ورزشی

شاید از حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها انصراف دهیم

دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با آنا:

دبیر فدراسیون والیبال درباره شرایط حضور تیم ملی والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

میلاد تقوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه پروسه صدور روادید بازیکنان تیم ملی والیبال توسط آمریکا برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها چطور پیش می‌رود، اظهار کرد: تا دهم تیر ماه فرصت داریم که کشور آمریکا برای ما تعیین تکلیف کند البته منطق هم ایجاب می‌کرد تا الان شرایط را برای ما نهایی می‌کردند. علی رغم تمام پیگیری‌ها همچنان بد اخلاقی‌های آن‌ها  تداوم دارد. با وجود پیگیری‌های فدراسیون جهانی، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: در هر صورت حتما این هفته جلسه‌ای خواهیم گذاشت تا ابعاد و گزینه‌های روی میز را بررسی کنیم. به طور حتم اگر قرار بر این باشد تصمیم نهایی را تا روز دهم تیرماه اتحاذ کنیم حاضر نیستیم تحت هر شرایطی کار را پیش ببریم و شاید انصراف دهیم. منطقی این است که این هفته براساس اتفاقات پیش بینی شده تصمیمات خاص خودش را بگیریم هر چند تصمیم گیری نهایی برای اجرا به روز دهم موکول خواهد شد.

دبیر فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه رییس فدراسیون هم در کشور دومینیکن پیگیر ماجرا است، ادامه داد: شخص ربیس فدراسیون هم در اجلاس جهانی در کشور دومینیکن حضور دارد و در همانجا پیگیر این ماجرا از طرف فدراسیون جهانی والیبال است.

تقوی با اشاره به اینکه بحث سیاست با ورزش جدا است، تصریح کرد: همه ما در شعار خوب هستیم، اما در عمل وقتش که می‌رسد جوامع بین المللی طور دیگری هستند. همین مساله عدم صدور روادید مشخص است که مساله سیاست با ورزش را یکی می‌دانند در شرایطی که خود ما هیچوقت دست به‌چنین کار‌هایی نزده ایم و به تیم‌های ورزشی این کشور احترام گذاشته ایم. معتقدم این اتفاقات غیر منطقی، خارج از چارچوب و دیپلماسی ورزش است که ما به یک کشوری روادید ندهیم. این اتفاق خارج از قاعده است و تا به الان هم بعید می‌دانم در هیچ کشوری جز آمریکا چنین موضوعاتی رخ داده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فدراسیون جهانی والیبال هم پیگیر این ماجرا هستند یا خیر، پاسخ داد: درست است میزبان بازی‌ها آمریکا است، اما این میزبانی توسط فدراسیون‌جهانی به آن‌ها اعطا شده و منطقی هم این است که خود فدراسیون جهانی پیگیری‌های لازم را انجام دهد و اتفاقا خیلی مُصرانه پیگیر این ماجرا هستند، اما اینکه چقدر از پس کشور سوم بر بیایند نمی‌دانم. تا هفته جاری همه چیز مشخص خواهد شد.

دبیر فدراسیون والیبال در خصوص اینکه شنیده شده چند بازیکن دیگر ما هم برای حضور در آمریکا ریجکت شده اند، گفت: هنوز اطلاعات دقیق و رسمی به ما اعلام نشده و چیز‌هایی که می‌شنویم از حواشی دور و بر است.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا