فرهنگ و سینما

آشنایی طبیعت‌گردان با نحوه گذاشتن دوربین‌های تله‌ای در بوت‌کمپ آموزشی دانشگاه تربیت‌مدرس

دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس و مدیر جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با طبیعت‌گردی از سال آینده خبر داد و گفت: در این دوره شرکت‌کنندگان با نحوه گذاشتن دوربین‌های تله‌ای، نمونه‌برداری از پرندگان،‌ حیات وحش و بندپایان آشنا می‌شوند.

دکتر حامد یوسف زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی “راهنمایان طبیعت گردی” از سلسله دوره‌های مدرسه کارآفرینی جنگل افزود: این دوره آموزشی، دوره‌ای است که طی آن به شرکت ‌کنندگان مجوز بین‌المللی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در پایان این دوره آموزشی در آزمونی که از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود، حاضر می‌شوند و در صورت کسب نمره قبولی در این آزمون و همچنین آزمون زبان‌های خارجی می‌توانند مجوز بین‌المللی این دوره را که اعتبار بین‌المللی دارد، کسب کند.

یوسف‌زاده سطح این آزمون را همانند آزمون جامع دکتری ذکر کرد و یادآور شد: برگزاری این دوره با همکاری دانشگاه تربیت مدرس،‌ پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و یکی از مؤسسات بخش خصوصی فعال در حوزه ارائه آموزش‌های طبیعت‌گردی است و محل برگزاری این دوره یا در دانشگاه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس و یا در دانشگاه منابع طبیعی تربیت مدرس واقع در شهرستان نور خواهد بود.

دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس برگزاری دو “بوت‌کمپ” را از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی ذکر کرد و یادآور شد: این دانشگاه دارای ۲ هزار هکتار پارک آموزشی و پژوهشی است و این کمپ آموزشی در این منطقه برگزار می‌شود.

به گفته وی در طی این دوره شرکت‌کنندگان با مباحثی چون “آشنایی با گیاهان ایران”، “آشنایی با جوامع و اصول تسهیل‌گری،‌ مبانی اکوتوریسم و زبان تخصصی” آشنا خواهند شد.

یوسف‌زاده ادامه داد: همچنین شرکت‌کنندگان دروس عملی مانند آشنایی با درختان و پرنده‌نگری، نحوه گذاشتن دوربین‌های تله‌ای، نمونه‌برداری از پرندگان،‌ حیات‌وحش و بندپایان و همچنین آشنایی با گیاهان دارویی موجود در جنگل را سپری خواهند کرد.

وی زمان ثبت‌نام در این دوره آموزشی را تا ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۵ نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته این محقق حوزه منابع طبیعی، آغاز این دوره ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا