از تماس های تصویری با 264 codec
  • پیام رسانی سریع با قابلیت تماس های ویدئویی
  • تماس های ایمن با پروتکل های TLS, SRTP, ZRTP
  • رمزگذاری end to end پیام ها با پروتکل OTRv3
  • پشتیبانی از چندین اکانت sip به صورت همزمان
  • قابلیت استفاده به صورت واکی تاکی برای اتصالات اینترنتی کم سرعت
  • بدون تبلیغات و نگهداری اطلاعات کاربر

اپلیکیشن Sipnetic یک برنامه بسیار کاربردی، ایمن و با امکانات فراوان برای برقراری تماس از طریق پروتکل sip است که با پشتیبانی از انواع پروتکل ها و سرویس های قدیمی، می توان آن را یکی از بهترین سافت فون های موجود برای سیستم عامل اندروید دانست. Sipnetic با کسب رضایت کاربران اندرویدی امتیاز 3.8 از 5.0 را از کاربران گوگل پلی دریافت کرده است. هم اکنون می توانید نسحه پرمیوم این برنامه همراه با تمامی امکانات و دسترسی ها را از به صورت کاملا رایگان دریافت کنید.

 7- نرم افزار تلفنی ۳CX Softphone برای داخلی سیپ روی گوشی و کامپیوتر

در این مقاله در نظر داریم علاوه بر قرار دادن لینک مستقیم دانلود نرم افزار VoIP تلفنی ۳CX برای پلفرم های ویندوز، اندروید و IOS، به آموزش مختصر از نحوه ریجیستر کردن و راه اندازی داخلی سیپ روی این نرم افزار، بپردازیم.

نرم افزار موبایلی و ویندوز ۳CX در میان نرم افزار های رایگان موجود، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. شما میتوانید به سادگی یک داخلی سیپ از سرور VoIP خود روی آن ریجیستر کنید. به این ترتیب شما یک داخلی با عمکرد مناسب میتوانید روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر و یا تبلت خود داشته باشید.

آموزش کانفیگ و راه اندازی

در اینجا در نظر داریم نحوه راه اندازی و کانفیگ نرم افزار ۳cx روی کامپیوتر برای شما به شکل تصویری آموزش دهیم. نحوه راه اندازی روی گوشی موبایل و تبلت نیز هم به به شکل مشابه خواهد بود.

قبل از شروع باید این نکته را در نظر داشته باشیم. شما برای راه اندازی یک داخلی SIP روی این نرم افزار، اول باید یک سرور ویپ داشته باشید. سرور VoIP بسته به نوع آن آکانت استاندار سیپ برای ریجیستر کردن روی نرم افزار و یا تلفن های IP خواهد داد. این سرور ویپ میتواند یک سانترال و یا مرکز تلفن تحت شبکه باشد و یا یک سافت سوئیچ نرم افزاری روی یک سیستم.

نکته:

شما اگر یک سرویس سیپ از یکی از شرکت های ارائه دهنده خط SIP (مانند: شاتل، آسیاتک، شرکت مخابرات و …) تهیه کرده اید، دیگر نیاز به راه اندازی سرور ویپ و یا IP-PBX (سانترال ویپ) نخواهید داشت. فقط کافی است اطلاعات داده از سمت سرویس دهنده را در نرم افزار ۳CX وارد کنید. در این حالت در واقع شما مستقیم به سرور این سرویس دهنده ها متصل میشوید.

ابتدا فایل مورد نظر را از یکی از لینک های بالا دانلود کنید. بعد از بالا آمدن نرم افزار برای اولین بار با پیغام زیر مواجه میشوید.

گزینه Create Profile را انتخاب کنید. گزینه Auto Provision در مواردی که مرکز تلفن و سیستم تلفنی شما ۳cx است، کارایی خواهد داشت.

در صورتی که قبلا نرم افزار را باز کرده اید و این پیغام برای شما نمایش داده نمیشود. میتوانید از دکمه پایین و قسمت Accounts وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله بعد از انتخاب گزینه New میتوانید اطلاعات اکانت SIP خود را وارد کنید. تا در صورت نداشتن مشکل شبکه و زیر ساخت به سرور VoIP متصل شوید.

در این قسمت اطلاعات داخلی سیپ را باید وارد کنیم.

قسمت ۱ : برای درج اسم اکانت

قسمت۲ : برای درج شماره داخلی

قسمت ۳ : برای درج شماره داخلی

قسمت۴ : برای درج ID داخلی سیپ مورد نظر

قسمت ۵ : پسوردی که برای این اکانت روی سرور ویپ ست شده است.

قسمت ۶ : IP مربوط دست رسی به سرور ویپ مثلا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱۰۱:۵۰۶۰

قسمت ۷ : در واقع زیر کادر مربوط قسمت ۶ میباشد و برای دادن آدرس سرور در مواقعی که سرور در شبکه لوکال نیست کارایی دارد.

دکمه بازگشت به بالا