فرهنگ و سینما

همایش «انقلاب اسلامی مظهر وحدت اسلامی» برگزار شد

خزاعی در همایش «انقلاب اسلامی مظهر وحدت اسلامی» در شهر «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان، گفت: مسلمانان جهان باید نسبت به توطئه‌های دشمنان مشترک آگاه باشند زیرا هدف اصلی قدرت‌های استکباری، تخریب فضای وحدت و پاشیدن بذر نفاق میان ملت اسلامی است.

به گزارش ایسنا، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش «انقلاب اسلامی مظهر وحدت اسلامی» به همت حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در «اسلام‌آباد» برگزار شد.

جمعی از رهبران سیاسی و نخبگان دینی پاکستان در همایش «انقلاب اسلامی مظهر وحدت اسلامی» در شهر «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان، بر اهمیت مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب، تقویت وحدت اسلامی و رویکرد قوی استعمار ستیزی تأکید کردند.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در سخنانی، گفت: توسعه و پویایی ایران در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، موضوعی که دشمنان ما و مخالفان وحدت جهان اسلام علیه آن توطئه می‌کنند.

وی افزود: مسلمانان جهان باید نسبت به توطئه‌های دشمنان مشترک آگاه باشند زیرا هدف اصلی قدرت‌های استکباری تخریب فضای وحدت و پاشیدن بذر نفاق میان ملت اسلامی است.

خزاعی اظهار کرد: محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان برای تشکیل یک کشور مستقل و اسلامی مسلمانان را متحد کرد و در ایران، حضرت امام خمینی(ره) برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت را متحد و مسیر سربلندی را طی کردند.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای راه انقلاب، گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از عید نیست و همزمان با ملت شجاع ایران، تمام ملت‌های مظلوم و مسلمانان منطقه مفتخر به گرامیداشت این رویداد تاریخی هستند.

مقاومت ملت ایران در برابر دشمنی‌های غرب الگویی برای ملت‌های آزادیخواه جهان است

علامه «ناصر عباس جعفری» با محکومیت نگاه مغرضانه قدرت‌های غرب علیه مسلمین به ویژه سرزنش تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ضدایرانی، افزود: مقاومت ملت ایران در برابر دشمنی‌های غرب یک الگو برای ملت‌های آزادیخواه جهان است، رویکرد استکباری ستیزی ایران امروز یک منبع الهام برای رزمندگان راه آزادی قدس و فلسطین می‌باشد.

این مقام حزبی پاکستان تاکید کرد: باید از ایران آموخت که که چگونه به رغم شدیدترین تحریم‌های یکجانبه امروز در تمامی بخش‌های پیشرفت کرده است. مدعیان بسیاری در منطقه مشاهده می‌شوند که خود را رهبر جهان اسلام یا مدافع حقوق مسلمین می‌دانند اما جرات پشتیبانی از جبهه مقاومت فلسطین را ندارند.

تأثیرات عملی پیروزی اندیشه و انقلاب امام خمینی(ره)

نیر حسین بخاری، رئیس پیشین مجلس سنای پاکستان و دبیرکل حزب مردم نیز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: تداوم و زنده نگه داشتن انقلاب نیاز به ازخودگذشتگی و فداکاری‌ها دارد که البته ملت ایران این فداکاری‌ بزرگ را انجام داده است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که فارغ از فرقه، مسلک و نژاد از ملت‌های مظلوم به ویژه فلسطین و کشمیر حمایت می‌کند، امروز ملت ایران به رغم تحریم‌ها مستقل هستند و برای خود و بدون فشار خارجی تصمیم گیری می‌کنند.

مفتی گلزار احمد نعیمی، چهره‌ سرشناس اهل تسنن در اسلام‌آباد گفت: رهبری امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی روحیه از دست رفته مقاومت را به جهان اسلام بازگرداند و ایشان مسیر جدیدی را برای مسلمین جهت مبارزه با استکبار و زورگویان نشان دادند.

امیر عباس، روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی گفت: انقلاب اسلامی در ایران یک نهضت مردمی موفق و انقلاب پایدار در قرن بیستم بود درحالی دیگر انقلاب‌ها ناکام ماندند. انقلاب در ایران به دنبال یک هدف مشخص بود که تا امروز پیروان انقلاب به آن متعهد هستند.

وی افزود: مردم ایران نظام سلطه و مستبد را کنار زده و نظام اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند.

نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس سنا و سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی پیام‌هایی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به ملت و مقام‌های دولت‌ کشورمان تبریک گفتند. 

همچنین، رئیس جمهوری پاکستان طی پیامی به حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به ایشان تبریک و بر تعهد پاکستان برای‌ تحکیم روابط تاکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا