علمی و پزشکی

عکس | این مار شکارش را زنده‌زنده می‌بلعد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مار که یک کوکری با نوارهای کوچک (Oligodon fasciolatus) است، از مجموعه‌ای از دندان‌های بزرگ و خمیده در پشت آرواره‌های خود برای ایجاد برشی در سمت چپ شکم وزغ استفاده کرد. سر مار هنگام ایجاد برش از این طرف به طرف دیگر چرخید و سپس به آرامی به طور کامل در بدن وزغ فرو رفت و کبد، قلب، ریه و معده دوزیست را بیرون کشید. بر اساس تحقیقات جدیدی که این ماه در مجله Herpetozoa منتشر شد، مار سپس اعضای وزغ را یکی یکی می خورد.

جورج دوورسکی برای Gizmodo گزارش می دهد که اکثر مارها طعمه خود را به طور کامل می بلعند و هیچ مار دیگری مانند مار کوکری تغذیه نمی کند. Henrik Bringsøe، هرپتولوژیست آماتور از دانمارک و اولین نویسنده مطالعه جدید، در بیانیه ای می نویسد، گاهی اوقات، به خصوص وزغ های بدشانس زمانی که این مارها آنها را تخلیه می کنند، هنوز زنده هستند.

عکس | این مار اعضای بدن شکارش را زنده‌زنده می‌بلعد!

مارهای کوکری معمولاً کمتر از سه فوت طول دارند و به خاطر یک قمه انحنادار متمایز که در تاریخ توسط سربازان گورکایی نپالی زبان از نپال و بخش‌هایی از هند استفاده می‌شد، اینگونه نامگذاری شده‌اند. تیغه‌های کوکری به‌خاطر توانایی‌شان در ایجاد برش‌های عمیق به‌عنوان ابزار یا سلاح شناخته می‌شوند و تحقیقات جدید نشان می‌دهد مارهایی که نام تیغه را یدک می‌کشند از دندان‌های تیز و منحنی خود برای تأثیرات مشابهی استفاده می‌کنند.

متن کامل این گزارش اینجا است.

227227

دکمه بازگشت به بالا