ورزشی

از مضحکه‌‌ای برای بازار تئاتر تا مسئولینی که نمایش دیدند

همگام با تئاتر فجر چهل و یکم؛

اجراهای هشتمین شب جشنواره بین‌المللی تئاتر شهر در حالی به صحنه رفت که دو نمایش خارجی تغییر کرد و مسئولین حوزه‌های فرهنگی نیز به تماشای تئاتر نشستند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، اجراهای هشتمین شب جشنواره تئاتر فجر به لحاظ تعداد نمایش‌های صحنه‌ای زیاد نبود و البته اجرای نمایش «قطار باقوره» اردنی نیز لغو شد، منتها نمایش «مدق الحناء» نیز در نخستین سانس خود با اقبالی رو به رو نشد، چرا که مشکلات بالانویس نمایش باعث شد که این کار نتواند مخاطب خود را راضی نگه دارد اما در سانس دوم این کار سفیر عمان به تماشای کار عمانی‌ها نشست.

ابراهیم آل معینی سفیر عمان در نشستی صمیمانه در تالار وحدت با حضور کارگردان و عوامل نمایش درباره تعاملات فرهنگی دو جانبه ایران و عمان گفت‌وگو کرد.

از سوی دیگر در تئاتر شهر نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» توانست مخاطبان خود را در دو سانس جلب کند اما این نمایش بیشتر شبیه تئاتر‌های لاله زاری و آیینی سنتی ضعیف بود تا کاری که بخواهد در جشنواره فجر به اجرا در بیاید، چرا که استفاده از الفاظ اروتیک در آن درست است که مخاطب را می‌خنداند اما به لحاظ بار نمایشی درجه کار را پایین می‌آورد.

سایر نمایش‌های این شب در سالن‌های مختلف نتوانست مخاطب را راضی نگه دارد، هر چند که خیلی از سالن‌ها چون سالن چهارسو و تالار حافظ مخاطبان زیادی داشتند.

اما با تغییری که در اجرای نمایش تونسی و اردنی ایجاد شد، نمایش «کمدی الهی» دانته از حافظ خلیفه جایگزین کار قطار باقوره شد و مخاطبانش را بدست آورد. مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم به دیدن این نمایش در ایرانشهر آمد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است و اختتامیه آن ۱۱ بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا