علمی و پزشکی

بازدید وزیر بهداشت از پایگاه‌های اورژانس و ایستگاه‌های سلامت اطراف حرم رضوی

ایسنا/خراسان رضوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ و ایستگاه های سلامت مستقر در پیرامون حرم مطهر رضوی، اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر بهرام عین اللهی در این بازدید که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان نیز حضور داشتند، ضمن قدردانی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ در خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی، میزان آمادگی و تمهیدات پیش‌بینی شده در زمینه امدادرسانی به زائران به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پیش‌بینی شده بود که موج هشتم کرونا از بهمن ماه در کشور ایجاد شود اما با تاخیر ، در حال حاضر این موج در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود تمامی سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه داشته باشند و در صورت گذشت ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر استفاده از ماسک به ویژه در اماکن عمومی و سربسته امری ضروری است، تاکید کرد: عموم مردم در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی، آن را کرونا تلقی نمایند و تا زمان اطمینان نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دست دادن و دیده بوسی و استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مشهد مقدس و آغاز سفرهای نوروزی در سایر مناطق کشور، به عموم مردم توصیه کرد در راستای پیشگیری از بروز مسمومیت، نسبت به رعایت بهداشت مواد غذایی توجه داشته باشند و مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر تهیه کنند.

همچنین دکتر علی یزدانی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این بازدید گفت: بیش از ٣۰۰ نیروی اورژانس ۱۱۵ مشهد به همراه  ٢٩ آمبولانس، ۴موتور آمبولانس و ٢ اتوبوس آمبولانس و همچنین ۱۰ پایگاه اورژانس اطراف حرم مطهر رضوی در ماموریت ویژه سال تحویل حرم مطهر رضوی حضور دارند.

وی اظهار کرد: تعداد ٢۶٨ پایگاه اورژانس در خراسان رضوی فعال است  که از این تعداد ١٣۶ مورد آن شهری و ١٣٢ مورد دیگر جاده‌ای است و در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم ١۶۴ پایگاه فعال داریم که ٩٩ مورد آن شهری و ۶۵ مورد دیگر جاده‌ای است، ضمن اینکه در شهر مشهد هم از مجموع ٧٨ پایگاه فعال ۶٩ مورد آن شهری و ٩ مورد دیگر جاده‌ای است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یزدانی اضافه کرد: در سطح استان ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و نیشابور و همچنین ۴ بالگرد اورژانس هوایی هم در مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و گناباد فعال است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام نوروز ١۴۰٢ تعداد ١۰ دستگاه آمبولانس ٢ اتوبوس با توجه به  نیاز اعلام شده سازمان اورژانس کشور از سطح قطب شمال شرق و شهرستان‌های تابعه برای استقرار و کمک به امدادرسانی در روزهای ٢٩ الی ١ فروردین  به مجموع آمبولانس‌های مشهد اضافه شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد در زمان تحویل سال است و به همین مناسبت ٢٩ آمبولانس، ۴ موتور آمبولانس و ٢ اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۰ پایگاه اطراف حرم مطهر رضوی در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا