خانواده و جامعه

فرصت‌هایی که جمهوری اسلامی در پیشرفت و توسعه کشور ایجاد کرده بی‌نظیر است

ایسنا/تهران استاندار تهران گفت: امروز دولت سیزدهم و مجموعه استانداری تهران روی کار آمده تا مشکلات را حل کند ولی باید حل مشکلات بر اساس ظرفیت‌، واقعیت‌ها، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت موجود باشد.

علیرضا فخاری عصر امروز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت که با حضور نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تمام دولت‌های گذشته در تلاش بودند تا آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شود؛ حال این به ظرفیت، توان، اندیشه، عملکرد و قضاوت مردم باز می‌گردد که آیا توانسته‌اند در این مسیر به درستی عمل کنند یا عملکرد آنان با مشکلاتی مواجه بوده است.

وی افزود: انصاف نیست بگوئیم که گذشتگان کاری انجام نداده‌اند و تنها ما کار می‌کنیم، آن چه ریشه‌های انقلاب اسلامی را تقویت می‌کند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی که برخاسته از اراده و و خواست مردم است قوت می‌بخشد، نگاه به آینده‌ای رو به جلو با درک صحیح از داشته‌ها است.

این مسئول خاطر نشان کرد: آن چه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آورده، بسیار فراوان‌تر از انجام نشده ها و نداشته‌های کشور است؛ اگر رشد “مامازند” قبلی و “پاکدشت” کنونی در طول انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرور شود، شاید پیشرفت‌ها در تراز انتظار ما نباشد ولی قطعا این پیشرفت و توسعه شهرستان به مراتب بسیار مطلوب و قابل تأمل است.

وی بیان کرد: وقتی مسائل شهرستان مطرح می‌شود ، بیشتر ایده‌آل‌ها بازگو شده و آرمان‌ها تعریف می‌شود ولی باید سنجید که آیاد شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند تا همه آرمان‌ها را محقق کنیم، بلکه باید تعادل بین داشته‌ها و عملکردها ایجاد شود تا نیازهای واقعی منطقه پوشش داده شود.

استاندار تهران گفت: در گذشته، سد ماملو در شهرستان پاکدشت وجود نداشت و آب مازاد بر مصرف دماوند و جاجرود در پاکدشت مصرف شده و تا ورامین نیز ادامه پیدا می‌کرد ولی به دلیل ناترازی جمعیت ساکن در تهران و کمبود منابع آبی این سد احداث شد و ذخیره سازی آب به ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

این مسئول اظهار کرد: آب در کشور صرف آشامیدن، کشاورزی و صنعت می‌شود و قطعا اولویت مصرف آب در بخش آشامیدنی است و اگر امروز کمبود آبی وجود دارد، دولت مقصر آن نیست بلکه کاهش نزولات جوی که اثر وضعی زندگی ما بر محیط زیست نیز تأثیر گذاشته موجب محدودیت منابع آبی شده و امروز همه ما باید در مصرف آن رعایت‌های لازم را داشته باشیم.

فخاری افزود: در گذشته، زمین‌های پاکدشت به صورت غرقابی آبیاری می‌شد ولی برای مدیریت منابع آب، کشت و کار به گلخانه منتقل و با روش‌های آبیاری قطره‌ای، تحت فشار، هیدروپونیک تلاش شد تا این کمبود آب جبران شود.

وی تصریح کرد: در توسعه شرق استان تهران به عنوان منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه باید ظرفیت‌ها به درستی تعیین شده و با آمایش سرزمین، مشخص شود تا این توسعه کشت گلخانه‌ای تا به کجا ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: در حوزه رشد و توسعه شهرستان نیز باید با سیاست صحیح و دقیق مشخص شود تا اگر قرار است شهرستان رشد و توسعه پیدا کند، این امر از کدام نقطه و به کدام سمت انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به مشکلات شرکت تعاونی امیرالمؤمنین پاکدشت، یادآور شد: در چندین سال قبل، مردم به هر دلیل، در حریم محیط زیست اقدام به ساخت و ساز کردند و مسئولان امروز باید پاسخگوی این مشکل باشند و این باعث شده تا مشکلات این شهرک با سختی حل شود.

فخاری گفت: اگر آن روز فکر درست و برآورد صحیح از مسیر حرکت شهر صورت می‌گرفت، گرفتاری امروز به وجود نمی‌آمد، امروز محدوده شهر و محدوده محیط زیست با هم تعارضاتی دارد که تا این مشکل حل نشود، ارائه خدمات به مردم امکان‌پذیر نیست.

دولت و استانداری تهران برای تکمیل فاز اول کمربندی پاکدشت تلاش می‌کند

استاندار تهران در ادامه در بازدید از مراحل احداث کمربندی جنوبی شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: تلاش دولت سیزدهم و استانداری تهران، تکمیل فاز اول کمربندی جنوبی پاکدشت است تا بخش مهمی از بار ترافیکی شرق استان به این مسیر منتقل شود.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل در اجرای طرح کمربندی جنوبی پاکدشت این است که بررسی گردد به چه دلیل اجرای یک پروژه بیش از ۱۳ سال به درازا کشیده و بی‌برنامگی از کجا به وجود آمده است.

استاندار تهران گفت: سال گذشته با توجه به مسئولیتی که در وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنده بود، تصمیم گرفته شد تا با اختصاص منابع جدید، فاز اول این طرح مهم تکمیل و به بهره برداری رسد که در حال حاضر کار لوله‌گذاری طرح انتقال فاضلاب جنوب تهران به جنوب شرق استان تهران در حال اجرا است که این کار تا دو هفته آینده تکمیل می‌شود.

فخاری اظهار کرد: با تکمیل فاز اول و بارگذاری‌های لازم، بخشی از ترافیک محور شرق استان تهران در بزرگراه امام رضا (ع) به کمربندی منتقل می‌شود تا مشکلات ترافیکی شهروندان پاکدشتی رفع شود ولی اصرار داریم که با اجرای قوانین و مقررات، در ابتدا بار خودروهای سنگین که علاوه بر ترافیک، مشکلات آلودگی صوتی و زیست محیطی را نیز به همراه دارند، به این کمربندی منتقل شود.
انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا