فرهنگ و سینما

دانشنامه دفاع مقدس یک کارنامه درخشان برای نسل آینده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دانشنامه دفاع مقدس یک کارنامه درخشان برای نسل آینده است.

سرهنگ محسن رشیدی امروز چهارم تیرماه در شورای اداری بروجرد که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دانشنامه دفاع مقدس قرار است در همه شهرستان‌ها تهیه و تدوین شود.

وی تصریح کرد: این مهم به عموم مردم تقدیم می‌شود و برای نسل آینده و کلیه پژوهشگران بسیار حائز اهمیت بوده و یک کارنامه درخشان در هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: از دوران دفاع مقدس فیلم‌ها، تئاتر، کتاب و سرودهای زیادی وجود دارد که همه آن‌ها قطره‌ای در مقابل این دانشنامه است.

رشیدی اضافه کرد: در دانشنامه دفاع مقدس همه آنچه را که اتفاق افتاده را در خود جای داده است و همه اقدامات در هشت سال دفاع مقدس در این دانشنامه نوشته می‌شود.

وی بیان کرد: دانشنامه یک دایره‌المعارف بوده که نقش همه کلیدی است به‌طور مثال یک‌پنجم شهدای استان مربوط به آموزش‌وپرورش است و اگر این دانشنامه زودتر از این زمان تهیه می‌شد و غفلتی صورت نمی‌گرفت، قطعاً مشکلات نداشتیم و باید تلاش کنیم تا نسل جوان را با رشادت‌های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: باید تلاش شود تا کارها به‌صورت جهادی پیش رود و وظیفه سنگینی داریم چون حلقه وصل امروز برای نسل آینده هستیم و نباید بگذاریم این ارتباط قطع شود.

رشیدی اظهار کرد: در لرستان شهدای شاخص زیادی داریم که باید به ابعاد مختلف آن توجه شود به‌طوری‌که درر بروجرد ۶۸ شهید دانش‌آموز بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند که لازم است المان‌های شهدا تهیه و با اقدامات مختلف بتوانیم این شهدا را به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت دانشگاهیان برای تهیه دانشنامه استفاده شود و در این راستا کارگروه علمی در استان راه‌اندازی شده که یک تیم پژوهشی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: برهمین اساس سایت دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه لرستان راه‌اندازی می‌شود که هدف اصلی این است که این اطلاعات در دسترس همه قرار گیرد لذا این بستر در همه شهرستان‌های استان فراهم است تا کار به‌سرعت پیش رود.

رشیدی اضافه کرد: این کار سلیقه‌ای نیست و یک چارچوب دارد و در این راستا با از ظرفیت پیشکسوتان نیز استفاده شود.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا