عمومیکسب و کار استانها

تفاوت مک بوک ایر با مک بوک پرو چیست؟

اگر می­خواهید لپ­تاپ قدیمی خودتان را با یکی از لپ­تاپ­های اپل عوض کنید، ممکن است که در بین دو گزینه­ی مهم مک بوک پرو و مک بوک ایر و قابلیت­های خاص هر کدام با انتخابی دشوار روبه­رو شوید. نکته­ی مهمی که باید به آن دقت کنید این موضوع است که در مقابل مقدار پولی که در نظر گرفته­اید قرار است از چه خدمات و امکاناتی برخوردار شوید؟ یا واضح­تر بگوییم کدام مدل برای شما بهترین انتخاب خواهد بود؟

شرکت سان سرویس می­تواند به شما در این زمینه کمک شایانی کند تا در زمینه­ی انتخاب لپ­تاپ خود به بهترین نتیجه ممکن برسید. در ادامه­ی این مقاله راهنمایی­های لازم را برای اینکه کدامین از این دو مدل مناسب شما خواهد بود را می­گوییم. لازم به ذکر است که مقایسه­ی ما برروی جدیدترین مدل یعنی 2022 هست. پس، تا آخر همراه “سان سرویس” بمانید که نکات خوبی برایتان به ارمغان می­آورد. همچنین، برای تعمیرات مک بوک می­توانید به سایت ما مراجعه کنید.

مواردی که عامل تمایز مدل مک بوک پرو و مک بوک ایر هست؛ شامل طراحی، اندازه، وزن، کارآیی و قدرت، عمر باتری آنهاست. مسلما قیمت هم مهم هست که در مدل­هایی که از قدرت و کارایی بیشتری برخوردارند، متفاوت است.

آموزش تعمیرات مک بوک | تعمیر مک بوک مشهد | تعمیرات مک بوک تهران

مک بوک ایر

مک بوک ایر 13اینچی 2022، جدیدترین مدل مک بوک ایر است که به تازگی توسط کمپانی اپل معرفی شده. مک بوک ایر جدید لپ­تاپی سبک وزن با طراحی جدید و بسیار نازک است. همچنین، از تراشه­ی M2 با پردازنده­ی 8 هسته­ای CPU و 10هسته­ای گرافیکی بهره می­برد. تراشه و چیپست جدید M2 قابلیت رم 8، 16 و 24 گیگابایت و عمر باتری 18 ساعت را به ارمغان آورده است.

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش مک بوک ایر جدید به طور دقیق 13.6 اینچ از نوع Liquid Retina است. همچنین، رزولوشن صفحه نمایش آن 2560×1664 پیکسل با قابلیت­های True Tone، Wide color (P3)و روشنایی 500 نیت (nits) است. قابلیت True Tone باعث می­شود که نور صفحه نمایش شما به درستی و به صورت خودکار تنظیم شود، همچنین با قابلیت Wide color (P3) باعث افزایش کیفیت رنگ و تصویر می­شود.

دوربین و سیستم صوتی

دوربین اصلی و فیس­تایم (FaceTime) مک بوک ایر با کیفیت 1080 پیکسل HD است. همچنین، این مک بوک ایر 13 اینچی از چهار اسپیکر و بلندگو بهره می­برد. به دلیل وجود قابلیت Dolby Atmos در اسپیکرها هم شاهد صدای سه بعدیی با کیفیت خواهید بود. علاوه بر آن دارای سه میکروفون و جک سه میلی­متری هدفون است که از قابلیت امپدانس بالا (high-impedance headphones) پشتیبانی می­کند.  امپدانس بالا امکان شنیدن صدای قوی­تر، شفاف­تر، واضح­تر و با بیس (Base) بهتر را فراهم می­کند.

دیگر قابلیت­ها

از دیگر قابلیت­های مک  بوک ایر می­توان به پشتیبانی از شارژ بی­سیم MagSafe، مجیک کیبورد همراه با تاچ­بار، بلوتوث 5 اشاره کرد. همچنین، دارای دو پورت Thunderbolt و چهار پورت USB است. لازم به ذکر است که این نوت بوک مک جدید از مک بوک پرو نسل قبل خود یعنی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه­ی M1 Pro و M1 Max از عملکرد بالاتر و قوی­تری برخوردار است.

آموزش تعمیرات مک بوک | تعمیر مک بوک مشهد | تعمیرات مک بوک تهران

مک بوک پرو

مک بوک پرو جدید هم که امسال معرفی شد، مثل مک بوک ایر جدید از تراشه­ی M2 با هم تعداد هسته­ی پردازنده­ها بهره می­برد. تراشه و چیپست جدید M2 قابلیت رم 8، 16 و 24 گیگابایت اما با عمر باتری 20 ساعت را به ارمغان آورده است.

