فرهنگ و سینما

شهید قهاری‌ و شهدا از ما می‌خواهند همواره با ولایت باشیم

ایسنا/همدان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: شهید قهاری‌سعید و همه شهدا از ما می‌خواهند همواره در عمل ولایتمدار بوده و پشتیبان ولایت باشیم چراکه ولایت ما را به وادی امن هدایت می‌کند.

سردار محمدحسین رجبی چهارشنبه ۳ اسفندماه در یادواره شهید سعید قهاری‌سعید که به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت این شهید والامقام در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد با حضور باشکوه خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، مردم و مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: در استان کردستان به فرماندهانی برخورد می‌کنیم که روحیات ویژه‌ای دارند و چندین شهید شاخص آن را جزء شهدای مظلوم می‌دانم که شهید بروجردی یکی از این شهدا بود و شهید نورعلی شوشتری نیز روحیاتی شبیه به شهید بروجردی داشت.

وی ادامه داد: شهید سعید قهاری‌سعید سومین شهید مظلومی بود که علاوه بر ویژگی‌هایی چون شهید بروجردی و شهید شوشتری، خود نیز دارای ویژگی هایی خاص بود.

رجبی مومن، متقی و پرهیزگار بودن، مجاهد فی سبیل الله در میدان نبرد با دشمن، صبور، خوش خلق، مردم دار، شجاع و نترس و عملگرا بودن را از جمله خصوصیات بارز شهید سعید  قهاری سعید دانست و تصریح کرد: چنین انسان‌های تربیت یافته در آموزه ها و ارزش‌های دینی مانند شهید سعید قهاری می‌توانند در مناطقی که مشکلات قومی و مذهبی داریم، از نقش موثری در رفع این مشکلات با این خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه به طور قطع خواسته شهید قهاری‌سعید و شهدا از ما این است که ولایتمدار باشیم، افزود: شهید قهاری و همه شهدا همواره ولایتمدار بودند، امروز همه ما نیز به سفارش و وصیت شهدا همواره پشتیبان ولایت خواهیم بود.

رجبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل همواره نسبت به جهاد تبیین تاکید ویژه‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: معلمان، مبلغان، اساتید، مسئولان، مردم، سپاهیان، بسیجیان و همه اقشار هر کس در حد وسع خود باید جهاد تبیین کند تا به جهاد تبیین تاکید شده از سوی مقام معظم رهبری تحقق ببخشد.  

وی جهاد تبیین را بیان صادقانه اقدامات انجام شده در نظام جمهوری اسلامی با هنر بیان به اقشار مختلف مردم دانست و اظهار کرد: روش و سیره مقام معظم رهبری نیز جهاد تبیین بوده و با همه مردم از کارگر، دانشجو، خواص، نخبگان، مردم و مسئولان در ارتباط هستند که باید از این سیره ایشان درس بگیریم.

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تاکید بر جهاد تبیین صادقانه از خدمات و اقدامات انجام شده نظام جمهوری اسلامی برای تمام اقشار جامعه گفت: اقدامات و خدمات انجام شده نظام جمهوری اسلامی را چندان تببین نکرده ایم و وقتی خدمات و اقدامات نظام را برای مردم بازگو و بیان نکرده باشیم نتیجه آن این است که در یک جنگ ترکیبی گسترده و رسانه‌ای آمریکا در راس قرار گرفته و در این مجموعه برای همه از کشورهای همجوار، همسایه، منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و گروهک‌های قومی و مذهبی وظیفه مشخص می‌کند تا از طریق رسانه با دروغ علیه نظام ایران اسلامی عزیز سیاه نمایی کرده و موجب تهییج احساسات مردم شود.

رجبی با تاکید بر اینکه در مقابل توطئه های دشمن ما نیز باید جهاد تبیین را سرلوحه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین خوب وارد نشدیم که دشمن چنین جنگ ترکیبی را علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخت اما از طرفی دشمن در این توطئه خود نیز به واسطه ملت ولایتمدار ایران اسلامی شکست خورد.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در حال توطئه است و باز هم نسبت به طرح توطئه دیگر اقدام خواهد کرد، افزود: در مقابل توطئه‌های بی‌وقفه دشمنان انقلاب، ما نیز باید اقدامات خود را انجام دهیم، ما با آنها قابل مقایسه نیستیم چراکه ما مبتنی بر ارزش های دینی کار می‌کنیم  و دستورات رهبر ما از دین الهام می‌گیرد و دارای ملتی ولایتمدار هستیم که با همه کمبودها می‌سازند و در روزهای سخت مرد میدان هستند.

رجبی چاره کار برای مقابله با توطئه دشمنان را اطاعت و اجرای فرامین مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: علاوه بر اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و در کنار این امر مهم و ضروری بهترین راه مبارزه با آمریکایی‌ها  خدمت صادقانه مسئولان به مردم و رسیدگی به مشکلات آنهاست.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور در شرایط خوبی است، یادآور شد: باید معایب کارهای خود را با درس هایی که از شهدا و مقام معظم رهبری گرفته‌ایم، احصاء و آسیب شناسی کرده و نسبت به مرتفع شدن این معایب تلاش کنیم.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: خدا دشمنان انقلاب اسلامی را نمی‌گذارد موفق شوند، به شرطی که هوشیار باشیم و از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت کنیم.

به گزارش ایسنا، شهید قهاری‌سعید در چهارم اسفندماه سال ۱۳۸۵ در ارتفاعات “جهنم دره” در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه ۱۴ تن از پاسداران و ارتشیان و سردار “درستی” فرمانده تیپ دو از لشکر مخصوص به درجه رفیع شهادت نایل شد.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا