ورزشی

رکورد پپ گواردیولا در فینال‌ها/ نابغه به دنبال سه گانه

پپ گواردیولا تاکنون در دو فینال بزرگ شکست خورده است و اکنون دو فینال مهم (جام حذفی و لیگ قهرمانان) را در پیش دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، سرمربی منچسترسیتی یک برنده ثابت شده است اما بعضی مواقع در بازی های بزرگ شکست خورده است. تیم پپ گواردیولا یک بازی دیگر تا کسب سه گانه تاریخی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد. منچستریونایتد، تنها تیم انگلیسی دیگر که توانسته سه گانه را به دست آورد.

منچسترسیتی در ماه‌های اخیر در فرم درخشانی بوده است که خیلی از این موفقیت را باید به پای پپ گواردیولا نوشت. گواردیولا یکی از پرافتخارترین مربیان تمام دوران است که ۳۳ عنوان قهرمانی در سه کشور دارد اما سرمربی اسپانیایی گهگاه در بازی‌های بزرگ شکست خورده است و همین باعث می شود تا انگیزه های اینتر برای فینال لیگ قهرمانان بیشتر شود. 

گواردیولا اولین شکست فینال را مقابل رئال مادرید متحمل شد

گواردیولا با توجه به موفقیت خارق‌العاده‌اش، رکورد بسیار چشمگیری در فینال‌ها دارد. از زمانی که او برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت، تنها دو بار در دو فینال  شکست خورده است.  در سال ۲۰۱۱، بارسلونا با هدایت گواردیولا در فینال کوپا دل ری با رئال مادرید روبرو شد. ضربه سر  کریستیانو رونالدو در وقت اضافه کافی بود تا رئال برنده این جام شود. این اولین شکست گواردیولا در یک فینال بود.

آیا گواردیولا در بازی های بزرگ بیش از حد فکر می‌کند؟

مربی اسپانیایی به خاطر رویکرد فوتبال تهاجمی مورد تحسین قرار گرفته است اما گاهی اوقات گواردیولا متهم می شود که در بازی های بزرگ  بیش از حد فکر می کند و همین عامل شکست خوردن تیمش می شود. مشهورترین نمونه در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ رخ داد که تیم او برابر چلسی شکست خورد. گواردیولا علیرغم موفقیت در بایرن مونیخ و منچسترسیتی، یک دهه را بدون رسیدن به فینال اروپایی پشت سر گذاشت.  

در آن دیدار سیتی با تیمی روبرو شد که با ۱۹ امتیاز کمتر لیگ را به پایان رسانده بود اما گواردیولا تغییری شگفت‌انگیز در ترکیب خود برای فینال ایجاد کرد و نه رودری و نه فرناندینیو را در خط میانی به میدان نفرستاد و خیلی ها بعد از بازی گواردیولا را مقصر باخت تیمش دانستند.

گل کای هاورتز برای قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان کافی بود و دومین شکست گواردیولا در فینال را به همراه داشت.

در ماه‌های اخیر، منچسترسیتی آنقدر آرام و باثبات بوده است که دیدن شکست گواردیولا در هر یک از فینال‌های پیش روی امسال بسیار دشوار است اما نباید از یاد برد که هر اتفاقی ممکن است در فوتبال بیفتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا