خانواده و جامعه

بازداشت سارق ۶۰ ساله در عبدل‌آباد/ سرقت خودرو با تهدید اسلحه

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق ۶۰ ساله، موبایل قاپ حرفه‌ای، سارقان مسلح خودرو و … در جریان چندین عملیات مختلف پلیسی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد گودرزی به تشریح تعدادی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در روزهای گذشته پرداخت و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت تجهیزات کارگاهی و الکترونیکی از مغازه‌ای در محدوده خیابان ابوذر تهران رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار عوامل عملیات کلانتری ۱۶۱  این محل قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم با پرسه زنی در خیابان‌های خلوت محله و بررسی قفل مغازه‌هایی که در مکان‌های بدون نور کافی و بدون دوربین مداربسته و از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل مغازه را تخریب و اموال مغازه را به سرقت برده است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا مأموران کلانتری ابوذر با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم، در تاریخ نوزدهم فرودین ماه امسال هویت و مخفیگاه متهم را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی کردند. بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم در محدوده این محل مراجعه و طی یک عملیات پلیسی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

گودرزی افزود: با بررسی مخفیگاه متهم اموالی مانند دو دستگاه گیرنده تلوزیونی، دستگاه سنگ فرز، دستگاه گاز یخچال مجموعا به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و تعداد زیادی آلات و ادوات سرقت کشف و ضبط شد. متهم ۳۷ ساله نیز در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای در شهرک غرب

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری یک مرد جوان که با استفاده از موتورسیکلتی با پلاک مخدوش اقدام به موبایل قاپی کرده بود، خبر داد و گفت: حوالی ساعت ۱۱ روز شانزدهم فروردین ماه سال جاری ماموران عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در حال گشت زنی در محدوده خیابان صحرا بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش، مشکوک شده و آن را تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار دادند.

وی گفت: متهمان در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به طرف مرد جوانی از اتباع کشور همسایه رفته و با سوءاستفاده از غفلت وی گوشی تلفن همراهش را ربوده و به سرعت از محل متواری شدند. در همین راستا مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی اعلام شده و با ایجاد طرح مهار، موتورسیکلت متهمان متوقف شد. در این حین یکی از متهمان برای فرار با سلاح سردی که در اختیار داشت به ماموران حمله ور شده که با هوشمندی ماموران و شگرد های پلیسی متهم خلع سلاح و دستگیر شد، اما همدست وی با استفاده از شلوغی ایجاد شده موفق به فرار به صورت پیاده شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهم یک قبضه سلاح سرد کشف شد، گفت:‌ متهم ۳۲ ساله که سابقه‌دار است، در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه با همکاری همدست متواری اش معترف شد که در این خصوص شناسایی مال باختگان در دستور کار این کلانتری قرار دارد. : دستگیری همدست متواری متهم اصلی پرونده در دستور کار تیم عمیلات کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب قرار دارد.

سرقت خودرو با تهدید سلاح جنگی

وی از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خودرو که با استفاده از سلاح جنگی و تهدید رانندگان خودرو از آنان سرقت کرده بودند، در عملیات دیگر پلیس پیشگیری خبر داد و گفت:‌ اواسط فرودین ماه امسال، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در محدوده محله و بلوار الغدیر در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پیکان وانت با دو سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه ماموران نشان داد، خودروی پیکان وانت چندی قبل از غرب تهران به سرقت رفته و سرنشینان آن سارقان حرفه‌ای خودرو هستند.

گودرزی با اشاره به صدور فرمان توقف برای خودروی وانت، گفت: سرنشینان خودروی پیکان وانت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری و به هشدار ماموران ‌توجهی نکردند که ماموران در نخستین‌گام با  ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری دو مرد جوان شدند.

وی با بیان اینکه از قسمت بار خودروی پیکان وانت آلات و ادوات سرقت کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پیکان وانت و دیگر سرقت‌های خودرو در سطح معابر تهران اعتراف و معترف شدند و گفتند که با استفاده از یک قبضه سلاح جنگی، اقدام به سرقت‌ خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران کرده‌اند. همچنین در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهمان دارای سوابق متعدد کیفری هستند.  

به گفته گودرزی  ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی و مراجعه به مخفیگاه متهمان دستگیر شده موفق به کشف اسلحه جنگی شدند که  تهمان به وسیله آن اقدام به سرقت کرده بودند. دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضاییبرای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

بازداشت سارق ۶۰ ساله در عبدل آباد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودروها در محدوده نعمت آباد در یکی دیگر از ماموریت‌های پلیسی خبر داد گفت:‌ در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت لوازم خودروهای سواری پارک شده خود به خصوص رینگ و ضبط خودرو در محدوده نعمت آباد تهران  پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهای سواری شخصی که در کوچه های خلوت قرار داشتند، در فرصت مناسبی در خودرو را تخریب و محتویات داخل خودرو و صندوق عقب خودرو از قبیل جک و لاستیک زاپاس، ضبط و… آن را به سرقت برده و متواری شده است. در همین راستا مأموران کلانتری نعمت آباد با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و بررسی دقیق دوربین‌های مدار بسته محل های جرم، در نهایت در بیستم فرودین ماه امسال هویت و مخفیگاه متهم را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت سارق سابقه دار که یک سال پیش از زندان آزاد شده پس از رهایی از زندان دست به سرقت لوازم خودرو زده است. بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم در محدوده بازار عبدل آباد رفته و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. با بازرسی از مخفیگاه متهم اموال سرقتی از قبیل یک حلقه رینگ و لاستیک، یک  جفت باند، جعبه ابزار کامل خودرو، جک و دریل برقی خارجی مجموعا به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری  پایتخت گفت متهم ۶۰ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده های نعمت آباد و جنوب تهران اعتراف کرد. این فرد پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا