خانواده و جامعه

طرح ” یاری گران زندگی” برای کاهش آسیب های اجتماعی اجرایی می شود

ایسنا/خراسان شمالی مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح یاری گران زندگی برای کاهش آسیب های اجتماعی اجرایی می شود.

محمد رضا یساقی در مراسم افتتاح طرح روستایی “یاری گران زندگی” در روستای ارکان شهرستان بجنورد اظهار کرد: این طرح در سطح تعدادی از شهرها اجرا شده اما از آنجا که برخی از روستاها نیز در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند، برنامه ریزی شده تا طرح در سطح روستا نیز انجام شود.

وی افزود: اجرای طرح یاری گران زندگی از سال ۹۸ آغاز شده و این امر به دنبال نگرانی های مقام معظم رهبری در ارتباط با آسیب اجتماعی حوزه اعتیاد و مواد مخدر بوده است.

یساقی ادامه داد: طرح یاری گران زندگی در روستاها در ۴ استان به صورت آزمایشی شروع شد و خراسان شمالی پنجمین استانی است که این طرح به صورت آزمایشی در آن اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح ۴ فاز دارد که شامل تشکیل کانون یاری گران روستایی، هویت بخشی به کانون، برنامه ریزی برای انجام فعالیت های فرهنگی، ورزشی و هنری و ارائه الگو و برنامه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به کانون ها است.

مشاور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: تاکنون در راه مبارزه با مواد مخدر ۴۰۰۰ شهید تقدیم شده و ۱۲ هزار نفر نیز جانباز شده اند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر زندانیان به خاطر مواد مخدر در زندان ها زندانی هستند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم از کمک های مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برخوردار شویم، گفت: مردم روستای ارکان ثابت کرده اند که در توسعه روستا همیشه پیش قدم بوده اند.

دکتر محمدرضا حسین نژاد با اشاره به اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح یاریگران زندگی در روستای ارکان گفت : در مراحل بعدی جهت اتمام پروژه های عمرانی اعتبارات بیشتری اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: ایجاد مکان های دائمی برای ارائه محصولات و صنایع دستی روستاییان یک ضرورت است .

وی خاطرنشان کرد: در طرح یاریگران زندگی با کمک معتمدان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیار علاوه بر پیشگیری از معضلات اجتماعی به توسعه و عمران روستا نیز کمک می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا