فرهنگ و سینما

بهروز افخمی: استخاره‌ام برای «استاد» خیلی خوب آمد

بهروز افخمی با اشاره به اینکه قصد داشته فیلم «استاد» را با موضوع جنبش «می‌تو» به شکل کمدی بسازد گفت که استخاره‌های خیلی خوبش از قرآن، او را به ساخت و همکاری در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده ترغیب کرده است.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست پرسش و پاسخ جشنواره چهل و یکم فجر در روز ۱۲ بهمن برای یکی از فیلم اولی‌های این دوره از جشنواره با نام «استاد» بود که به جنبش “می‌تو” اشاره داشت و شواهدی از یک سوژه و هنرمند خاص هم در آن مشاهده می‌شد.

در این نشست که با تاخیر و نیز با حضور بهروز افخمی تهیه‌کننده، عماد حسینی کارگردان،  هدیه حسینی نژاد وسجاد بابایی از بازیگران فیلم برگزار شد، حسینی درباره فیلمش گفت که موضوع فیلمش جهانی و مواجهه قدرت با زنان است که از یک سال قبل در کشور ما هم این موضوع و طرح آن داغ شده است.

افخمی درباره این فیلم گفت: خودم اولین بار بود فیلم را به این شکل دیدم و آن را فیلم گرمی دیدیم و خوشم آمد. البته شنیدم مخاطبی هم از سالن خارج نشد و وقتی می‌شنویم بعضی‌ها به عنوان ژست روشنفکری از سالن فیلم بیرون می‌روند اما برای این فیلم چنین اتفاقی نیفتاد، خوشحال شدم.

او افزود: من در این فیلم کاری نکردم و نزدیک فیلمبرداری بود که به گروه ملحق شدم. در واقع جانشین مجید رجبی‌معمار به عنوان تهیه‌کننده شدم و او بود که به عماد حسینی کمک کرد تا اولین فیلمش را بسازد؛ من یک جورایی در این موقعیت سواستفاده چی بودم.

وی درباره کارکرد و تاثیر این فیلم برای رفع فساد در سینما گفت: من فکر نمی‌کنم کار فیلم برطرف کردن فساد در سینمای ایران باشد. گرچه از نگاه عده‌ای این فساد را ما از خودمان درمی‌آوریم و اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

افخمی با یادآوری اینکه خودش یک زمانی گفته بود دوره فیلمهای آپارتمانی گذشته ولی این فیلمش در فضایی بسته می‌گذرد، گفت: برای خواندن فیلمنامه استخاره کردم خیلی خوب آمد، چون اول گفتم دوره‌ی این موضوع (می‌تو) گذشته و دوران هشتگ “من بی‌ناموسم” رسیده است. بعد فکر کردم فیلم را با این موضوع به کمدی تبدیل کنیم که تا زمان جشنواره فجر، دوران آن هم گذشته است. اما به صفحه ۷۰ فیلم‌نامه که رسیدم دوباره استخاره کردم باز هم خیلی خوب آمد و به نظرم قرآن وعده خیلی خوبی داشت می‌داد. به عماد (کارگردان) هم گفتم که نمی‌دانم چرا این فیلم را می‌سازم ولی در آخر بدون کمک هیچ نهاد دولتی و نیمه دولتی و خصوصی آن را ساختیم.

این تهیه‌کننده همچنین گفت که مخارج فیلم سه و نیم تومان شده و برخی عوامل درصدهایی از ساخت را برعهده گرفتند تا امکان تولید فیلم مهیا شود.

بهروز افخمی درباره احتمال جایزه گرفتن فیلمش گفت: من برای جایزه جشنواره اهمیت قائل نیستم چون می‌تواند با یک رای جابجا شود ولی عماد حسینی باید خوشحال شود اگر فیلمش در چند بخش کاندیدا شود.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا