استان ها

توسعه گردشگری به رونق بازار اصناف کرمانشاه کمک می‌کند / آماده ارسال

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و برنامه‌ریزی برای رونق این حوزه، گفت: اصناف نیز باید از این ظرفیت برای رونق کسب و کار خود استفاده کنند.

محمدطیب صحرایی در مراسم تجلیل از اصناف و بازاریان کرمانشاه، که عصر امروز (۳۱ خرداد) با حضور جمعی از اصناف و بازاریان کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه «کاسب حبیب خدا است»، افزود: جامعه اصناف کرمانشاه را جامعه‌ای پر افتخار، پاک و قابل مباهات می‌دانم که نقش آنها چه در زمان جنگ که نگذاشتند مردم برای ارزاق خود در مضیقه بمانند و چه امروز که به دعوت مکرر و پرتعداد بدخواهان نظام قفل به مغازه خود نزدند، بی بدیل بوده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری، افزود: اصناف نیز باید از این ظرفیت به خوبی برای رونق کسب و کار خود استفاده کنند.

صحرایی با بیان اینکه منظور از گردشگری دیگر شیوه‌های ساده و سنتی گذشته نیست، اظهار کرد: امروزه گردشگری شامل بخش‌های مختلف اقلیم و جغرافیا، فرهنگ و تاریخ، بهداشت و درمان و خصوصا زیارت و در راس آن ایام اربعین است و  آمدن هر گردشگر در هریک از این بخش‌ها چرخ سایر حوزه‌های صنعت، کشاورزی و اصناف را نیز به گردش در می‌آورد.

وی معتقد است، تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تنی بخش صنعت، ۲۰ میلیون تنی بخش معدن و بیش از پنج میلیون تنی بخش کشاورزی استان با رونق بهش گردشگری افزایش می‌یابد.

استاندار کرمانشاه از گردشگری به عنوان عرصه هنرنمایی اصناف یاد کرد و افزود: اگر یک گردشگر با یک خرید خوب، با کیفیت، با قیمت مناسب و با خوش برخوردی بازاریان مواجه شود، می‌تواند سفیری برای کرمانشاه در سراسر ایران و حتی دنیا باشد.

صحرایی با بیان اینکه طی ماه‌های آینده پذیرای بیش از یک میلیون زائر اربعین خواهیم بود که برای ماندگاری و توقف آنها در شهرهای استان برنامه داریم، تاکید کرد: ۱۷ شهر استان در مسیر تردد زوار اربعین هستند و بنا داریم به شیوه هدایت شده و منظم از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گفته مدیر ارشد استان، می‌توان سالانه گردش مالی قابل توجه و البته پاک و زلالی را از محل گردشگری عاید استان کرد، راهی که بسیاری از کشورهایی که حتی یک قطره نفت و یا صنعت آنچنانی ندارند، از آن درآمدزایی کردند.

صحرایی سپس از برنامه برای افزایش تعاملات با استان‌های همجوار کردی و عربی عراق یاد کرد و گفت: این تعامل نیز فرصت خوبی پیش روی اصناف می‌گذارد که با ایجاد نمایشگاه‌هایی در دوطرف مرز بازار خود را رونق بخشند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم آمادگی داریم در هر زمینه‌ای که اصناف بخواهند برای جوانان استان اشتغال ایجاد کنند، آنان را همراهی کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به رویکرد و تاکید خود مبنی بر لزوم عالمانه‌تر اداره شدن کرمانشاه، افزود: اداره عالمانه کرمانشاه نیازمند کار مجدانه ‌و مجاهدانه است و اصناف هم باید به نوبه خود در این زمینه نقش جدی‌تری را بر عهده بگیرند.

وی همچنین از پیشنهاد اصناف کرمانشاه برای انتخاب یک مشاور از جامعه اصناف در بدنه دولت استقبال کرد.

در پایان این مراسم از جمعی از اصناف و بازاریان متدین، پیشکسوت و خوشنام کرمانشاه تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا