علمی و پزشکیکسب و کار استانها

نحوه کرم پودر زدن پوست خشک

روش صحیح کرم پودر زدن برای پوست چرب ، خشک و معمولی. همه ما می دانیم که هدف اصلی استفاده از کرم پودر رسیدن به پوست صاف و سیقلی و بدون چین و چروک است.

روش صحیح کرم پودر زدن

شاید برایتان جالب باشد اگربدانید روش صحیح کرم پودر زدن هم اصولی دارد که اگر ندانید کرم پودر شما مانند یک ماسک بر روی پوستتان جلوه کرده و نه تنها زیبایی ندارد بلکه شما را به عنوان یک خانم مبتدی و بی سلیقه معرفی می کند. به همین خاطر لازم دید تا در این مطلب روش صحیح کرم پودر زدن برای پوست های خشک ، چرب و معمولی را عنوان کند.

آموزش زدن کرم پودر و کانسیلر | بهترین کرم پودر برای پوست خشک | بهترین کرم پودر برای پوست سبزه و خشک

روش صحیح کرم پودر زدن برای پوست چرب ، خشک و معمولی

همه ما می دانیم که هدف اصلی استفاده از کرم پودر رسیدن به پوست صاف و سیقلی و بدون چین و چروک است. زیرا همه آدم ها دوست دارند پوستی شبیه به یک کودک داشته باشند اما متاسفانه افزایش سن باعث به وجود آمدن کک و مک، چین و چروک، جای جوش و … می شود.

در این زمان است که برای از بین بردن نواقص از کرم پودر استفاده می گردد. زیرا اگر روش صحیح کرم پودر زدن به درستی رعایت شود، منافذ باز بسته شده و تمام لک ها و تیره و روشنی های ناخواسته پوشش پیدا می کنند.

اما در غیر این صورت کرم پودر نمایشی ماسک مانند بر روی صورت ایجاد می نماید که هر لحظه بینندگان منتظرند تا شما این ماسک را از روی پوست خود پاک کنید.

در واقع از نظر اصول آرایشی هدف اصلی استفاده از  کرم پودر جیوانی اصل تغییر رنگ نیست، بلکه مهمترین کاربرد کرم پودر پوشاندن ایرادات و نواقص و غیر یکنواختی های پوست است تا پوست یکدست شود.

آماده کردن پوست برای استفاده از کرم پودر

زمانی که پوست آمادگی لازم برای آرایش را داشته باشد، می تواند در مقابل یک میکاپ اصولی و صحیح به خوبی عمل نموده و زمان بیشتری آرایش را روی صورتتان نگه دارد. برای این منظور لازم است قبل از هر اقدامی صورتتان را با شوینده های مناسب بشویید تا آلودگی های ریز و درشت از روی صورت شما پاک شوند.

بعد از خشک شدن کامل صورت، پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب آماده پذیرش کرم پودر کنید. توجه داشته باشید که کرم مرطوب کننده را به اطراف چشم خود نزنید.

استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر

کرم پودر الیزکیتا اصل توانای بالایی در محافظت از پوست در برابر آلودگی و آسیب های مواد آرایشی دارند. زیرا پرایمر منافذ باز پوستی را بسته و از ورود مواد آرایشی به پوست جلوگیری می کند. از طرفی دیگر پرایمر با بستن منافذ باز، سطح پوست را یکدست کرده و لک های پوستی را محو می نماید.

بهتر است علاوه بر پرایمر صورت، پرایمر مخصوص لک های پوستی هم تهیه کنید. زیرا پوست اطراف چشم بسیار حساس است، بنابراین بهتر است برای مراقبت از این ناحیه در برابر محصولات آرایشی مانند کانسیلر از پرایمر دور چشم کمک بگیرید.

 

روش صحیح کرم پودر زدن برای پوست های خشک

 

با توجه به نوع پوست خود کرم پودر تهیه کنید.

بعد از پرایمر نوبت به کرم پود می رسد. انتخاب نوع کرم پودر در کیفیت آرایشی که انجام می دهید، تاثیر بسیار بالایی دارد. کرم های ارزان قیمت بسیاری در بازار هستند که متاسفانه از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب تهیه می شوند.

این کرم پودرها احتمال ابتدا به مشکلات پوستی را به شدت افزایش می دهند. اولین و واضح ترین عوارض استفاده از این کرم ها چروک های ریزی هستند که بعد از مدتی استفاده از این کرم ها به خوبی خود را نشان می هند.

از آنجایی که این کرم ها اجازه نفس کشیدن به پوست را نمی دهند، بنابراین بعد از مدتی استفاده منافذ پوست را باز می کنند. در مقابل این کرم ها، محصولات آرایشی با کیفیت نه تنها را به خطر نمی اندازند، بلکه بافت خوبی را روی پوست ایجاد می کنند.

روش صحیح کرم پودر زدن با اسفنج یا براش

بعد از تهیه کرم پودر باید به فکر یک وسیله مناسب برای زدن آن باشید. براش ها و اسفنج های آرایشی مختلفی برای این منظور در بازار وجود دارند. استفاده از این وسیله تا حدی سلیقه ای بوده و به جنس محصول بستگی دارد. برخی از براش های آرایشی به علت تراکم مویی بالایی که دارند مناسب برای زدن کرم پودر هستند.

اما با توجه به اینکه اغلب فروشگاه ها اجازه تست فیزیکی براش یا اسفنج آرایشی را نمی دهند، بنابراین در روش صحیح کرم پودر زدن ما به شما توصیه می کنیم به جای استفاده از براش از اسفنج استفاده کنید. زیرا شما نمی توانید با نگاه کردن، به میزان دقیق موی براش پی ببرید.

روش صحیح کرم پودر زدن روی پوست

برای اینکار ابتدا اسفنج تان را مرطوب کرده و سپس آب آن را به خوبی بگیرید. حال به اندازه ای که فکر می کنید کرم پودر نیاز دارید، آن را پشت دستتان بریزید و سپس به کمک اسفنج مقداری کرم پودر برداشته و آن را به صورت ضربه ای بر روی پوست بزنید.

از قسمت های تیز اسفنج هم برای پوشاندن گوشه های بینی، گوشه چشم و زیر ابرو استفاده کنید. زدن کرم پودر به صورت ضربه ای نقش بسیار مهمی دارد. زیرا در این حالت اولاً کرم پودر در آن ناحیه از پوست فیکس شده و دوماً شما به کمک اسفنج پوستتان را در جهت های مختلف نمی کشید.

زیرا این کار به مرور زمان می تواند به ایجاد چین و چروک های پوستی منجر شود. بعد از اتمام کرم پودر یک پنبه بزرگ یا یک دستمال کاغذی برداشته و آن را بصورت دورانی بر روی پوستتان بکشید تا اضافات کرم پودر از روی پوستتان گرفته شود.

آموزش استفاده درست از کانسیلر

در کنار روش صحیح کرم پودر زدن لازم است استفاده درست از کانسیلر را نیز بلد باشید. نواحی مانند زیر چشم ها، کناره های بینی، نقاط قرمز پوست و جوش ها و یا نواحی از پوست که رنگشان یکدست نمی باشد، نیاز به استفاده از کانسیلر دارند.

برای اینکه بتوانید جوش های خود را به خوبی با کانسیلر بپوشانید، بهتر است از کانسیلرهای مدادی یا قلمی استفاده کنید، تا بدین وسیله به راحتی بتوانید تمام گوشه و کنارهای جوش های خود را بپوشانید.

روش صحیح کرم پودر زدن برای پوست های چرب

افرادی که دارای پوست چرب هستند، غدد چربی فعالی دارند و اغلب منافذ پوستشان بزرگ است. پوست های چرب معمولاً بعد از گذشت مدت کوتاهی عرق کرده و آرایش شکل خود را از دست داده یا شروع به برق زدن می کنند. به همین خاطر آرایش کردن این پوست ها کمی متفاوت از پوست معمولی یا خشک است.

این افراد بهتر است حتماً قبل از آرایش کردن صورت خود را به خوبی شسته و چربی های آن را ا حد ممکن بگیرند و بعد از آن از پرایمر استفاده کنند. پرایمر علاوه بر طبیعی جلو دادن کرم پودر مانع از برق افتادگی و چرب شدن بیش از حد پوست می شود.

 

روش صحیح کرم پودر زدن برای پوست های خشک

 

روش صحیح کرم پودر زدن به کمک براش

برای استفاده از کرم پودرهای خشک و پودری توصیه می گردد تا از براش استفاده کنید. یکی دیگر از نکاتی که در روش صحیح کرم پودر زدن باید عنوان شود، استفاده از دو رنگ کرم پودر می باشد.

سعی کنید همیشه یک کرم پودر روشن تر از پوست و یک کرم پودر کمی تیره تر از پوست خود داشته باشید، تا در صورت نیاز این دو را با هم ترکیب کنید.

در نحوه صحیح آرایش کردن منطقه T صورت یعنی ناحیه پیشانی تا بینی باید از کرم پودرهای تیره تر کمک گرفت، زیرا این نواحی کمی براق تر از دیگر قسمت های صورت هستند. برای پوشاندن این براقی باید یک برس بزرگ برداشته و پیشانی، روی بینی و چانه خود را با پودر مات بپوشانید.

برای کرم پودر زدن سایر نواحی صورت به کمک براش لازم است ابتدا از وسط شروع کرده و سپس کرم پودر را به کمک براش به همه جای صورت خود پخش کرده و در انتها محو کنید. در این صورت باید براش را به سمت پایین حرکت دهید تا پوست شما آردی به نظر نرسد. توجه داشته باشید نباید بیش از حد از کرم پودر استفاده کنید.

بالا بردن ماندگاری آرایش

استفاده از پودر فیکس در انتهای آرایش می تواند تضمینی باشد برای اینکه آرایش مدت زمان بیشتری بدون تغییر بر روی صورت بماند. برای استفاده از پودر فیکس باید اسفنج تخم مرغی را کمی خیس کرده و آب اضافی آن را با فشردن بگیرید.

سپس اسفنج را به آرامی به پودر فیکس زده و این پودر را با حرکات ضربه ای بر روی پوست بنشانید. توجه داشته باشید نباید بیش از حد از این پودر استفاده کنید.

روش صحیح کرم پودر زدن روی پوست خشک

پوست های خشک و بی آب حالتی خسته دارند. بنابراین حین آرایش بهتر است تا حد امکان این حالات را حذف کنیم.به همین علت آرایش این نوع پوست و ایجاد زیر ساخت مناسب برای آن کمی سخت تر است.

زیرا این نوع پوست آرایش را به خوبی جذب نکرده و حتی بعد از مدتی ممکن است آرایش شما حالتی پوسته پوسته به خود بگیرد. برای این کار توصیه می شود از کرم پودرهای بازتاب کننده نور استفاده شود.

استفاده از این مدل کرم پودرها باعث بازتاب نور شده و در این صورت پوست بی آب و کدر شده و روشن تر دیده می شود. نکته دیگری که در روش صحیح کرم پودر زدن برای پوست خشک باید مد نظر گرفته شود استفاده از کرم پودرهایی است که مرطوب کننده دارند

دکمه بازگشت به بالا