استان ها

عدم درج قیمت بیشترین تخلف واحدهای صنفی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا حسن‌پور، رئیس سازمان تعزیرات استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تعزیرات حکومتی به عنوان رکن قضایی تنظیم و کنترل بازار، همگام و همراه با سایر مراجع و در راستای سیاست‌های دولت مردمی حضور میدانی را در سطح بازار دارد.

او افزود: طرح نظارتی نوروز از ۸اسفند شروع شد و تمامی امکانات و اختیارات خود را در این طرح به کار گرفتیم و جا دارد تشکر ویژه‌ای از مراجع نظارتی داشته باشیم که همکاری خوبی با سازمان تعزیرات داشتند.

حسن‌پور گفت: در این طرح بیش از ۱۰۵مورد گشت ویژه و ۴۹۲بازرسی صورت گرفته و ۲۵۱واحد متخلف نیز شناخته شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: این گشت‌ها عموما هدفمند هستند که به واسطه شهروندان یا از طریق سایرنهادها اعلام می‌شود و معمولا سراغ واحدهایی می‌روند که از قبل به عنوان واحد متخلف شناخته شده هستند.

او افزود: در این مدت ۴۹واحد صنفی محکوم به نصب پلاکارد، ۴۷واحد دیگر هم تعطیل شد و همچنین یک محموله هزار و ۳۰۰کیلویی گوشت منجمد که به صورت مازاد عرضه می‌شد نیز توسط همکاران نظارتی کشف شد.

حسن‌پور در خصوص رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی، توضیح داد: تمامی پرونده‌های تعزیراتی به سرعت در حال رسیدگی هستند که مجموع کل محکومیت‌ها در بخش کالا و خدمات بیش از ۵۱۱میلیارد ریال بود و بیشترین تخلفاتی که رسیدگی شده عدم درج قیمت و صدور فاکتور، احتکار، گران‌فروشی یا کم‌فروشی و سایر موارد بوده است.

رئیس سازمان تعزیرات استان قزوین در پایان اظهارکرد: بنا داریم سال آینده از اختیارات نظارتی بیشتری استفاده کنیم و در راستای احقاق حقوق مردم برخورد جدی تری با متخلفان صورت می‌گیرد.

46

دکمه بازگشت به بالا