خانواده و جامعه

شهرداری مکانی برای استقرار دستفروشان پایتخت درنظر بگیرد

عضو شورای شهر تهران بر لزوم ساماندهی دستفروشان تهران تاکید کرد و گفت: راه حل میان مدت این است که شهرداری مکان‌هایی را برای استقرار این دستفروشان مشخص کند.

ناصر امانی در گفت‌وگو با ایسنا،  در خصوص وضعیت دستفروشان در پایتخت با بیان اینکه ما نمی‌توانیم کسب و کار دستفروشان که یا در قالب وانت بار فعال هستند و یا بساط گستر هستند را تعطیل کنیم، گفت: این یک واقعیت است که عده‌ای، دستفروشی را به عنوان کسب و کار خود انتخاب کردند و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم صورت مسئله دستفروشی را حل کنیم؛ بلکه باید راه حلی برای آن در نظر بگیریم، اظهار کرد: راه حل میان مدت این است که شهرداری مکان‌هایی را برای استقرار این دستفروشان مشخص کند که با استقرار دستفروشان در آنجا دیگر مزاحم تردد مردم و مانع کسب و کار مغازه داران نشویم.

امانی با اشاره به وعده شهرداری در خصوص راه اندازی یک سایت ثبت نام دستفروشان گفت: شهرداری این وعده را داده است که امیدواریم عملیاتی شود اما باید فکر و چاره‌ای دیگر برای دستفروشی کرد و شهرداری می‌تواند فعلا مکان‌هایی را برای این افراد در نظر بگیرد تا دیگر شاهد بساط گستری در خیابان و ایجاد مزاحمت برای مردم و کسبه نباشیم.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا