اقتصادیعلمی و پزشکیعمومیکسب و کار استانها

موارد کاربرد فیزیوتراپی در منزل

موارد کاربرد فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی شیراز: فیزیوتراپی در منزل یکی از خدمات ارزشمند فیزیوتراپی برای آن دسته از عزیزانی است که به دلیل شرایط ناشی از بیماری و یا هر دلیل دیگر توانایی مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند ، این عزیزان می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل و در کنار اعضای حود بهره مند شوند بی آنکه مشکلات ناشی از خروج از منزل و مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی در متحمل شوند.

بسیاری از بیماران می خواهند بدانند که فیزیوتراپی در چه مدت زمان به روند بهبودی کمک می کند ، باید بدانید که هر بیماری متفاوت است و هر بیمار با سرعت های مختلف بهبود می یابد. به طور کلی ، فرد باید در جلسات فیزیوتراپی در منزل شرکت کند تا به هدف خود برسد یا فیزیوتراپیست تصمیم بگیرد که زمان توقف و ارزیابی مجدد پیشرفت است.

به طور معمول ، التیام بافت ها و ماهیچه ها باید بین 6 تا 8 هفته طول بکشد و بنابراین فیزیوتراپی باید آنقدر طول بکشد. گاهی اوقات ، ممکن است وضعیت شما به سرعت بهبود یابد و در چند جلسه فیزیوتراپی متوجه بهبود کنترل درد ، دامنه حرکتی و قدرت شوید. اما باز هم بسته به شدت وضعیت شما و میزان آسیب ، فیزیوتراپیست شما ممکن است از شما بخواهد که درمان را تمدید کرده و ادامه دهید تا به سطح رضایت بخشی از پیشرفت برسید.

فیزیوتراپیست که نیازهای شیوه زندگی شما را درک می کند و سپس برنامه درمانی متناسب با شرایط شما را تنظیم می کند ، می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما و بهبود سریعتر کمک کند. بنابراین ، فعالیتها و اهداف روزمره خود را کاملاً با آنها در میان بگذارید. به آنها اطلاع دهید که چه فعالیت بدنی خود را با سهولت در یک دوره زمانی خاص انجام می دهید ، تا بتوانند یک دوره بهبودی را مطابق با نیازهای شما ترسیم کنند.

خدمات فیزیوتراپی | فیزیوتراپ خانوم | فیزیوتراپی در منزل بروجرد

فیزیوتراپی ارتوپدی

بهترین فیزیوتراپی شیراز: فیزیوتراپی در منزل در مشکلات ارتوپدی از جمله آسیب های ورزشی ، آسیب های ستون فقرات مانند شکستگی مهره ها ، و … ، آرتروز مفاصل ، پس از جراحی های ارتوپدی بخصوص جراحی تعویض مفصل لگن و زانو و … کاربرد زیادی دارد چراکه اغلب افرادی که دچار آسیب های ارتوپدی شده اند بخصوص در اندام های تحتانی ، دچار مشکلات حرکتی شده و جابجایی تا زمان بهبودی کامل برای آن ها دشوار است.

فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی در منزل شیراز: این شاخه ای از فیزیوتراپی است که هدف آن کمک به کودکان و جوانان با مشکلات رشدی و مشکلات جسمی است. کودک ممکن است به دلیل شرایط مختلف با مشکل حرکتی روبرو شود ، که ممکن است شامل مواردی همچون فلج مغزی ، شرایط عصبی عضلانی ، آسیب مغزی اکتسابی ، سندرم داون و … باشد.  پس از تشخیص مشکل ، ارزیابی مناسب وضعیت و تاثیر طولانی مدت درمان ، برنامه ای سفارشی طراحی شده و در فعالیتهای ساده روزمره کودک گنجانده شده است. والدین تشویق می شوند که در برنامه فیزیوتراپی در منزل شرکت کنند و به کودک کمک کنند تا از سالهای رشد خود حداکثر استفاده را ببرد ، به راحتی به پتانسیل خود برسد و به زندگی بزرگسالان برسد.

فیزیوتراپی نورولوژیک

فیزیوتراپی در بیماری های عصبی کمک زیادی به توانبخشی بیمار و بهبود کیفیت زندگی فرد می کند. یکی از مهم ترین موارد کاربرد فیزیوتراپی در منزل برای مبتلایان به سکته مغزی ، ام اس و پارکینسون است. تمرینات فیزیوتراپی در منزل می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. با انجام منظم تمرینات درمانی فیزیوتراپی در منزل می کند به بهبود هماهنگی و وضعیت حرکتی در بیمار کمک زیادی بکند.

فیزیوتراپی قلب و عروقی

اگر فردی با مشکلات قلبی یا گردش خون و اکسیژن در سیستم روبرو است ، تمرینات فیزیوتراپی در منزل قدرت رشد را در ماهیچه های اصلی افزایش داده و استقامت فرد را در دراز مدت افزایش می دهد.

