ورزشی

عبدی: استرس داشتیم/ می‌دانیم چطور با کره‌ جنوبی بازی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید دلیل تساوی تیمش مقابل قطر استرس بود اما می‌داند چطور با تیم‌های کره‌ای بازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، حسین عبدی پس از تساوی تیمش در دومین دیدار تیم ملی امید در رقابت‌های نوجوانانآسیا اظهار کرد: ما آماده شده بودیم اما در این بازی برخی موارد باعث ایجاد استرس در تیم ما شد. فکر می‌کنم بعضی از دلایل نتیجه این بازی به استرس بازیکنان برمی‌گردد و به نظر من در بازی بعد باید بهتر باشیم. در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم که متاسفانه نتوانستیم آن‌ها را به گل تبدیل کنیم.

او ادامه داد: در هر دو نیمه قطر سعی می‌کرد از توپ‌های مستقیم استفاده کند. من در بازیکنان قطر دیدم که مقداری انرژی از دست داده‌اند. پس ما ادامه دادیم و در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم ولی موفق به گلزنی نشدیم. به نظرم یک پنالتی صد درصدی برای ماگرفته نشد. بازیکن قطر لباس یکی از بازیکنان ما را کشید و من آن را به وضوح دیدم. داور صحنه‌های پنجاه-پنجاه را به نفع قطر سوت می‌زد نمی‌خواهم درباره داوری صحبت کنم اما خوب است که بازی را بعدا کمیته داوران AFC دوباره نگاه کند؛ شاید من اشتباه می‌کنم.

عبدی ادامه داد: اگر بخواهم خلاصه ای از بازی بگویم، به نظرم ما تمام تلاشمان را کردیم. بازی نزدیکی بود و قطری‌ها یک امتیاز بازی رامی‌خواستند که گرفتند و ما نتوانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم؛ پس ما فقط باید روی بازی بعدی که با کره جنوبی است تمرکز کنیم و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد. به نظرم ما درست عمل کردیم. ما می‌دانستیم که به راحتی از جناحین حمله خواهیم کرد و سپس وارد محوطه جریمه آنها می‌شویم ولی تمرکز کافی را در ضربات آخر نداشتیم. همانطور که شاهد بودید، هرچقدر به پایان بازی نزدیکتر شدیم، استرس بچه‌ها بیشتر شد و شوت‌های بیشتری زدیم که حتی یکی از آنها به تیرک دروازه برخورد کرد.

او ادامه داد: همانطور که قبل از بازی، تیم قطر را آنالیز کرده بودیم، می‌دانستیم که تیم قطر از جناحین دچار مشکل است و برای همین اگر به عقب برمی‌گشتیم، باز همین نوع بازی را انجام می‌دادیم. بعضی وقت‌ها این اتفاق می‌افتد که شما خوب بازی می‌کنید یا شما بهتر ازحریف بازی می‌کنید و موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنید اما نمی‌توانید بازی را ببرید و این طبیعت فوتبال است.

وی درباره بازی بعدی ایران مقابل کره جنوبی گفت: اگر بخواهم درباری تیم کره جنوبی صحبت کنم، آنها تیم خیلی خوبی هستند اما می‌دانیم که چطور با تیم‌های کره‌ای بازی کنیم. مابازی‌های زیادی در ایران با تیم‌هایشان انجام داده‌ایم و باید ببینیم که در بازی بعدی چه اتفاقی می‌افتد. باید برای سه امتیاز بجنگیم ومطمئنم که سربلند از این بازی بیرون خواهیم آمد. همانطور که به شما گفتم وقتی نتیجه‌ای که میخواهید را می‌گیرید، همه چیز خوب است ولی بعد از چنین بازی‌هایی که نتیجه دلخواه حاصل نمی شود، فشار روی همه زیاد می‌شود.

عبدی اضافه کرد: ما به خوبی این را متوجه می‌شویم اما بازیکنان ما زیر ١٧ سال هستند و باید از لحاظ روحی برای بازی بعد آماده شویم. خوشحالم با تیمی بازی کردیم که وقتی یک امتیاز از ما گرفتند، از آن خوشحال شدند. اینگونه مسابقات برای آینده فوتبال هستند؛ پس ما به اینجا آمده‌ایم که از بازی‌ها لذت ببریم.

او درباره جام جهانی این رده سنی نیز گفت: مسابقات جام جهانی رده‌های پایه فرصت خوبی است که بازیکنان مستعد به دنیای فوتبال معرفی شوند و تازه می‌فهمیم که چه بازیکنان خوبی در سراسر جهان وجود دارند؛ بنابراین همه به اهمیت مسابقات جام جهانی واقف هستند و سعی می‌کنند که به این مسابقات راه یابند زیرا این مسابقات بهترین تجربه برای رویارویی با بهترین‌های دنیا است.

انتهای پیام

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا