عمومیکسب و کار استانها

6 گیاه آپارتمانی مخصوص خنک نگه داشتن خانه شما در تابستان

آیا می دانید که در واقع یک راه ارزان و سازگار با محیط زیست برای خنک نگه داشتن خانه در ماه‌ گرم تابستان وجود دارد؟ به نظر می‌رسد که برخی از گیاهان آپارتمانی می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند و منزل شمارو خنک کنند. بهتر است که این فرصت و راه ساده و ارزان را برای خنک کردن منزل خود از دست ندهید و اقدام به خرید آنلاین گیاهان خنک کننده کنید. برای خرید گل و گیاه آپارتمانی به صورت آنلاین بر روی لینک کلیک کنید. در این بخش مناسب‌ترین آنها جمع آوری شده است. با ما همراه باشید.

براساس مطالعات مختلف علمی، گیاهان می‌توانند دمای جو زمین را از طریق فرایند فتوسنتز تغییر دهند. پوشش گیاهی جنگل مقادیر زیادی رطوبت تولید می‌کند که باعث افزایش بخار آب در اتمسفر و در نتیجه بارندگی بیشتر می‌شود. همچنین ابرها اغلب با مسدود کردن نور خورشید، دمای خنکتری را فراهم می‌کنند. رطوبت زمانی اتفاق می افتد که جو گرم می‌شود.

گیاهان اغلب آب اضافی را از برگ‌های خود به هوا منتقل می‌کنند و با انتشار آب تبخیر شده، گیاهان خود و محیط اطراف خود را خنک می‌کنند. برخی از گیاهان آپارتمانی نیز این عملکرد را دارند و همچنین می‌توانند به حذف دی اکسید کربن و سموم از جو کمک کنند. در اینجا هشت مورد از مناسب‌ترین گیاهان آپارتمانی که خانه شما را خنک می‌کند آورده شده است:

انواع گیاهان خنک کننده

1) گیاه فیکوس بنیامین

یکی از معدود درختانی که در داخل خانه به خوبی رشد می‌کند، فیکوس بنجامین است که به مرطوب و خنک نگه داشتن هوای خانه شما کمک می‌کند و باعث کاهش گرما می‌شود. یک گیاه بلند با بالای درختچه‌ای که می‌تواند به عنوان یک سایبان کوچک برای گیاهان دیگر در زیر یا اطراف آن عمل کند. با گروه بندی گیاهان در کنار یکدیگر، آن‌ها اکوسیستم جوی کوچک خود را ایجاد کرده و رطوبت محیط را بهبود می‌بخشند. فراموش نکنید که در ماه‌های تابستان انها به طور منظم آبیاری کنید و فیکوس خود را در سایه‌ قرار دهید.

نکته: فیکوس وقتی در مکان روشن‌تر قرار می‌گیرد بیشتر از یک مکان سایه دار می‌شکفد، بنابراین مطمئن شوید که به طور مرتب به آن آب می‌دهید.

2) گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا شگفت انگیز که به دلیل فواید درمانی آن به ویژه برای مشکلات پوستی مانند گزش حشرات و سوختگی مشهور است، دارای خواص ارزشمند دیگر است. محتوای بالای آب در برگهای آن به این معنی است که هنگام تنفس، رطوبت خنک تبخیر شده را در هوا آزاد می‌کند. از آنجا که آلوئه ورا دی اکسید کربن را جذب می‌کند و اکسیژن را در شب آزاد می‌کند، رشد آن در اتاق خواب می‌تواند به خواب بهتر کمک کند. یکی دیگر از دلایل انتخاب آلوئه ورا این است که به حذف فرمالدئید و بنزن از هوا نیز کمک می‌کند.

نکته: گیاه مقدار مناسبی از آفتاب را با آبیاری منظم در ماههای گرم ترجیح می‌دهد، اما در زمستان رطوبت بسیار کمی دارد.

3) نخل بامبو (Chamaedorea seifrizii)

این نخل کوچک، بومی مکزیک و آمریکای مرکزی به ندرت به دو متر می‌رسد و برگهای بزرگ آن به آن کمک می‌کند تا به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل کند. نخل بامبو همچنین برای تصفیه بنزن و تری کلرواتیلن از جو بسیار مناسب است. یکی دیگر از درختان نخل سرپوشیده کوچک که به دلیل قابلیت رطوبت رسانی و تصفیه هوا از ارزش بالایی برخوردار است، آرکا (Dypsis lutescens) است. چوب بالغ تقریباً یک لیتر رطوبت را در روز تولید می‌کند.

نکته: درخت نخل در نور روشن و غیرمستقیم رشد می‌کند و دوست دارد برگ‌های آن در ماه‌های گرم مرطوب شود.

4) گیاه مار (Sansevieria trifasciata)

این ساکولنت خاص (سانسیویریا تریفاسکیاتا) علاوه بر آزادسازی اکسیژن در شب، یکی از بهترین گیاهان برای از بین بردن آلاینده‌های هوای داخل ساختمان مانند بنزن و فرمالدئید است. درست مانند آلوئه ورا، برگ گیاه مار دارای آب بالایی است، بنابراین هنگام حمل و نقل رطوبت تبخیر شده خنک را به جو آزاد می‌کند.

نکته: سانسیویریا تریفاسکیاتا باید در مکانی قرار گیرید که نور خورشید زیاد یا سایه جزئی دریافت کند. در بهار و تابستان این گیاه را نسبتاً آبیاری کنید، اما در زمستان خاک را کمی خشک نگه دارید. می‌توانید آن را روی پنجره قرار دهید، جایی که مانع از نفوذ نور به اتاق و گرم شدن آن می‌شود.

5) اسپاتیفیلوم

هرچه سطح برگ گیاه اسپاتیفیلوم بیشتر باشد، اکسیژن و رطوبت بیشتری در طول تعرق آزاد می‌کند. بنابراین برگ‌های سرسبز spathiphyllum به ویژه گونه‌های بزرگتر، در کمک به خنک کردن هوا در داخل خانه بسیار ارزشمند است.

نکته: گیاه را زیر نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید و دمای اتاق را بالای 12 درجه سانتی گراد نگه دارید. به طور منظم (کمتر در زمستان) آبیاری کنید و در صورت خشک شدن هوا برگها را مرطوب کنید.

6) سوسن سبز (Chlorophytum comosum)

سوسن سبز یا گاه گندمی به طور شایسته‌ای در میان محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی قرار دارد، زیرا رشد آن آسان است. مانند گیاهان دیگر ارائه شده تاکنون، سوسن سبز نه تنها به خنک شدن هوای خانه شما کمک می‌کند، بلکه برخی از سموم موجود را نیز جذب می‌کند.

نکته: سوسن سبز در نور فیلتر روشن یا سایه جزئی بهتر به نظر می‌رسد. برای گلدانها و آبیاری منظم در ماههای گرم به مخلوطی با زهکشی خوب نیاز دارد.

دکمه بازگشت به بالا