استان ها

اختصاص ۵ میلیارد اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به خانه خلاق رزن

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان رزن از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به خانه خلاق این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه در سی و پنجمین  رویداد ایده پارک با موضوع “کسب و کار خلاقانه من” که در سالن اجتماعات اندیشه فرهنگ و ارشاد شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان رزن دارای ۳۱ واحد دانش بنیان بوده که از این تعداد ۱۴ واحد طی یک‌سال گذشته راه اندازی شده و رزن نخستین شهرستان در استان بوده که در مرکز رشد اتفاقات خوبی در آن افتاده است.

وی با تاکید بر معرفی هر چه بیشتر نخبگان و ایده های نخبگان شهرستان توسط رسانه‌ها افزود: اگر هر یک از نخبگان و ایده پردازان شهرستان ایده های خوب خود را ارائه دهند آمادگی حمایت از آنها را در زمینه‌های مختلفی چون پرداخت تسهیلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آنها خواهیم داشت.

غفاری‌آثار با بیان اینکه در شهرستان شرایط حمایت از نخبگان مهیا بوده و از استان نیز درخواست داریم شهرستان رزن را ویژه ببینند، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان رزن طی یک‌سال گذشته از ۱۷ به ۳۱ واحد گویای اتفاقات خوب توسعه واحدهای دانش بنیان شهرستان با وجود نخبگان، خانواده نخبگان و مدیر جوان و نخبه مرکز رشد شهرستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان رزن بالاترین اعتبارات را در سطح کشور از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری داشته است، تصریح کرد: در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های به‌نام شهرستان رزن براساس شاخص های  سازمان برنامه و بودجه از جمله ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان، ۱۳۰ میلیارد برای کریدور شمالی استان راه رزن و دمق و ۷۰ میلیارد  تومان برای پروژه کنار گذر رزن اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های گلوبال شهرستانی در حوزه های مختلف ادارات و مجموعه های این شهرستان در سال جاری یادآور شد: ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت اعتبار از محل سفر برای شهرستان تخصیص یافته ضمن اینکه در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای واحدهای اقتصادی تسهیلات در نظر گرفته شده است‌.

فرماندار رزن از افتتاح چهار واحد صنعتی در شهرک‌صنعتی شهرستان طی دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته ۱۷ واحد شامل ۱۰ واحد در  شهرک صنعتی  و هفت واحد در خارج از شهرک در حال احداث بوده که این امر گویای توسعه صنعت شهرستان است.

غفاری‌آثار همچنین با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهرستان گفت: تمامی این پروژه های باقی مانده از سال‌ها پیش احصا و جمع بندی و در سفر ریاست جمهوری برای این پروژه ها اعتبار اختصاص داده شد که با تخصیص سه ساله این اعتبارات تمامی این پروژه ها ظرف سه سال آینده به اتمام رسیده و افتتاح می‌شوند.

وی یادآور شد: رزن نخستین شهرستان استان بوده که با شاخص‌های خود تمام نیازهای متقاضیان  در حوزه مسکن را در شهر رزن، دمق و روستاهای شهرستان فراهم کرده و  حداقل طبق برنامه تا ۲۰ سال آینده همه مردم از نعمت صاحبخانه شدن بهره‌مند خواهد شد.

فرماندار رزن در پایان بیان کرد: این آمادگی وجوو دارد که به تمام‌متقاضیان شهرستان زمین رایگان با تسهیلات پنج درصد ۲۰ ساله ارائه شود و در این ارتباط هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا