استان ها

رونمایی از تقویم جشنواره‌های سال ۱۴۰۲ زرند، همزمان با جشن ملی نوروزگاه در احمدآباد دیلمقانی

رونمایی از تقویم جشنواره‌های سال ۱۴۰۲ زرند، همزمان با جشن ملی نوروزگاه در احمدآباد دیلمقانی


رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند از رونمایی تقویم جشنواره ‌های شهرستان زرند در جشن ملی نوروزگاه در روستای احمدآباد دیلمقانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد اسلامی در این خصوص گفت: آیین ملی نورزگاه که همه ساله در روزهای آغازین سال نو در سراسر پهنه نوروز برگزار می‌گردد، و در شهرستان زرند نیز با حضور مردم‌ و مسافران نوروزی، دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ در بلوار تاریخی احمدآباد دیلمقانی برگزار می‌گردد.

 او از رونمایی تقویم جشنواره ‌های شهرستان زرند در جشن ملی نوروزگاه در روستای احمدآباد دیلمقانی خبر داد و افزود: نوروز ۱۴۰۲ با دهمین سالروز برگزاری جشنواره‌های‌ زرند همراه است.

اسلامی ادامه داد: در جشنواره نوروزگاه، احیا و بازآفرینی آیین‌ها، رسم‌ها، آواها و نواها، خوراکی ها و پوشش سنتی نوروزی استان کرمان و شهرستان زرند به نمایش گذاشته می شود و جشن ملی نوروزگاه همزمان با سراسر کشور دوم فروردین ماه در بلوار تاریخی احمدآباد دیلمقانی برگزار می‌گردد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، هدف از برگزاری این جشنواره را پاسداشت سنت‌های بومی و محلی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: همزمان با فرارسیدن عید نوروز و بهار طبیعت، رویداد جشن ملی نوروزگاه با اجرای برنامه‌های هفت سین بران، حاجی فیروز، نوروزخوانی، چوب‌بازی، اجرای بازی های بومی و محلی، ورزش باستانی و پهلوانی و مسابقه غذاهای محلی همراه خواهد بود.

او با اشاره‌ به استقبال کم‌نظیر همشهریان و گردشگران از این جشن‌ها بیان کرد: در حاشیه اجرای این جشنواره‌ها، نمایشگاه عرضه محصولات خانگی، صنایع‌دستی و سوغات بر‌پا شده و آماده میزبانی می‌باشند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا