فرهنگ و سینما

دانش قابل تحریم نیست/ چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزار می‌شود

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه بسیج و به ویژه این سازمان گفت: دشمنان نمی‌توانند دانش را تحریم کنند و اینگونه تحریم‌ها یک شوی تبلیغاتی محسوب نمی‌شود و اثری هم ندارد چون این دانش‌ها هرگز به آنان وابستگی نداشته است. یکی از دلایل اینگونه تحریم‌ها این است که حوزه تولیدات دیجیتال به نوعی فعالیت هسته‌ای فضای مجازی محسوب می‌شوند و آنها از پیشرفت‌های ما در این باره مثل پیشرفت در بحث انرژی هسته‌ای هراس دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج که در یک نشست خبری درباره چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سخن می‌گفت، اظهار کرد: مراسم اختتامیه چهارمین و بزرگترین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزار خواهد شد.

معین اظهار کرد: مراحل قبل از اختتامیه این رویداد با حضور ۱۰۰۰ تیم تا آبان‌ماه برگزار شده و در طول برگزاری مراسم اختتامیه، تیم‌های راه یافته این مرحله، با موضوعات از پیش تعیین شده که البته تا شروع مراسم از این موضوعات بی‌اطلاع خواهند بود. مرحله کشوری و نهایی این رویداد از تاریخ ۹ تا ۱۱ بهمن ماه جاری در محل لانه جاسوسی سابق با حضور ۱۱۸ تیم برگزیده و ۶۰۰ نفر شرکت کننده برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با یکدیگر در رشته‌های بازی‌های تلفن همراه، نرم‌افزار تلفن همراه و پویانمایی رقابت می‌کنند. ۵۶۲ نفر در رشته پویانمایی، ۲۲۸ نفر در رشته نرم افزار تلفن همراه و ۱۳۵ نفر در حوزه بازی‌های تلفن همراه در این رویداد کشوری شرکت دارند. ما این رویداد را بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در دنیا می‌دانیم.

به گفته وی، مراسم اختتامیه از ۴۸ ساعت به ۷۲ ساعت افزایش یافته است. همچنین تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است. تعداد بانوان شرکت کننده نیز ۳۵ تا ۴۰ درصدی افزایش را نشان می‌دهد.

معین در بخش دیگر سخنانش گفت: امیدوارم بعد از مراسم اختتامیه، نخبگان این رویداد به کمک سرمایه‌گذاری‌های مختلف وارد فضای کاری در جامعه شوند. سازمان فضای مجازی بسیج نیز اقدامات حمایتی مختلفی برای این نخبگان در نظر گرفته است که از جمله این اقدامات، تبدیل این تیم‌ها به شرکت‌های خلاق است.

وی یادآور شد: محصولات تولید شده‌ای که حاصل حضور شرکت‌کنندگان در رویداد قبلی است آماده عرضه به بازار مخاطبان است.

به گفته معین، مراسم اختتامیه این رویداد به برگزاری مراسم معرفی چهره سال فعال فضای مجازی در روز ۱۲ بهمن‌ماه ختم خواهد شد. این مراسم در «سالن ۵ آذر» سازمان بسیج برگزار خواهد شد و این چهره از بین ۱۰۰۰ نفر شرکت‌کننده انتخاب خواهند شد.

وی گفت:ایجاد همگرایی وهم‌افزایی،ایجاد یک شبکه مردمی برای تبلیغ و تبیین و ترویج ارزش‌های ملی در فضای مجازی،پیگیری نهضت سوادرسانه‌ای، ایجاد نهضت تولید محتوا و … جزو مأموریت‌های سازمان فضای مجازی بسیج محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا