اقتصادیعمومیکسب و کار استانها

طراحی داخلی خانه ویلایی دوبلکس

چرا خرید ویلا دوبلکس شمال عالیه؟

هرچند هم زیبایی های خودشو داره ولی دوبلکس یه چیز دیگه اس. اگه از ارتفاع ویلا دوبلکس و مواردی که بالا گفتیم هم چشم پوشی کنیم، با طراحی ویلا دوبلکس، اجازه داری هرچقدر دوست داری فضای ویلایت پهن و فراخ کنی. در واقع میتونی مساحت بیشتری به قسمت های مهم ویلات اختصاص بدی و هر قسمتش رو دلباز و قشنگ طراحی کنی و این فوق العاده اس.

اگر موافق باشی با هم به سراغ طراحی ویلای دوبلکس برویم، جایی که هنر و علم دست در دست هم به خلق زیبایی پرداخته اند. تلاش کرده ایم آنچه ارائه می دهیم تلفیقی از و طراحی خارج ویلای دوبلکس باشد.

1) طراحی مدرن ویلای دوبلکس، محبوب و دوست داشتنی

ویلایی که در ادامه می بینیم، ویلایی است دوبلکس با ویوی کوهستان.

طراحی داخلی ساختمان ویلایی و استفاده محتاطانه از رنگ، ما رو مطمئن می سازه که با یه طراحی مدرن روبرو هستیم. در طراحی این ویلای دوبلکس، طراح تمام تلاشش را کرده تا در عین سادگی، ارتباطش با طبیعت بسیار پررنگ باشه، همون چیزی که ما از یک ویلا می خوایم، به همین دلیله که ویلا، اولاً روی ارتفاع و رو به کوهستان ساخته شده، در ثانی شیشه های تمام قد، چهار طرف ویلا رو احاطه کردن تا بتونی تا دور دست ها رو از قاب پنجره و بدون خارج شدن از ویلا تماشا کنی.

طراحی نمای مغازه در این ویلای دوبلکس که از نمای دیگری در تصویر بالا نشان داده شده، طراحی به صورتی انجام شده که از بیرون هم راه پله به عنوان المان اصلی ویلای دوبلکس، دیده می شود.

به دلیل رعایت نکات طراحی مدرن، شاهد یک طراحی کاملا ساده هستیم به طوری که بیننده می تواند تمام قسمت های ویلا را درک کند و بدون نیاز به راهنمایی، از قسمت های مختلف ویلا استفاده کنه، چیزی که رسالت اصلی طراحی مدرنه. در این طراحی عملکرد ساختمان در جایگاه نخست واقع شده (یعنی هر قسمت از ویلا در وهله اول برای رفع نیاز ساخته شده است) و زیبایی در پله دوم قرار گرفته به همین دلیله که ویلا بدور از پیچیدگی های گمراه کننده بنا شده است.

در طرح داخلی منزل مسکونی، از چوب و سنگ برای طراحی استفاده شده بدون تزیین و تغییرات زیاد.

2) استفاده از رنگ های تیره در طراحی ویلا دوبلکس

در طراحی نمای بیرون این ویلا دوبلکس از رنگ تیره استفاده شده، یکی از دلایل طراحی با رنگ تیره اینه که بهت فرصت میده یه نورپردازی فوق العاده تو محیط داشته باشی. جلوه نورپردازی که تو محیط تیره انجام میشه از هر رنگ دیگه ای، خواستنی تر و ناب تره. استفاده درست از پالت رنگی تیره در طراحی این ویلا باعث شده خروجی چشمگیر و خیره کننده باشه. استفاده از سقف شیب دار در طراحی ویلا، علاوه بر اینکه ویلا رو در برابر باران و شرایط جوی ایمن نگه می داره، باعث میشه ویلا از نظر زیبایی بصری هم کافی و رضایت بخش باشه، در عکس بالا، شیبدار بودن سقف کاملا مشخصه.

عکس زیر، قسمت پشتی ویلا رو نشون میده، پوشش یکدست چمن در قسمت پشتی ویلا، باعث شده محیط ایمن و در عین حال زیبا باشه. تصویر و با هم ببینیم.

چشم انداز زیبا، مهم‌ترین فاکتوری است که در ساخت ویلا دوبلکس، مورد توجه قرار می گیره. این که ویلا طوری طراحی بشه که از هر قسمتی در ویلا چه حمام، چه اتاق خواب و نشیمن و بالکن و آشپزخونه، بتونی طبیعت شمال و دید بزنی، خواسته قلبی خریدار ویلای شماله، چیزی که در طراحی ویلای بالا رعایت شده. عکس زیر و نگاه کن، در حالی که تو اتاق خوابی، میتونی طبیعت سبز و ببینی و لذت ببری.

 3) حضور برجسته شیشه در طراحی ویلای دوبلکس

شیشه تمام قد، پای ثابت طراحی ویلای دوبلکس، اما استفاده از شیشه در ویلای زیر، متفاوت رقم خورده. با هم تصویر این ویلای دوبلکس رو ببینیم.

همونطور که مشاهده می کنید، در قسمت ورودی، جز شیشه از هیچ مصالح دیگه ای استفاده نشده، استفاده از شیشه به قدری در این ویلا زیاده که به نظر میرسه با یک برج شیشه ای روبرو هستیم.

از دیگر نکاتی که در طراحی این ویلای دوبلکس شاهدش هستیم، عدم اجرای راه پله در بخش داخلی ویلاست، طراح برای ایجاد فضای بیشتر، دست به ساخت پله در کنار ساختمان ویلا زده، این کار باعث میشه ساختمان ویلا سبک وزن باشه و فضای بیشتری به نور طبیعی داده بشه ضمن این که قسمت مفید ساختمان افزایش پیدا میکنه. از طرفی زمان رفت و آمد افراد از طریق پله با توجه به این که چهار طرفه ویلا شیشه کار شده، از نظر بصری یک منظره پویا شکل می گیره.

در تصویر زیر، قسمت پشتی ویل قابل مشاهده ست که از نظر طراحی با قسمت جلویی ویلا، تفاوت فاحش داره. طراحی متفاوت قسمت جلویی و پشتی ویلا باعث میشه زمانی که به چند طرح علاقه داری، بتونی همشو اجرا کنی ضمن این که به تعدیل هزینه ساخت ویلا دوبلکس هم کمک میکنه، میشه در قسمت پشتی ویلا که کمتر در معرض دیده، از مصالح ارزان تر استفاده کرد.

اتاق خواب ویلا به سبک مدرن طراحی شده که در زیر تصویرش رو می بینیم. اینکه حتی وقتی روی تخت دراز کشیدی و به سقف زل زدی هم بتونی آبی آسمون و ببینی و به سبزی درخت نگاه کنی، اتفاقی است که عموما در سبک مدرن اتفاق می افته.

دوست داری این ویلا رو تو شب ببینی؟ عکس زیر و نگاه کن. رنگ سفید دیوار های داخلی ویلا باعث شده تو شب که طبیعت تاریک میشه، فضای داخلی ویلا، روشن و آرامش بخش به نظر برسه.

 4) تلفیق سنگ و فلز در طراحی خارجی ویلای دوبلکس

نمونه دیگری از طراحی نمای بیرونی ویلای دوبلکس را در تصویر زیر می بینیم. استفاده همزمان از سنگ و فلز، از نظر رنگ، یک تضاد چشم نوازی رقم زده. هماهنگی رنگ در و پنجره ها با سنگی که در نمای بیرون ویلا کار شده، بر زیبایی ساختمان افزوده و اختصاص حاشیه های پایین دیوار به نورپردازی، مسیر ورودی رو برجسته می کنه. انتخاب نور زرد برای زیباسازی فضایی که با سنگ و پنجره های زرد طراحی شده، نتیجه رو بیش از پیش دلنشین کرده.

نمونه های بعدی، نشان دهنده تنوع در طراحی داخلی ویلای دوبلکس است. با هم از عناصری خواهیم گفت که حضورشان در داخل ویلا، بسیار مورد استقبال واقع شده.

5) نقش راه پله در طراحی داخلی ویلای دوبلکس

براساس فضای کلی ویلای دوبلکس میشه به طراحی داخلی ویلا دست زد. مهم ترین قسمت ویلا دوبلکس، راه پله است، در اولین گام طراحی داخلی ویلا دوبلکس، باید تصمیم گرفت که راه پله را در چه طرحی و در کدام قسمت ویلا تعبیه نمود که این راه پله میتونه در قسمت مرکزی اتاق نشیمن و یا گوشه ای از اون باشه. نوع راه پله و نرده می تواند مارپیچی، نرده ای، شیشه ای، چوبی ساده، از جنس مرمر و غیره باشد.

اگر دنبال ظاهری کلاسیک برای ویلای دوبلکس هستید، استفاده از راه پله چوبی با نرده هایی که مزین به روکش چوب آنتیک هستن، بهترین گزینه س. دیوار کنار راه پله رو میشه به صورت رنگی نگه داشت یا با آینه تزیین کرد تا هنگام پایین آمدن از پله، ظاهر خودمون و در آینه چک کنیم.
با هم چند نمونه از راه پله ویلا دوبلکس و می بینیم.

خانه ویلایی دوبلکس ساده | طراحی داخلی ویلا کلاسیک | طراحی داخلی ویلا کوچک

راه پله چوبی یا طرح چوب در غیاب نرده

اولین تصویر مربوط به استفاده از راه پله چوبی است که در غیاب نرده طراحی شده (عاملی که بر زیباییش افزوده). استفاده از دیوار های سفید و تکسچر سفید آشپزخانه در کنار راه پله چوبی، جزیره و صندلی های غذاخوری چوبی، شاهد نقش بستن یک دوگانگی سفید و قهوه ای زیبا در ویلا هستیم که خروجی را بی نهایت ناب و گیرا میکنه.

 راه پله و نرده فلزی

راه پله های فلزی متداول ترین نوع هستند، با وجود این که از راه پله ساده در این ویلا دوبلکس استفاده شده، ولی انتخاب رنگ ها به قدری دقیق و هنرمندانه صورت گرفته که آنچه در نگاه اول می بینیم بنظر ستودنی میاد. همرنگ بودن مبلمان و کفپوش و استفاده از رنگ قهوه ای برای بافت دیوار در کنار راه پله ای که به رنگ مشکی است، همه باعث شدن خروجی بی رقیب باشه.

 راه پله مارپیچی، محبوب و تمام عیار

یکی از زیباترین راه پله هایی که میشه در طراحی ویلای دوبلکس بکار گرفت، راه پله مارپیچی. عکس زیر، نمونه ای از این راه پله رو نشون میده.

بیشتر بخوانید:

 راه پله ای با نرده شیشهای

آنچه در تصویر زیر می بینیم، یک نمونه نرده شیشه ای است که این نوع نرده ها معمولا با راه پله فولادی استفاده میشه. کافیه یکم در رنگ کفپوش و سقف چوبی ویلا دقیق شیم. تلاش طراح برای استفاده از رنگ های مشابه در المان های ریز و درشت ویلا، باعث یک زیباسازی چشم نواز شده که گاها بیننده حتی از دلیلش بی اطلاعه. رنگ سفید بهترین انتخابی است که میشه برای دیوار ها داشت، تلفیق رنگ چوب و رنگ سفید در نوع خودش بی نظیره

 

دکمه بازگشت به بالا