عمومیکسب و کار استانها

همه چیز درباره دستگاه تست ساعت گیربکس اتوماتیک

چکیده : گیربکس‌های اتوماتیک از قطعات و بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت گیربکس اشاره کرد. این قطعه وظایف مهمی از جمله تنظیم زمان تعویض دنده را بر عهده دارد

با کمک دستگاه تست ساعت گیربکس دیگر هزینه اضافه نکنید

گیربکس‌های اتوماتیک از قطعات و بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت گیربکس اشاره کرد. این قطعه وظایف مهمی از جمله تنظیم زمان تعویض دنده را بر عهده دارد. در مواقعی ممکن است ساعت گیربکس سالم باشد، ولی با مشکل تعویض دنده‌های نادرست مواجه شوید. در این صورت، باید سلامت این قطعه از طریق دستگاه مخصوص آن بررسی شود. برای آشنایی با وظیفه ساعت گیربکس، نشانه‌های خرابی آن و همین‌طور آشنایی با دستگاه تست ساعت گیربکس، در این مطلب با ما همراه باشید.

ساعت گیربکس در ماشین‌های اتوماتیک چه وظیفه‌ای دارد

اگر بخواهیم به صورت خلاصه وظیفه ساعت گیربکس را بیان کنیم، باید بگوییم که این قطعه وظیفه کنترل کل مجموعه گیربکس را بر عهده دارد. ضرایبی دنده و کنترل میزان فشار روغن داخل گیربکس از جمله برخی وظایف این قطعه هستند.

ساعت گیربکس قطعه‌ای است که می‌توانید آن را مطابق با نیاز ماشین تنظیم کنید. همچنین در گذر زمان در میان قطعاتی مانند شیر برقی و سوپاپ‌ها اصطکاک و در داخل آن‌ها شیارهای ایجاد می‌شود. در این صورت، دیگر سوپاپ‌های گیربکس نمی‌توانند آن عملکرد درست قبلی را داشته باشند. اما با تنظیم دقیق ساعت گیربکس می‌توانید این مشکل را به خوبی برطرف کنید.

در برخی مواقع به ساعت گیربکس، والف گیربکس هم گفته می‌شود. اگر فکر می‌کنیم تنظیم ساعت گیربکس یک امر بسیار ساده است، کاملا در اشتباه هستید. این کار حتما باید توسط یکی از مراکز معتبر در این زمینه انجام شود.

قطعه ساعت گیربکس در داخل جعبه‌دنده ماشین و معمولا در بخش پایینی آن قرار می‌گیرد. به طوری که اگر بعد از باز کردن کارتل گیربکس، فیلتر آن را بردارید، این قطعه را مشاهده می‌کنید. ساعت گیربکس در داخل روغن واسکازین قرار دارد. البته در برخی از مدل‌ها، این قطعه در بالای گیربکس و خارج از روغن قرار دارد.

نشانه‌های خرابی ساعت گیربکس چیست

در برخی ماشین‌ها، چراغی برای عدم وجود روغن کافی در گیربکس وجود دارد. در صورتی که چنین چراغی در خودروی شما هم وجود دارد و روشن است، این احتمال وجود دارد که ساعت گیربکس ماشین از حالت تنظیم خارج شده باشد. اما همیشه این مشکل به دلیل عدم تنظیم نیست و در برخی مواقع ساعت به کلی خراب می‌شود. از این رو، باید برای رفع این مشکل به سراغ یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک بروید. تعمیرکار، یکی از بهترین تعمیرگاه‌های گیربکس در تهران است که انواع خدمات مربوط به تعمیر و سرویس گیربکس‌های اتوماتیک را ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای تست سلامت، تعویض و تنظیم ساعت گیربکس، به این مرکز تعمیرگاهی مراجعه کنید.

در صورتی که قطعه ساعت گیربکس خراب شده باشد، ماشین نمی‌تواند دنده‌ها را به درستی تعویض کند. در نتیجه، رانندگی آرام و لذت‌بخش با ماشین اتوماتیک، برای شما به یک فاجعه بزرگ تبدیل می‌شود. این تعویض دنده‌های اشتباه در برخی مواقع می‌توانند مشکلات بسیار زیادی را برای جعبه‌دنده خودروی شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک معکوس دادن اشتباه می‌تواند تمام قطعات داخل گیربکس را خرد کند و از بین ببرد.

عدم تعویض دنده از جمله دیگر نشانه‌های خرابی و یا عدم تنظیم ساعت گیربکس است. به این معنی که شما هرچقدر هم که گاز می‌دهید، ماشین تعویض دنده انجام نمی‌دهد و به گونه‌ای انگار وارد یک حالت شبیه حالت اضطراری شده است.

تعویض دنده همراه با تقه هم می‌تواند نشانه دیگری برای خرابی ساعت گیربکس باشد. این مشکل معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که ساعت گیربکس نمی‌تواند فشار روغن گیربکس را به درستی کنترل کند. در نتیجه، روانکاری هم به درستی انجام نمی‌شود و گیربکس اتوماتیک خودروی شما در حین تعویض دنده و شروع حرکت تقه می‌زند.

چگونه از سلامت ساعت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم

روش‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید سلامت ساعت گیربکس اتوماتیک را بررسی و از خرید اضافی قطعه جلوگیری کنید. دستگاه تست ساعت گیربکس اتوماتیک قطعه‌ای است که ساعت را در شرایط مختلف و با تنظیم‌های متفاوت بررسی می‌کند و در صورتی که قطعه خراب باشد، این موضوع را گزارش می‌کند. ساعت گیربکس قطعه مهمی است که قیمت بالایی هم دارد. از این رو، ممکن است در صورت عدم تست این قطعه را تعویض کنید ولی مشکل همچنان پابرجا باشد. در این صورت هزینه اضافی انجام داده‌اید و مشکل هم هنوز رفع نشده است. به همین خاطر است که می‌گوییم پیش از تعویض ساعت گیربکس، ابتدا باید حتما سلامت آن را بررسی کنید.

تعمیرکار؛ مرکز تست سلامت ساعت گیربکس و تعمیر جعبه‌دنده اتومات

ساعت گیربکس قطعه بسیار مهمی است که در صورت خرابی مشکلات زیادی را برای گیربکس ماشین ایجاد می‌کند. اما در مواقعی مشکلات گیربکس ممکن است مربوط به خرابی ساعت نباشد. از این رو، ابتدا باید ساعت توسط دستگاه تست ساعت گیربکس اتوماتیک بررسی شود. مجموعه تعمیرکار به عنوان بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران انواع خدمات بررسی و تعمیر جعبه‌دنده‌های اتوماتیک را ارائه می‌دهد و می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه برای رزرو نوبت اقدام کنید.

منبع : https://safheeghtesad.ir/automobile/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7/

دکمه بازگشت به بالا