 این مک بوک پرو 13.3 اینچی که کمی کوچک­تر از مک بوک ایر 2022 است، با صفحه نمایش LED-backlit و رزولوشن 2560×1600 پیکسل، در دو رنگ نقره­ای و خاکستری طراحی شده است. صفحه نمایش از نوع Retina display که علاوه بر پشتیبانی از همان قابلیت­های Wide color (P3) و True Tone، از تکنولوژیIPS هم پشتیبانی می­کند.

نوت بوک جدید دارای دوربین FaceTime با کیفیت 720 پیکسل HD است. این مک بوک پرو از بلندگوهای استریو با دامنه دینامیکی بالا، صدای استریو گسترده و قابلیت Dolby Atmos بهره می­برد. مجیک کیبورد آن هم شامل تاچ­بار و تاچ آیدی (Touch Bar&Touch ID) می­شود. همچنین، از 6 پورت که دو پورت آن Thunderbolt و چهار پورت آن USB است. لازم به ذکر است که این نوت بوک مک جدید هم مثل مک بوک ایر 2022 از مک بوک پرو نسل قبل خود یعنی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه­ی M1 Pro و M1 Max از عملکرد بالاتر و قوی­تری برخوردار است.

آموزش تعمیرات مک بوک | تعمیر مک بوک مشهد | تعمیرات مک بوک تهران

مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

قبل از مقایسه،­ لازم هست که بگویم مدل­های جدید نت بو ک مک یعنی مک بوک ایر و مک بوک پرو از نظر طراحی  و  قابلیت­ها بسیار شبیه به هم هستند.هر دو از طراحی کاملا جدید و نازک بهره می­برند. اما، از تفاوت­های بارزی که این دو دارند، می­توان به وزن، اندازه، حاشیه تصویر، ناچ بالای صفحه، اثرانگشت و سیستم صدایی آنها اشاره کرد.

مک بوک ایر با ضخامت 11.3 میلی­متری و وزن 2.7 پوندی و مک بوک پرو با ضخامت 15.6 میلی­متر و وزن 3 پوندی است. پس، مک بوک ایر نسبت به مک بوک پرو سبک تر و نازک­تر هست.

مک بوک ایر فقط از تاچ­آیدی (Touch ID) و مدل پرو آن، هم از تاچ­آیدی و هم از تاچ­بار (Touch Bar and Touch ID) بهره می­برد.

باتری مک بوک پرو نسبت به مک بوک ایر از دو ساعت بیشتر قابلیت شارژدهی دارد. مک بوک ایر 18 ساعت قابلیت شارژدهی و مک بوک پرو از 20 ساعت شارژدهی بهره می­برد.

از نظر نوع و نورپس زمینه­ی صفحه نمایش هم این دو مک متفاوت هستند. نوع صفحه نمایش مک بوک پرو همان­طور که گفتیم Retina display و مک بوک ایر Liquid Retina display است. نور پس زمینه­ی مدل پرو از LED پشتیبانی می­کند، اما از رزولوشن پایین­تری نسبت به مدل ایر برخوردار است.

  جمع بندی

در این مقاله ما به بررسی  مک بوک ایر و پرو پرداختیم تا شما برای خرید دغدغه­ی کمتری داشته باشید. اما نکته­ی قابل توجه این هست که برای خرید شما باید در اولین قدم مشخص کنید که چه مقدار می­خواهید برای مک بوک مدنظرتان هزینه کنید. سپس، لپ تاپ خود را با توجه به مشخصات مد نظر خود انتخاب کنید. شرکت سان سرویس برای شما این امکان را به وجود آورده است که بتوانید خریدی مطمئن و خوبی را داشته باشید از این جهت که با خرید از این شرکت میتوانید از امکانات زیادی بر خور دار باشید.

دلایلی که باید شرکت سان سرویس را انتخاب کنیم چیست؟ شرکت سان سرویس  علاوه­بر سابقه طولانی مدت خود در زمینه واردات محصولات اپل، تعمیر محصولات اپل مانند تعمیرات مک بوک و تعویض باتری مک بوک اعتبار بسیار زیادی دارد که می­توان گفت مزیت بزرگی به حساب می­آید. و شرکت آروند گارانتی برای مشتریان خود گارانتی­های مخصوص خودش را مد نظر دارد، از جمله گارانتی کارت سبز و طلایی که مشتریان می­توانند از هر جهت آسوده خاطر باشند. فراموش نکنید که شما می­توانید با آروند گارانتی به بهترین­ها برسید.

دکمه بازگشت به بالا