استان ها

بهره‌برداری بیش از ۹۳کیلومتر راه روستایی هرمزگان در دهه فجر

به گزارش خبرآنلاین، میثم نوبانی رئیس نظارت بر ساخت راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهار داشت: با توجه به خسارت بارش های اخیر به راه ها اعم از فرعی و روستایی، راهداران این اداره کل علاوه بر ترمیم و بازگشایی راه ها در مورد ساخت و آسفالت جاده ها هم بی وقفه مشغول هستند و انشاالله در دهه فجر بیش از ۹۳ کیلومتر راه روستایی به بهره برداری خواهد رسید.

نوبانی افزود: یک هزارو ۷۱۲ روستای دارای سکنه در استان داریم که از این تعداد ۱ ۱۹۰روستا از راه آسفالته برخوردارند و همچنین ۲۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما امسال این است که ۱۵۰ کیلومتر از راه های روستا های بالای ۲۰ خانوار در سطح استان را آسفالته شوند تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست ۸۴ درصد انجام و مابقی تا پایان سال به اتمام می رسند.

نوبانی بیان کرد: برای دهه مبارک فجر راههای آسفالته روستایی حسن آباد و سیاتک شهرستان بندرلنگه به طول ۳ کیلومتر ، کوشه جیجیان شهرستان قشم به طول ۲ کیلومتر ،ناز دشت و خمینی آباد شهرستان رودان به طول ۴/۷ کیلومتر ، انجیره کوران بندرلنگه به طول ۲۰ کیلومتر و …افتتاح می شوند.

وی در ادامه گفت:در مجموع بیش از ۹۳ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان برای دهه فجرافتتاح می شود.

رئیس نظارت بر ساخت راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ابراز کرد:۶ هزارو ۹۸۶میلیارد تومان برای اتمام راه های آسفالت در سطح استان مورد نیاز است.

نوبانی همچنبن گفت: پل چارک دارای ۹دهانه ۲۰ متری به طول۱۸۰ متر در محور اتصال محور اصلی به شهر چارک ومسیر زمینی به جزیره کیش با هزینه ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

46

دکمه بازگشت به بالا