حوادث و رویدادها

امدادرسانی هلال‌احمر در سیل و آبگرفتگی ۵ استان/ جان‌باختن ۴ نفر در سیل اصفهان و آذربایجان شرقی

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های اصفهان، تهران، سمنان، زنجان و آذربایجان شرقی گفت: ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق دچار سیل و آبگرفتگی به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مرتضی مرادی پور گفت: با بارش‌های رگباری شدید پنجشنبه ۱۸ خردادماه در استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، آذربایجان شرقی و زنجان، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر به مناطق دچار آبگرفتگی اعزام شده و امدادرسانی کردند.

وی افزود: در استان تهران، شهرستان فیروزکوه پس از بارش‌ها دچار آبگرفتگی شد و براساس اعلام فرمانداری، روستای کوهسار برای پیشگیری از خطر جانی برای ساکنان آن، تخلیه شد.

مرادی پور گفت: در سمنان نیز در شهرستان شاهرود، بارش‌ها شدیدتر بوده و منجر به آبگرفتگی برخی منازل و معابر شد که باکمک امدادگران تخلیه آب از منازل دچار آبگرفتگی انجام شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در اصفهان، شهرستان اردستان نیز پس از بارش‌های رگباری در ۲ روستا شاهد سیل و آبگرفتگی بودیم که متاسفانه ۳ نفر از هموطنان در حادثه سیل و آبگرفتگی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و اتراق در بستر رودخانه‌، جان خود را از دست دادند. 

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز شهرستان اهر دچار آبگرفتگی شد که بر اثر آن، یک خانواده سه نفره در سیلاب گرفتار شدند و متاسفانه کودک این خانواده جان خود را از دست داد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات، علاوه بر سیل و آبگرفتگی، در مسجد سلیمان نیز با سرریز سد گتوند، امدادگران هلال‌احمر به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کرده و در مجموع تاکنون با مشارکت ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق حادثه‌دیده به ۱۵۰ خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده‌ است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا