خانواده و جامعه

سارق ۱۰ دستگاه مزدا۳ بازداشت شد/ سرقت و اخاذی در پوشش مامور پلیس

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق پلیس‌نما، فروشنده اموال مسروقه در فضای مجازی، یک جیب‌بر و … در ماموریت‌های مختلف پلیس پیشگیری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در روزهای اخیر پرداخت و گفت:‌یکی از این پرونده‌ها مربوط به فردی است که اقدام به فروش اموال مسروقه در فضای مجازی کرده بود. رسیدگی به این پرونده در پی دریافت اخباری مبنی بر فروش انواع مختلف اقلام سرقتی خودرو در فضای مجازی دستورکار ماموران دایره عملیات کلانتری ۱۱۸ ستارخان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران دایره عملیات کلانتری در پی جویی‌های انتظامی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه سارق را شناسایی کردند افزود: در ادامه ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه کرده و در جریان اجرای یک عملیات منسجم و غافلگیرانه این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل مذکور نیز مورد بازدید قرار گرفت که در جریان آن تعدادی از اقلام سرقتی اعم از ضبط و باند و … کشف و ضبط شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم ۲۷ ساله در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد، گفت: متهم اقرار کرد که اقلام سرقتی را در فضای مجازی به فروش رسانده است. در همین راستا نیز در حالی که تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد، متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.  

بازداشت سارق پلیس‌نما

طرهانی همچنین از دستگیری سارقی که با استفاده از لباس پلیس مرتکب سرقت شده بود، خبرداد و گفت:‌ روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۸۱ وردآورد به‌صورت نامحسوس در محدوده این محله درحال گشت‌زنی بودند که به یک نفر که لباس پلیس به تن داشت مشکوک شده و رفتار او را به شکل نامحسوس تحت نظر قرار داده و مشاهده کردند که این فرد با سوءاستفاده از لباس و غصب عنوان پلیس اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان می‌کند.

وی با بیان اینکه در همین راستا ماموران وارد عمل شده و اقدام به دستگیری متهم کردند، گفت: با دستگیری متهم این فرد تحت بازرسی قرار گرفت که در جران آن تجهیزاتی مانند مانند لایتر، لباس و درجه انتظامی و … کشف شد. همچنین بررسی‌ها نشان داد که این فرد هیچ ارتباط سازمانی با پلیس ندارد.  

طرهانی با بیان اینکه اموال سرقتی اعم از ۳۸ دستگاه گوشی و مقداری ارز کشورهای همسایه نیز از این فرد کشف و ضبط شد، گفت: متهم به مقر انتظامی منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ۱۰ فقره سرقت و اخاذی از مردم در پوشش مامور پلیس اعتراف کرد و گفت که از مدتی قبل با تهیه لباس پلیس مسرقت‌های خود را آغاز کرده است.  

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون ۱۰ نفر از مالباختگان این سارق مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، گفت: این فرد سابقه‌دار بود و تحقیقات در خصوص کشف دیگر جرائم احتمالی وی همچنان ادامه دارد.  

دستگیری سارق ۱۰ دستگاه خودروی مزدا۳

وی از دستگیری سارقی که خودروهای مزدا ۳ را سرقت کرده بود، خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد حین گشت زنی در بلوار محله و کنترل تردد خودروهای عبوری، به یک دستگاه خودرو سواری مزدا۳ مشکوک شده و پلاک آن را مورد استعلام قرار دادند که در جریان آن مشخص شد خودروی مذکور مسروقه است.

طرهانی با بیان اینکه عملیات مهار سارق آغاز شد، گفت: در ادامه ماموران موفق شدند در یک عملیات پلیسی و پس تعقیب و گریز و شلیک چندین تیرهوایی خودروی مسروقه را متوقف و سارق را دستگیر کنند که پس از بررسی های به عمل آمده از متهم مشخص شد که یک خودرو مزدا۳ سرقتی دیگر نیز در مخفیگاه متهم قرار دارد که ماموران با اخذ مجوز قضایی دیگر خودروی سرقتی را نیز کشف کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم سابقه تحمل ۱۶ سال حبس در زندان به جرم سرقت را دارد، گفت: در بررسی اولیه از داخل خودرو متهم تعداد چند ده فقره آلات و ادوات سرقت نیز کشف شد و متهم ۳۶ ساله به ۱۰ فقره سرقت مزدا ۳ در تهران اعتراف کرد. در حال حاضر برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی از دستگیری یک جوان جیب‌بر در محدوده ستارخان هم خبر داد و گفت:‌ به دنبال افزایش سرقت تلفن همراه و اشیاء قیمتی شهروندان در محدوده کلانتری  ۱۱۸ ستارخان به روش جیب‌بری رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان بر عهده تیمی از ماموران این کلانتری قرار گرفته و آنان در جریان تحقیقات خود موفق به شناسایی یک سارق جیب‌بر به عنوان متهم اصلی شده و در عملیاتی پلیس او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه از متهم چهار دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد، گفت: متهم ۲۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت به روش جیب‌بری اعتراف و اظهارکرد که تاکنون مرتکب ۱۰ فقره سرقت مشابه شده است. در حال حاضر تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و متهم نیز با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار ماموران کلانتری قرار دارد.

طرهانی با اشاره به بازداشت یک سارق اماکن در شرق تهران نیز گفت:‌ درپی وقوع یک فقره سرقت از اماکن در محله تهرانپارس رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۶ این محل بر عهده گرفته و سریعا به محل اعزام و تحقیقات ابتدایی را اغاز کردند. آنان در مراجعه به محل و بررسی موضوع متوجه شدند که ساعاتی قبل مقدار زیادی مس به ارزش ۶ میلیارد ریال سرقت شده است.

وی ادامه داد:‌در ادامه و با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی پلیسی هویت و مخفیگاه متهم سابقه‌دار مورد شناسایی قرار گرفته و این فرد پس از اخذ مجوز قضائی از سوی تیمی از ماموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. متهم ۳۳ ساله که سابقه دار بود در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد و به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا