عمومیکسب و کار استانها

آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال + بررسی بهترین ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری بلند مدت

ارزهای دیجیتالی که دنیای اقتصاد را تسخیر کرده اند، فضای هیجان انگیزی را برای مردم ایجاد کرده اند تا آنها را تشویق به خرید این سبک جدید ارز کنند. یک چیز در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد که او را از سایر ارزها متمایز می کند و آن این است که دولت ها این سبک ارز را کنترل نمی کنند. اکنون که اخبار ارزهای دیجیتال تمام فضای مجازی را پر کرده است، در ادامه به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت و قیمت لحظه ای بیت کوین می پردازیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت کدامند؟

ورود به دنیای اقتصاد همیشه چالش برانگیز خواهد بود، بنابراین بسیاری از افرادی که برای اولین بار قصد خرید این نوع ارز را دارند همیشه از آینده پیش روی سرمایه خود می ترسند. همچنین ارزهای دیجیتال متنوعی وجود دارد که به تنهایی سرمایه گذاران را در انتخاب ارز سردرگم می کند. بنابراین تصمیم گرفتیم به چند نمونه از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری دیجیتال اشاره کنیم:

ارز دیجیتال کاردانو

قیمت ارز دیجیتال کاردانو امروز بالاترین سطح ارزش را در بازار ارزهای دیجیتال دارد. بلاک چین کاردانو از نظر بسیاری از کارشناسان بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت است که سود زیادی نیز دارد. همانطور که گفتیم کاردانو یکی از ارزهای دیجیتال با ارزش است که کمترین نوسانات را حتی در نوسانات متوالی بازار داشته است و همین امر به تنهایی می تواند مناسب بودن این ارز برای سرمایه گذاری را ثابت کند.

ارز دیجیتال اتریوم

بسیاری از اقتصاددانان ارز دیجیتال اتریوم را یکی از موفق ترین ارزهای دیجیتال می دانند. اما فضای ایجاد شده در چند هفته اخیر نشان از ارزش پایین این ارز دیجیتال دارد که باعث شده برخی کارشناسان این ارز را در مرحله اصلاح ببینند و آینده ای صعودی را برای این دهلیز پیش بینی کنند.ارز دیجیتال بیت کوین کش

Between Coins Cache با جدا شدن از پروتکل اصلی بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال شناخته شد. این ارز به دلیل شرایط آسان تر از نظر سرعت و قیمت بالاتر نسبت به بیت کوین مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد. همچنین کارشناسان بر این باورند که بیت کوین کش نیز مانند بیت کوین از پتانسیل رشد بسیار بالایی برخوردار است و اکنون که این ارز در پایین ترین محدوده قیمتی خود قرار دارد، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و خرید این ارز است.

ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال ریپل که با نماد XRP شناخته می شود. این ارز دیجیتال به دلیل موفقیت این ارز در شکایت از کمیسیون بورس آمریکا و پیشنهاد این شرکت برای حضور در بورس، به چهره ای محبوب و جذاب در بین سرمایه گذاران تبدیل شده است. ریپل اقتصادی ترین ارز دیجیتالی است که پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد.

ارز دیجیتال دوج کوین

سودهای هنگفت و باورنکردنی این ارز دیجیتال در سال گذشته افراد زیادی را به خرید این ارز دیجیتال ترغیب کرده است. همچنین حمایت همه جانبه ایلان ماسک ستاره این روزهای دنیای فناوری باعث شده تا قیمت فعلی دوج کوین در وضعیت بسیار مناسبی قرار گیرد و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال ایجاد شود.

ارز دیجیتال بیت کوین

همه ما با شنیدن نام ارزهای دیجیتال به یاد بیت کوین می افتیم، زیرا یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین ارزهای دیجیتال است. در واقع قدرت این ارز به حدی است که می تواند با کاهش یا افزایش ارزش سایر ارزها را تحت تاثیر قرار دهد. وضعیت فعلی بیت کوین باعث شده است که بسیاری از موسسات مالی و بانکی به ارز واقعی نگاه کنند و حتی روی آن سرمایه گذاری کنند. برای مشاهده قیمت روز بیت کوین می توانید وارد سایت بیت کوین شوید

بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت است.

همانطور که گفتیم، بیت کوین باارزش ترین ارزش دیجیتال در حال حاضر است که در هفته های اخیر نیز جنجال به پا کرده است. به عنوان مثال، در سال 2021، زمانی اتفاق افتاد که دولت‌هایی مانند چین تصمیم گرفتند تمام مبادلات ارز دیجیتال را ببندند. باز هم، این تصمیمات نتوانست نحوه معامله ارزهای دیجیتال را تغییر دهد و بیت کوین، هرچند با ارزش پایین، معامله شد.

تمامی موارد فوق به بیت کوین به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال اشاره می کند که این ارز را نیز بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت معرفی می کند. قیمت فعلی بیت کوین، سولانا، تترا، اتریوم، دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال محبوب دنیا نیز تثبیت شده است و هر ارزی در محدوده قیمتی مشخصی اگر مقاومت و حمایت داشته باشد، بازاری با ارزهای دیجیتال با قیمت بالا ایجاد می کند.

شیبا ارزان اما مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت

شیبا با رشدی نزدیک به 295 درصد در ماه های اخیر، رتبه سیزدهم را در بین ارزهای دیجیتال دارد. در مجموع حدود 549 تریلیون سکه در شیبا در گردش است که حجم روزانه این ارز دیجیتال را به 1 میلیارد رسانده است. این ارقام در کنار هم نشان دهنده محبوبیت این ارز دیجیتال است.

اگر شما هم قصد ورود به دنیای ارز دیجیتال را دارید و می خواهید با سرمایه اندک شروع کنید، ارز دیجیتال شیبا برای شما مناسب خواهد بود. به خاطر داشته باشید که شیبا یکی از میم کوین است که پشتیبان قوی ندارد و نوسانات زیادی دارد، بنابراین این ارز دیجیتال به همان اندازه که می تواند افزایش شدید و عجیبی را تجربه کند، می تواند افت شدید قیمت را تجربه کند.

تترا، پایدارترین رمز ارز

تترا یکی از با ثبات ترین ارزهای دیجیتال است که عنوان دلار دیجیتال را به خود اختصاص داده است. اگر شما یکی از کسانی هستید که دوست دارید ارزش پول خود را در طول زمان حفظ کنید، به شما توصیه می شود که شروع به خرید تترا کنید. این سکه های پایدار نیز کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال، افرادی که در بازارهای بین المللی فعالیت می کنند می توانند از تترا به عنوان انتقال پول استفاده کنند، زیرا این ارز دیجیتال کارمزد بسیار کمی دارد و می تواند در سریع ترین زمان ممکن به ارز مورد نظر شما تبدیل شود.

دوج کوین بهترین ارز برای سرمایه گذاری در سال 2022 است

دوج کوین با جستجوی گوگل نشان داد که نام این ارز بالاتر از بیت کوین است، به اوج محبوبیت خود رسیده است. همانطور که گفتیم این ارز با وساطت و حمایت ایلان ماسک رشد زیادی داشته است که ممکن است افت بسیار شدیدی در نوسانات بازار داشته باشد چرا که این ارز دیجیتال نیز از حمایت قوی برخوردار نیست.

دوج کوین در سال گذشته بیش از 3500 درصد رشد داشته است. هر دوج کوین اکنون بیش از 17 سنت آمریکا قیمت دارد که آن را در جایگاه دوازدهم ارز دیجیتال قرار می دهد که می تواند آینده خوبی را برای این ارز دیجیتال نشان دهد.

با خرید ارز دیجیتال، نمی توانید یک شبه به خیابان های صدها ساله بروید.

به یاد داشته باشید، دنیای سرمایه گذاری دنیایی پر از سود و زیان است. بنابراین اگر فقط به دنبال ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بدون انجام هیچ گونه تراکنش در شبکه هستید، باید به خاطر داشته باشید که خرید توکن در بازار ارز دیجیتال نمی تواند نقشه راهی برای یک شبه ثروتمند شدن باشد. در واقع نگاه شما به این سرمایه گذاری باید نگاهی بلندمدت باشد که بتواند آینده شما را تضمین کند.

ارز دیجیتال چیست؟

کریپتوکارنسی شکل خاصی از ارز دیجیتال است که مبتنی بر رمزنگاری است. بیشتر ارزهای دیجیتال از بلاک چین استفاده می کنند تا از ویژگی های کلیدی مانند تمرکززدایی، شفافیت و تغییر ناپذیری بهره ببرند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که آنها توسط هیچ نهاد، گروه یا سازمانی کنترل نمی شوند.

ارزهای رمزنگاری شده را می توان مستقیماً بدون دخالت هیچ واسطه ای در اینترنت برای شخص دیگری ارسال کرد. یعنی نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک ها یا هر سازمان واسطه دیگری برای ارسال ارزهای دیجیتال به یکدیگر نخواهید داشت.

ارزهای رمزنگاری شده مانند ریال و دلار، ارزهایی هستند که از طریق مکانیسم های مختلفی ایجاد و توزیع می شوند. فرآیند ایجاد برخی از این ارزها مانند بیت کوین توسط ماینینگ انجام می شود و برای برخی دیگر، تمامی سکه ها از قبل در شبکه استخراج شده اند.

ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری دفتر کل توزیع شده ساخته شده اند که یکی از محصولات اصلی آن فناوری بلاک چین است. بلاک چین عمومی که توسط اکثر ارزهای دیجیتال استفاده می شود، امکان مشاهده تمام تراکنش ها را چه به صورت آنلاین و چه آفلاین فراهم می کند.

ارز دیجیتال چیست؟

بسیاری بیت کوین را اولین ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال واقعی می دانند که ایده آن در کتاب سفید بیت کوین در سال 2008 منتشر شد و اولین سکه های آن در سال 2009 استخراج شد. با این حال، قبل از بیت کوین، تلاش های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال انجام شده بود.

ایده ارزهای دیجیتال ریشه در دو مشکل عمده دارد: «اعتماد به شخص ثالث» و «هزینه مضاعف».

وقتی از بانک ها برای انتقال و نگهداری پول استفاده می کنید، در واقع به آن بانک اعتماد دارید. حتی اگر به کل تصویر نگاه کنید، اعتماد برای استفاده حداکثری از کارتان ضروری است.

مشکل هزینه مضاعف در سیستم های مالی که توسط سرورهای مرکزی با بررسی موجودی ها حل شد، مانع از خرج کردن مجدد مقداری پول توسط مردم شد. این راه حل به صورت غیرمتمرکز در بیت کوین معرفی شد و همه می توانستند با بررسی تاریخچه تراکنش ها از تقلب دیگران جلوگیری کنند.

بیت کوین به عنوان اولین پول الکترونیکی معرفی شد که می تواند مشکل اعتماد و خرج دو برابر را حل کند. مردم دیگر مجبور نبودند برای انتقال و نگهداری پول به شخص، سازمان، گروه یا بانک اعتماد کنند. مسئله اعتماد نه تنها در نقل و انتقال پول بلکه در بسیاری از امور دیگر برای انسان ها به یک مشکل اساسی تبدیل شده بود. به همین دلیل، سیستم غیرقابل اعتماد ارائه شده توسط بیت کوین در سایر فعالیت های انسانی مورد استفاده قرار گرفت.

به تدریج، ارزهای دیجیتال برای رفع نگرانی های مختلف ظاهر شدند. به عنوان مثال اتریوم خود را به عنوان بستری برای توسعه برنامه های مختلف و اجرای قراردادهای هوشمند معرفی کرد و ریپل بر بازسازی ارتباطات بین بانکی و ارائه یک سیستم پرداخت پرسرعت و کم هزینه با نگاهی خوش بینانه به بانک ها تمرکز کرد.امروزه بسیاری از توکن ها بر اساس ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم، IAS و Theron ساخته می شوند که از قدرت بلاک چین اصلی برای انجام تراکنش های خود استفاده می کنند.

رمزارزها چگونه کار می کنند؟

ارزهای رمزنگاری شده از مدل های مختلفی برای انجام تراکنش های خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، بیت کوین از یک مدل اثبات کار استفاده می کند که در آن ماینرها یا ماینرها تراکنش ها را تایید می کنند.

این مدل‌های مختلف در زنجیره‌های بلوکی، که به «الگوریتم‌های اجماع» یا مکانیسم‌های چانه‌زنی جمعی معروف هستند، تعیین می‌کنند که چگونه مشارکت‌کنندگان شبکه در مورد تأیید یا عدم تأیید یک تراکنش در شبکه توافق می‌کنند. تراکنش‌های ارز دیجیتال به صورت همتا به همتا (P2P) انجام می‌شود و نیاز به واسطه‌ها را بر اساس مدل مورد استفاده از بین می‌برد.

مسئولیت نظارت بر شبکه ارز دیجیتال و اطمینان از امنیت آن توسط گره ها تامین می شود. گره ها در شبکه های مختلف به روش های مختلفی انتخاب می شوند. به عنوان مثال، در بیت کوین، ماینرها یا ماینرهایی مسئول هستند، در Ias و Thorne به انتخاب این گره ها رأی داده می شود، و در شبکه های اثبات سهام، هرکسی که بخشی از سکه های خود را در شبکه قفل کرده باشد به عنوان سهام. می تواند در مورد معاملات تصمیم گیری کند.

تفاوت ارزهای دیجیتال با ارزهای معمولی چیست؟

برخی از ویژگی های منحصر به فرد بین ارزهای دیجیتال و ارزهای معمولی تمایز قائل می شوند. البته همه این ویژگی ها در همه ارزهای دیجیتال وجود ندارد و استثناهایی نیز وجود دارد.

اولین ویژگی ارزهای دیجیتال برگشت ناپذیری تراکنش هاست. اگر انتقال ارز دیجیتال انجام دهید و تراکنش شما تایید شود، دیگر نمی توانید آن را برگردانید و این تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که گیرنده مایل باشد. اما این روش در بانک ها متفاوت است. اگر به اشتباه پولی را به حساب شخصی دیگری انتقال داده اید، در نهایت می توانید با پیگیری قانونی آن را پس بگیرید.اما اگر به اشتباه بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری را به آدرس دیگری ارسال کردید، نباید نگران آن باشید!

دومین ویژگی منحصر به فرد ارزهای دیجیتال ناشناس یا نیمه ناشناس بودن آنهاست. آدرس کیف پول هایی که نقشی مشابه شماره کارت یا شماره حساب در حساب های بانکی دارند شامل اطلاعات هویتی شما نمی شود. این آدرس ها که از مجموعه ای از عبارات حروف و اعداد تشکیل شده اند، تنها با بررسی تاریخچه تراکنش ها و تحلیل های عمیق می توانند به هویت افراد مرتبط شوند. البته، برخی از ارزهای دیجیتال پایدار و حفظ حریم خصوصی مانند Monroe، Zych و Green به گونه ای طراحی شده اند که شناسایی را بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن می کنند.

سومین ویژگی ارزهای دیجیتال جهانی یا فرامرزی بودن آنهاست. ارسال پول به نقاط مختلف جهان ممکن است با سیستم های فعلی چندین روز طول بکشد، اما ارزهای دیجیتال می توانند این کار را در چند دقیقه انجام دهند. ارزهای دیجیتال هیچ مرزی نمی شناسند و می توانند از هر جای دنیا ارسال شوند.

ویژگی چهارم امنیت ارزهای دیجیتال است. این امنیت در تراکنش های درون شبکه ای توسط قدرت هش مشترک توسط افراد (در سیستم های اثبات کار) تامین می شود. از سوی دیگر، سیستم‌های رمزنگاری کلید عمومی و کلید خصوصی به افراد این امکان را می‌دهند که کنترل ارزهای دیجیتال خود را در دست بگیرند و هیچ کس دیگری نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

پنجمین ویژگی که ارزهای دیجیتال را از ارزهای معمولی متمایز می کند این است که انحصاری نیستند. افراد برای استفاده از شبکه های ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره نیازی به دریافت مجوز از هیچ فرد، گروه یا سازمانی ندارند.

انواع ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین را می توان به دو دسته سکه و توکن تقسیم کرد. به، یا به، هر کدام زنجیره بلوکی خود را دارند. برخی از سکه ها از کد اصلی بیت کوین یا به اصطلاح فورک های بیت کوین ساخته می شوند. اینها از بیت کوین با انجام اصلاحات جزئی بر روی متغیرهایی مانند تعداد سکه ها، الگوریتم استخراج، زمان لازم برای ایجاد بلاک ها و غیره ایجاد می شوند.

برخی از سکه های دیگر مانند اتریوم، ریپل و ویو، شبکه خود را بدون استفاده از کدهای بیت کوین می سازند. این بلاک چین ها اغلب برای کاربردهای بیشتری نسبت به پول دیجیتال ایجاد می شوند. توکن ها کلاس دیگری از ارزهای دیجیتال هستند که بر روی پلتفرمی مانند اتریوم یا View و IAS ساخته می شوند. آنها یک بلاک چین مجزا ندارند و از قدرت بلاک چین اصلی برای اجرای تراکنش های خود استفاده می کنند.

توکن ها در طول عرضه عمومی اولیه سکه ها یا ICO ها در ازای تامین مالی جمعی به سرمایه گذاران اعطا می شوند. توکن ها کاربردهای خاص خود را دارند و نمی توان آنها را به عنوان یک ارز در نظر گرفت. خود توکن ها به دو دسته تقسیم می شوند: توکن های اوراق بهادار و توکن های کاربردی.

ارزهای دیجیتال محبوب

در حال حاضر بیش از 2200 ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که اکثر آنها پروژه های مرده یا متروکه هستند. در طول تاریخ 10 ساله ارزهای دیجیتال، برخی از آنها از همان ابتدا جایگاه خود را در صدر با ارزش ترین جدول ها حفظ کرده اند.

بیت کوین

بیت کوین معروف ترین و قدیمی ترین ارز دیجیتالی است که همیشه در کانون توجه بوده است. بیش از 10 سال از ایجاد این ارز دیجیتال توسط ساتوشی ناکاموتو می گذرد و از آن زمان تاکنون جایگاه اول خود را در بین ارزهای دیجیتال از دست نداده است.

دهلیز

ایده اتریوم در سال 2013 توسط Vitalik Butrin معرفی شد. این سکه برای اولین بار در سال 2014 عرضه شد و شبکه آن در جولای 2015 راه اندازی شد. اتریوم از همان ابتدا ایده های نوآورانه ای داشت. ارز دیجیتال این پلتفرم اتر نام دارد و می توان از اتریوم برای ساخت توکن استفاده کرد.

موج دار شدن

ریپل یک پلتفرم مبتنی بر متن است که برای انجام معاملات ارزان و سریع طراحی شده است. این سیستم پرداخت در سال 2012 معرفی شد و از ارزهای رایج در شبکه خود پشتیبانی می کند. ریپل بر مشارکت با بانک ها و توسعه سیستم پرداخت خود تمرکز دارد و سکه آن XRP نامیده می شود.

لایت کوئین

لایت کوین توسط چارلی لی با هدف پرداخت سریعتر از طریق اصلاح کدهای بیت کوین ایجاد شد. این ارز دیجیتال به نقره دیجیتال معروف است و یکی از قدیمی ترین سکه ها است.

بیت کوین کش

یکی از معروف ترین فورک های بیت کوین که در سال 2017 با تغییر اندازه بلاک ها ایجاد شد. بیت کوین کش در سال ۲۰۱۸ به دو زنجیره ABC و SV تقسیم شد تا زنجیره ABC با نام بیت کوین کش به فعالیت خود ادامه دهد.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به دلیل بازار پرنوسان، فناوری به کار رفته در آنها و ایده های لیبرالشان به سرعت محبوبیت پیدا کردند.

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوپا بودن، نوسانات زیادی دارد و ممکن است قیمت یکی از آنها در یک روز چند صد درصد افزایش یا چند ده درصد کاهش یابد.

فناوری مورد استفاده در ارزهای دیجیتال، با استفاده از رمزنگاری مبتنی بر ریاضیات، از تقلب جلوگیری می کند و سیستم های پرداخت را تشویق می کند که صادق باشند.

علاوه بر این، جنبه لیبرالی و کنار گذاشتن واسطه ها باعث شده است افرادی که نسبت به سیستم های مالی سنتی بدبین بودند، به سمت ارزهای دیجیتال روی بیاورند.

سوالات متداول در مورد ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال شکل خاصی از پول هستند که مبتنی بر رمزنگاری هستند. ویژگی مهم آنها عدم تمرکز، شفافیت و تغییر ناپذیری بلاک چین است که از ویژگی های اکثر این ارزها است.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

تقریباً تمام ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم بلاک چین کار می کنند. با این حال، هر کدام از آنها بلاک چین را به شیوه ای متفاوت اجرا کرده اند که در مکانیسم های اجماع قابل مشاهده است.

چگونه ارزهای دیجیتال بخریم یا بفروشیم؟

ارزهای دیجیتال را می توان از طریق صرافی های آنلاین داخلی خرید یا فروخت. برای این کار باید عملیات احراز هویت را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا