فرهنگ و سینما

ماه رمضان، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است

ایسنا/گلستان رئیس تبلیغات اسلامی گرگان گفت: حس مسئولیت‌پذیری، ایمان، اخلاص، ولایت پذیری  و اطاعت‌پذیری از خداوند در ماه مبارک رمضان، افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل این ماه زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

سیدجواد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی انسان در کنار ساختن دیگر انسان‌ها است، در این ماه بندگان خدا در اذکار و سبک عبادات از فردیت خارج و به وسیله پیوستن به انسان‌های دیگر عروج پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این ماه انسان‌ها می‌آموزند که تنها نیستند و برای اینکه به قرب الهی برسند باید دست دیگر انسان‌ها را گرفته و به آن‌ها توجه کنند، افزود: بندگان خدا در این ماه برای کسب رضایت الهی خود را از منیت‌ها خارج کرده و با خواندن قرآن دل‌های خود را جلا می‌دهند.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان یکی از فلسفه‌های ماه مبارک رمضان را نزول قرآن دانست و افزود: به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی تمام همت و جان قرآن در توحید و یگانگی خدا نهفته است.

محمدزاده توضیح داد: اعتقاد به یگانگی خداوند به این معنی است که انسان‌ها به معنی واقعی کلمه مصداق آیه «و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» باشند.

رئیس تبلیغات اسامی گرگان بیان کرد: یکی از فضیلت‌های ماه رمضان توجه به جامعه است به این معنی که با برگزاری افطاری ساده، دستگیری از نیازمندان و برگزاری نماز جماعت و ترتیل خوانی زمینه رشد دینی جامعه را فراهم کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان بندگان خدا رابطه خود را با خدا اصلاح می‌کنند و قبل از آنکه رابطه خود را با خدا اصلاح کنند باید رابطه خود را با بندگان خدا اصلاح کنند، افزود:  انسان‌ها در ماه رمضان توجه ویژه ای به ملکوت دارند و یکی از فلسفه‌های مهم رمضان توجه به پیامبر گرامی اسلام است که برای تحقق جامعه اسلامی  و دینی تلاش کرده‌است.

وی تصریح کرد: حس مسئولیت‌پذیری، تلاش، کوشش، مهربانی، مودت، ‌ایمان، اخلاص، ولایت پذیری و اطاعت‌پذیری از خداوند در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل این ماه زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا