ورزشی

اعزام شطرنج‌بازان به غرب آسیا به یک شرط!

سرپرست فدراسیون شطرنج می‌گوید شرط اعزام‌ تیم ملی شطرنج رده‌های سنی به مسابقات غرب آسیا حضور اسپانسر است.  

به گزارش ایسنا، مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا غرب آسیا در دهه دوم تیر به میزبانی قرقیزستان انجام می‌شود. با وجودی که شورای برون مرزی مجوز اعزام ۱۴ شطرنج‌باز و یک مربی و دو سرپرست را صادر کرده است اما اکنون زمزمه‌هایی بر عدم اعزام تیم ملی شطرنج ایران به دلیل نبود اسپانسر به گوش می‌رسد. 

شهرام عظیمی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی شطرنج رده‌های سنی به مسابقات غرب آسیا قرقیزستان اعزام می‌شود، اظهار کرد: کمیته فنی باید به یک جمع بندی برسد و از طرفی هم اسپانسر پای کار بیاید. در اینصورت حتما تیم اعزام می‌شود و مشکلی نداریم.

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه گفت: مجوز شورای برون مرزی گرفته شده و اکنون فقط مشکل بحث هزینه‌ها و اولویت‌بندی است. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی پیش رو است باید کمی بر روی آن مسابقات تمرکز کنیم و اولویت‌های هزینه‌ای فدراسیون بر این مبنا است.

عظیمی به شرط داشتن اسپانسر اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه ما نگاه ویژه‌ای به رده‌های سنی و مستعدان این رشته داریم اما دوستان مجوز مسابقات غرب آسیا را به شرط حضور اسپانسر گرفته‌اند، یعنی شرطی که شورای برون مرزی برای فدراسیون برای اعزام این تیم لحاظ کرده حضور اسپانسر است. اگر اسپانسر پای کار بیاید مشکل حل است.

وی به نبود شاخص برای انتخاب نفرات تیم ملی رده‌های سنی اشاره کرد و گفت: البته بحث‌های مبنایی هم خودم با کمیته فنی داشتم که چرا از قبل‌تر مشخص نکرده بودند که شاخص آنها برای انتخاب افراد چیست. به طبع این موضوع اعتراض اولیا را در پی داشت. از دوستان گله مند شدم و گفتم ای کاش قبلا این کار انجام‌ می‌شد. البته بعد به شاخص‌هایی رسیدند و نفرات انتخاب شدند. الان تیم آماده است و اگر شرط شورای برون مرزی که برای فدراسیون لحاظ شده را بتوانیم اجابت کنیم تیم را اعزام می‌کنیم. 

سرپرست فدراسیون شطرنج در پایان گفت: در تعداد بحثی نداریم. مجوز ۱۴ ورزشکار، یک مربی و دو سرپرست را گرفتیم و می‌توانیم همه این نفرات را در صورت داشتن اسپانسر اعزام کنیم.

انتهای پیام

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا