استان ها

دستورالعمل امام مهدی (عج) برای خواندن یک زیارت

به گزارش خبرنگار دین و آیین خبرگزاری آنا،‌ بیش از ۱۱۴۹سال شمسی از غیبت امام زمان (عج) می‌گذرد، هر چند شیعه به ظاهر امام عصرش (عج) را در کنارش ندارد، اما حضور آخرین حجت الهی در این کره خاکی، امامی که بهار عالم و شادمانی زندگی است؛ «رَبِیعُ الاَنام و نَضرَةِ الاَیّام» باعث سرشار بودن خیرات و مانع بودن بلایا است.

 

** چگونه امام زمان (عج) را راضی کنیم؟

 

حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی از خطبای دینی درباره برخی سفارش‌های امام زمان (عج) خطاب به شیعیان می‌گوید:‌ قلبی که مشغول به مولایش باشد، «قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْمَوْلَی»، می‌بیند که امام زمانش (عج) از او چه می‌خواهد یا چه کاری انجام دهد که امام زمانش از او راضی باشد. جوان‌ها شما را به خدا قسم می‌دهم این کار را برنامه خودتان قرار دهید و آن اینکه یک سؤال را به در اتاقتان بزنید یا روی صفحه مانیتور تلفن همراهتان تایپ کنید که چه کنم که امام زمانم از من راضی باشد؟ یا چه کنم که قلب من به سمت حضرت مایل باشد.

 

** ارتباط رضایت امام زمان (عج) با حضور در دستگاه امام حسین (ع)

 

وی می‌افزاید:‌ یک بار یک آقایی از من سؤال کرد و گفت: چیکار کنیم که مشمول عنایت حضرت حجت (عج) باشیم؟ گفتم: سؤال شما غلط است،‌ چون ما مشمول عنایت حضرت (عج) هستیم. باید سوال را این گونه مطرح کنید که چیکار کنیم که مشمول عنایت خاص حضرت باشیم و حضرت (عج) ویژه به ما نگاه کند. حال! هر کس به هر طریقی که بلد است. منتها به عقیده من بهتر است که به در خانه اباعبدالله (ع) بروید، زیرا امام زمان (عج) به تشکیلات امام حسین (ع) و کسانی که مرتبط با امام حسین (ع) باشند، فوری نگاه می‌کند.

 

** دستورالعمل امام زمان (عج) برای خواندن برخی زیارات

 

این کارشناس دینی همچنین با گریز به دستورالعمل امام زمان (عج) برای خواندن یکی از زیارات ابراز می‌دارد:‌ دستور داریم به زیارت برویم و این دستور برای زیارت طبیعتاً الفاظ و کلماتی می‌خواهد. زیارت‌هایی به نام زیارت «ماثوره» داریم که از معصوم به ما رسیده است. از جمله زیارت‌‌هایی که از جهت سند قوی، از جهت دلالت معتبر و از جهت الفاظ و کلمات فوق‌العاده بالا است، زیارتی است که هدیه امام هادی (ع) به همه ما است و آن هم «زیارت جامعه کبیره» است.

** امام خمینی (ره) هر روز در نجف زیارت جامعه می‌خواند

دکمه بازگشت به بالا