نکته پایانی

دانستن اینکه از کجا باید جستجوی فیزیوتراپیست ماهر ، حرفه ای و متخصص را شروع کنید ، هم دلهره آور و هم گیج کننده خواهد بود. اما با حوصله و کمی تحقیق می توانید به راحتی یک درمانگر را پیدا کنید که نه تنها به از بین بردن درد کمک می کند ، بلکه شما را در کوتاه ترین زمان روی پای خود قرار می دهد. اما هنگام انتخاب فیزیوتراپیست مناسب ، حتما کارت نظام پزشکی وی را بررسی کنید از سوءاستفاده افراد فاقد صلاحیت جلوگیری شود.

 فیزیوتراپی ارتوپدی

تمرکز بر آسیب های مربوط به استخوان ها ، مفاصل ، تاندون ها ، رباط ها و ماهیچه ها یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی در منزل است. فیزیوتراپی ارتوپدی بسته به شدت به دو دسته عمده تقسیم می شود:

فیزیوتراپی کوتاه مدت:
این شامل بیماران مبتلا به ضایعات عصبی-عضلانی-اسکلتی جزئی می شود. این ضایعات می تواند آسیب زا باشد که شامل آسیب های ساده بافت نرم ، شکستگی های ساده و یا می تواند غیر آسیب زا باشد. چنین بیمارانی به مدت کوتاهی به فیزیوتراپی بیمار نیاز دارند تا شرط بندی خوبی داشته باشند.

فیزیوتراپی طولانی مدت:
این دسته به بیماریهای پیچیده تری مانند ، شکستگی های مفصل لگن مانند مفصل ران ، ستون فقرات اشاره دارد که ممکن است منجر به ناتوانی شدید جسمی و عوارضی مانند پاراپلژی و تتراپلژی شود یا ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. این بیماران به جلسات طولانی تری از فیزیوتراپی گسترده نیاز دارند و معمولاً بدون سرپایی هستند.

فیزیوتراپی نورولوژیک

بیماریهای عصبی مختلفی وجود دارد که نیاز به فیزیوتراپی منظم دارد. ضایعات سیستم عصبی ،اعم از مغز ، نخاع یا اعصاب محیطی می تواند به دلایل مختلف مانند ضربه ، سکته مغزی ، عفونت های خاص ، نقایص مادرزادی ، بیماری های کمبود مانند ویتامین B -12 و نئوپلاسم باشد.

مشکلاتی مانند فلج ماهیچه اعم از همی پلژی یا تتراپلژی. برخی دیگر آتاکسی ، سرگیجه ، سفتی ناشی از پارکینسون ، لرزش و دیستونی را دوست دارند. فیزیوتراپی طولانی مدت در چنین شرایطی مورد نیاز است.

فیزیوتراپی کودکان

یکی دیگر از کاربردهای فیزیوتراپی در منزل ، فیزیوتراپی کودکان است. بسیاری از کودکانی که مشکلات تاخیری ، فلج اطفال و فلج مغزی دارند ، به مدت طولانی به فیزیوتراپی نیاز دارند. این به کودکان کمک می کند تا اسپاسم را کاهش دهند ، به آنها کمک کنند تا با مراحل مهم کنار بیایند ، آنها را مستقل کرده و ماهیچه ها را تقویت کنند.

فیزیوتراپی سالمندان

این شامل فیزیوتراپی برای توانبخشی بیماران سالمند است. افراد گروه سنی بعد از 65 سال از انواع ارتوپدی یا مشکلات عصبی رنج می برند. آنها نیاز به مراقبت ویژه دارند. در این سن ، تعادل تحت تأثیر قرار می گیرد که می تواند باعث سقوط فرد شود و این ممکن است منجر به شکستگی شود. با در نظر گرفتن تمام مشکلاتی که فیزیوتراپیست به گروه های سنی مختلف تمرینات متعادل سازی ، تقویت عضلات ، استقلال عملکردی ، بازیابی دامنه حرکتی مفصل ، تمرینات تنفسی برای پاکسازی ریه ها و حفظ باز بودن ریه و بازتوانی قلبی را آموزش می دهد. باید به آنها کمک های حمایتی مناسب مانند وسایل کمک راه رفتن ، کف ضد لغزش ، میله های محافظ در حمام و غیره داده شود. از آن جایی که اغلب افراد سالمند دچار ضعف حرکتی هستند فیزیوتراپی سالمندان در منزل یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی در منزل است.

فیزیوتراپی قلبی ریوی

فیزیوتراپی در زمینه توانبخشی قلبی ریوی ضروری است. بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی مانند COPD از جمله آسم برونش ، ریه های آمفیزماتوز ، CABG (جراحی پیوند قلب) ، ذات الریه ، موارد بعد از جراحی مانند پیوند کلیه و موارد دیگر به فیزیوتراپی برای بازیابی قدرت قلبی و دستیابی به استقلال عملکردی نیاز دارند.

دکمه بازگشت به بالا