عمومیکسب و کار استانها

سرور اختصاصی ایران چگونه کار میکند؟

کسب‌وکارها برای حضور موفق در فضای وب به منابع پرقدرت نیاز دارند. برای وب‌سایت‌های پربازدید، سرورهای اشتراکی نمی‌توانند حجم وسیعی از ترافیک ورودی دریافتی را مدیریت و به آن‌ها پاسخ دهند. برای سایر موارد مثل ترید در بازار بورس، تست و اجرای کدهای توسعه‌دهندگان و موارد مشابه نیز باید از سرویس‌‌های با منابع قدرتمند استفاده کرد. سرور اختصاصی ایران یکی از سرویس‌های پرطرفداری است که استفاده چشم‌گیری بین کسب‌وکارها دارد و به‌دلیل قرارگیری در ایران سرعت آن نسبت‌به نمونه‌های خارجی برای کاربران موقعیت و آی‌پی ایران بهتر است. در ادامه به معرفی سرور اختصاصی می‌پردازیم و با مطالعه این مطلب به این نکته پی می‌برید که سرور اختصاصی ایران چگونه کار می‌کند. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

سرور اختصاصی ایران چیست؟

سرور اختصاصی ایران ( Iran Dedicated Server) به سرویسی گفته می‌شود که تمام منابع آن به صورت اختصاصی در اختیار یک فرد یا کسب‌وکار قرار می‌گیرد. به‌دلیل قرارگیری دیتاسنتر این سرویس در موقعیت جغرافیایی ایران به آن سرور اختصاصی ایران می‌گویند. این سرویس میزبانی وب بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی است که به‌دنبال IP ثابت اختصاصی ایران هستند و می‌خواهند به کاربران موقعیت و IP ایران سرویس‌دهی کنند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی هرچقدر فاصله سرور با کاربران کم‌تر باشد، سرعت سرویس‌دهی به آن‌ها بالاتر است. استقرار سرور اختصاصی در ایران نیز به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری خدمات خود را به کاربران‌تان ارائه دهید یا در فعالیت‌های بورسی شرکت و بسیاری موارد دیگر را با قدرت و سرعت بالا تجربه کنید.

سرور اختصاصی ایران چگونه کار می‌کند؟

سرور اختصاصی به‌عنوان یک سرور فیزیکی در دیتاسنتر ایران قرار می‌گیرد و نحوه کار آن بدین صورت است که روی یک لایه مجازی‌سازی در فضای وب از طریق نرم‌افزارها و پروتکل‌های مختلف به کاربران ارائه می‌شود. تنها تفاوت ایرن سرویس با سرور فیزیکی، دسترسی از طریق اینترنت است. به همین دلیل، نیازی به صرف هزینه بالا برای خرید سرورهای فیزیکی ندارید.

در سرور اختصاصی ایران کل منابع سرور به شما اجاره داده می‌شود. دسترسی کامل به سرور گزینه‌های زیادی را دراختیارتان قرار می‌دهد. اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید، می‌توانید با برنامه‌هایی مثل ریموت دسکتاپ به سرور خود متصل شوید. تصمیم به استفاده از سرور برای اهداف مختلف، مثلاً ترید در بازار بورس یا میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید و حتی نگهداری و پشتیبان‌گیری از داده‌‌ها بر عهده شما است. تنها باید بدانید این سرویس منحصراً تنها در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید به دل‌خواه آن را برای کاربردهای مختلف پیکربندی کنید.

چه زمانی باید از سرور اختصاصی ایران استفاده کنیم؟

اگر وب‌سایت‌تان ترافیک ورودی بالایی دارد و سرویس‌های اشتراکی نمی‌توانند با سرعت بالایی صفحات وب‌سایت و محتوای آن را در دسترس کاربران قرار دهند، استفاده از سرور اختصاصی ایران می‌تواند با منابع قدرتمندی همچون حافظه رم، سی‌پی یو، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند کاملاً اختصاصی بهترین انتخاب برایتان باشد. از سوی دیگر، فعالیت در بازارهای بورس به سرور با منابع سریع، آی‌پی اختصاصی و اینترنت پرسرعت نیاز دارد. سرور اختصاصی ایران می‌تواند نیاز تریدرها را برای فعالیت موثر و کارآمد در بازار بورس رفع کند. با وجود این، در هر زمینه و فعالیتی، هر زمان به دسترسی کامل برای اتصال و استفاده از منابع سرور نیاز داشته باشید و سرورهای اشتراکی عملکرد و کارایی پایینی ارائه دهند، می‌توانید از سرور اختصاصی ایران استفاده کنید.

مزایای سرور اختصاصی چیست؟

حال که فهمیدید سرور اختصاصی چگونه کار می‌کند و چه زمانی باید از آن استفاده کنید، نوبت آن رسیده با مزایای این سرویس بیشتر آشنا شوید. از مزیت‌های این سرویس می‌توان به IP ثابت اختصاصی ایران، آپ‌تایم و پایداری بالا، عملکرد و قابلیت اطمینان فوق‌العاده، امنیت در خور توجه، دسترسی نامحدود به منابع، انعطاف‌پذیری در پیکربندی و نصب سرویس‌ها و نرم‌افزارها اشاره کرد.

توجه داشته باشید، هزینه تهیه این سرویس نسبت‌ به سرور اختصاصی خارجی به‌دلیل قرار گرفتن دیتاسنتر در ایران کم‌تر است.

اگر بخواهیم هزینه سرور اختصاصی ایران را با خرید سرور فیزیکی با امکانات مشابه مقایسه کنیم، باید بگوییم هزینه بسیار کمتری نسبت به سرورهای فیزیکی دارد. درحالی‌که تمام امکانات سرور فیزیکی را از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در این سرویس با انتخاب سیستم‌عامل دل‌خواه می‌توانید نرم‌افزارها و کنترل‌پنل‌های مد نظرتان را روی آن نصب کنید. همچنین امکان مجازی‌سازی سرور با نرم‌افزارهای مجازی‌سازی و تقسیم‌ آن به سرورهای جداگانه با منابع مستقل وجود دارد. در واقع، دسترسی کامل به سرور به شما کمک می‌کند از حداکثر منابع استفاده بهینه داشته باشید و هیچ محدودیتی را تجربه نکنید.

منبع:سایت سودپلاس

دکمه بازگشت به بالا