استان ها

شهرک توریستی و تله‌کابین نمک‌آبرود

شهرک توریستی و تله‌کابین نمک‌آبرود

در دوازده کیلومتری غرب چالوس، یکی از معروف‌ترین و متنوع‌ترین جاهای دیدنی مازندران واقع شده است. شهرک توریستی نمک‌آبرود به گوش همه آشناست. ساختمان‌ها و ویلاهای زیبا و راه‌های منظم و تخت به علاوه مجموعه‌های تفریحی و طبیعی درون شهرک، از اینجا یک مقصد شیک و فوق‌العاده جذاب ساخته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، در دوازده کیلومتری غرب چالوس، یکی از معروف‌ترین و متنوع‌ترین جاهای دیدنی مازندران واقع شده است. شهرک توریستی نمک‌آبرود به گوش همه آشناست. ساختمان‌ها و ویلاهای زیبا و راه‌های منظم و تخت به علاوه مجموعه‌های تفریحی و طبیعی درون شهرک، از اینجا یک مقصد شیک و فوق‌العاده جذاب ساخته است. در این شهرک یک تله‌کابین معروف هم وجود دارد که شما را تا بالای ابرها می‌برد و مرتفع‌ترین تله‌کابین کشور است. از آن بالا دریا و جنگل و کوهستان زیرپای شماست. نام کوهی که تله‌کابین شما را به بالای آن می‌رساند مدوبن است. این کوه جنگلی نمک‌آبرود را از جنوب احاطه کرده‌است. از شمال هم با فاصله‌ای کم به دریا خواهید رسید

نمک آبرود

تله‌کابین نمک آبرود در سال ۱۳۷۲ به بهرده‌برداری رسید و یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های نمک آبرود است که امکان صعود به قله‌های زیبا و تماشای چشم اندازهای دیدنی جنگل و دریای خزر را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. گردشگران با خط یک تله کابین می‌توانند در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه در کابین‌های چهار نفره به قله مدوبن بروند و تفریح متفاوتی را تجربه کنند. قله مدوبن به‌واسطه اختلاف دمای ۱۰ درجه‌ای نسبت به پای کوه، انتخابی عالی برای لذت‌بردن از هوای خنک در ماه‌های گرم سال است.

خط دو تله کابین با کابین‌های ۶ نفره فایبرگلاس تا قله بکر دیوحمام کشیده شده است که ۱۷۰۰ متر طول دارد. قله دیوحمام نه‌تنها آب‌وهوای مطبوع و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد، بلکه به‌واسطه داشتن امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب، محیط دل‌انگیزی برای گشت‌وگذار به حساب می‌آید.

نمک آبرود

در کنار تله‌کابین می‌توانید سورتمه سواری در جنگل را تجربه کنید. سورتمه شما را از کوه بالا می‌کشد و بعد در مسیر به پایین می‌رساند. این تجربه پرهیجان برای کسانی که به دنبال آدرنالین بالا می‌گردند به شدت توصیه می‌شود. در کمی آن‌طرف‌تر شهربازی هم هست. اگر می‌خواهید تفریحات را ادامه بدهید، قبل از آنکه غذا یا چیزی بخورید کمی از تکان و چرخش‌های دستگاه‌های شهربازی را تجربه کنید و بعد به خورد و خوراک بپردازید.

پارک جنگلی نمک‌آبرود هم در این منطقه ملی آشنا و مشخص است. اینجا بیشتر از ۲۰۰ هکتار مساحت و گونه‌های متنوعی دارد. برخی از گونه‌های شمشاد در اینجا به بیش از ۷۰۰ سال قبل برمی‌گردند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا