ورزشی

رتبه جهانی سرعت اینترنت ایران کاهش یافت

بر اساس مستندات بین‌المللی؛

اسناد منتشر شده در سایت «اسپیدتست» حاکی از آن است که سرعت اینترنت ایران نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، اگرچه متولیان توسعه شبکه ارتباطات سیار و ثابت در چند ماه گذشته کوشیده‌اند با اجرای پروژه‌هایی از قبیل توسعه خطوط ارتباطی بین‌المللی، گسترش زیرساخت فیبر نوری و واگذاری فرکانس‌های بیشتر به اپراتور‌ها زمینه ارتقای سرعت و کیفیت سرویس‌های اینترنتی را در ایران فراهم کنند و تازه‌ترین آمار منتشر شده در سایت اسپیدتست حاکی از آن است که رتبه اینترنت ثابت و سیار در ایران نسبت به ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

**کاهش سرعت اینترنت ایران نسبت به سال گذشته میلادی

بر اساس آخرین آمار منتشروبگاه معتبر «اسپیدتست» متوسط سرعت اینترنت سیار در ایران برابر با ۳۵.۸۷ مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت ثابت نیز برابر با ۱۱.۴۴ مگابیت بر ثانیه است. با توجه به آمار بیان شده ایران از لحاظ سرعت اینترنت ثابت و سیار به ترتیب در جایگاه ۱۴۶ و ۵۶ جهان قرار دارد. این آمار در حالی منتشر شده است که رتبه جهانی سرعت اینترنت سیار در ایران در نخستین ماه از زمستان سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۶ و این رتبه در مورد شبکه اینترنت ثابت نیز ۱۴۲ بود.

**کشورهای دارای پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت

در گزارش تازه وبگاه اسپیدتست برترین کشور‌های دنیا از لحاظ سرعت اینترنت سیار و ثابت نیز معرفی شده‌اند که مطابق آن  کشور امارات با سرعت ۱۶۱.۱۵ بالاترین سرعت اینترنت موبایل را داشته و قطر و نروژ آن را دنبال می‌کنند. کوبا با میانه سرعت ۴.۱۳ پایین‌ترین جایگاه را در سرعت اینترنت موبایل دارد و افغانستان و ونزوئلا فقط اندکی از این کشور بهتر هستند.

کوبا در ماه ژانویه در سرعت اینترنت ثابت هم با میانه سرعت ۱.۸۴ پایین‌ترین رتبه را در این جدول دارد و به همراه افغانستان و ترکمنستان سه کشور آخر را در این رتبه‌بندی تشکیل می‌دهد. در سرعت اینترنت ثابت بهترین رتبه از آن سنگاپور شده که میانه سرعت ۲۳۴.۵۵ را در ماه ژانویه تجربه کرده و پس از آن شیلی و چین در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

**برترین‌های سرعت اینترنت سیار در جهان

در میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه دسامبر، قطر و امارات و نروژ بالاتر از بقیه قرار گرفته بودند و در اینترنت ثابت، سنگاپور و چین و شیلی تجربه‌ی بهتری به کاربران اینترنت ارائه می‌دادند. همچنین در دسامبر ۲۰۲۲، پایین‌ترین رتبه در میانه سرعت موبایل از‌آنِ افغانستان و کوبا و ونزوئلا بود و در سرعت اینترنت ثابت، کوبا و افغانستان و ترکمنستان پایین‌ترین جایگاه‌ها را اِشغال کرده بودند.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا